Θετικά σημάδια εμφάνισε τον Μάρτιο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, για πρώτη φορά φέτος. Οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 12.719 μονάδες από 12.465 μονάδες πέρσι (+2.0%). Αν και η άνοδος δεν ήταν σημαντική, πάντως αποδείχθηκε αρκετή ώστε υπάρξει επιβράδυνση στην αρνητική πορεία της αγοράς σε επίπεδο έτους. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε συνολικά 33.195 μονάδες από 36.668 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-9.5%). Να σημειωθεί ότι στο πρώτο δίμηνο η πτώση ήταν στο -15.4%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν άνοδο +41.2% τον Μάρτιο, με 775 μονάδες και ποσοστό 6.1% από 549 μονάδες και 4.4% πέρσι. Στο τρίμηνο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε συνολικά 2.020 μονάδες έναντι 1.580 πέρσι (+27.8%), με ποσοστό 6.1% από 4.3% που κατείχαν στο τρίμηνο του 2024. Αντίθετα, στάσιμη παρέμεινε σε γενικές γραμμές η εικόνα για τα plug-in υβριδικά (PHEV). Τον Μάρτιο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 670 μονάδες από 689 μονάδες πέρσι (-2.8%) με το ποσοστό τους στο 5.3% από 5.5%. Από τις αρχές του έτους τα PHEV πέτυχαν 2.034 πωλήσεις από 2.012 στο πρώτο τρίμηνο πέρσι (+1.1%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 6.1% από 5.5%.
Πλέον στην ελληνική αγορά κυριαρχούν τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), με το ποσοστό τους τον Μάρτιο στο 47.5% και 6.048 μονάδες από 4.662 πέρσι (+29.7%). Στους τρεις πρώτους μήνες του έτους οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε συνολικά 16.172 μονάδες από 13.693 το ίδιο διάστημα πέρσι (+18.1%) και το ποσοστό τους στο 48.7% από 37.3%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέκτησαν ποσοστό 35.6% τον Μάρτιο, με 4.534 μονάδες από 5.195 πέρσι (-12.7%). Σε επίπεδο τριμήνου το ποσοστό τους ανήλθε στο 34.1% από 40.5% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, με συνολικά 11.321 μονάδες από 14.844 (-23.7%). Η έντονα πτωτική πορεία συνεχίστηκε για τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα, με μόλις 511 μονάδες τον Μάρτιο από 1.009 μονάδες πέρσι (-49.4%) και ποσοστό 4.0%. Οι πωλήσεις τους στο τρίμηνο είχαν πτώση -68.9% με συνολικά 1.210 μονάδες από 3.892 πέρσι, ενώ το ποσοστό τους υποχώρησε στο 3.6% από 10.6%.
Η Toyota βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων τον Μάρτιο, με ποσοστό 13.7% και 1.746 μονάδες από 1.478 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+18.1%). Την δεύτερη θέση του μήνα κατέκτησε η Peugeot με 1.256 μονάδες (+21.3%) και ποσοστό 9.9%. Στην τρίτη θέση ήρθε η Nissan με 909 μονάδες και ποσοστό 7.1%. H επίδοση αυτή μπορεί να είναι χαμηλότερη της αντίστοιχης από πέρσι τον Μάρτιο (-18.9%), που είχε βρεθεί στην δεύτερη θέση με 1.121 μονάδες και ποσοστό 9.0%, όμως βελτίωσε σημαντικά την εικόνα της φίρμας στο σύνολο του έτους. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η Nissan βρέθηκε στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης από ενδέκατη που ήταν στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Η Hyundai τερμάτισε στην τέταρτη θέση τον Μάρτιο με 808 μονάδες (-5.6%) και ποσοστό 6.4%, ενώ τον ίδιο μήνα πέρσι είχε κατακτήσει την ίδια θέση με 856 μονάδες και ποσοστό 6.9%. Tην πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Suzuki με 742 μονάδες και ποσοστό 5.8%, ενώ η Opel βρέθηκε στην έκτη θέση με μικρή διαφορά, στις 732 μονάδες και το ίδιο ποσοστό (5.8%).
Σε επίπεδο τριμήνου η Toyota προηγήθηκε με ποσοστό 15.5% και συνολικά 5.140 μονάδες από 5.216 μονάδες (-1.5%) και ποσοστό 14.2% το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ όλα δείχνουν πως η ιαπωνική εταιρεία έχει εδραιώσει την θέση της στην κορυφή. Την δεύτερη θέση κατέκτησε η Peugeot, που φαίνεται να έχει τις προϋποθέσεις να διατηρήσει την παραμονή της εκεί. Η γαλλική φίρμα είχε μικρά οφέλη σε απόλυτα νούμερα (+2.3%), με συνολικά 3.394 πωλήσεις από 3.317 πέρσι ενώ ανοδικά κινήθηκε και το ποσοστό της, στο 10.2% από 9.0%. H Opel τερμάτισε τρίτη με 2.444 μονάδες (+1.4%) και ποσοστό 7.4%, ενώ το ίδιο διάστημα πέρσι είχε ποσοστό 6.6% με 2.411 μονάδες και είχε βρεθεί στην έκτη θέση. Πάντως η Hyundai διατηρεί την δυναμική της και ακολουθεί σε μικρή απόσταση πίσω από την Opel, κάτι που της δίνει πιθανότητες για είσοδο στην πρώτη τριάδα αν η γερμανική φίρμα υποχωρήσει αισθητά το επόμενο διάστημα. Στο πρώτο τρίμηνο η Hyundai κατέλαβε την τέταρτη θέση με 2.321 μονάδες και ποσοστό 7.0%. Η Suzuki συνέχισε την ανοδική της πορεία από τις αρχές του έτους και κατέκτησε την πέμπτη θέση στο πρώτο τρίμηνο, με 1.812 μονάδες και ποσοστό 5.5%. Να σημειωθεί ότι η ιαπωνική φίρμα είχε ξεκινήσει το έτος στην ένατη θέση με ποσοστό 4.3% και στο πρώτο δίμηνο ανέβηκε στην έκτη θέση με ποσοστό 5.2% και ελάχιστη διαφορά πίσω από την BMW που είχε το ίδιο ποσοστό. Τώρα πέτυχε την είσοδό της στην πρώτη πεντάδα, όμως είναι σίγουρο πως θα διατηρήσει την θέση της, εφόσον ακολουθεί με μικρή διαφορά η Citroen με ποσοστό 5.3% και 1.758 μονάδες. Επιπλέον, η ΒΜW παραμένει ανταγωνιστική παρά την υποχώρηση που υπέστη.
Oι Ferrari, Maserati και Omoda ταξινόμησαν από τέσσερα αυτοκίνητα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Τρία αυτοκίνητα ταξινόμησε από τις αρχές του έτους η Bentley, από μια μονάδα ανά μήνα. Τον Μάρτιο διατέθηκε μια Bentley Continental. Οι Abarth και Jaecoo πέτυχαν από δύο πωλήσεις έκαστη. Μια μονάδα για τις Rolls Royce, Lamborghini, Keraboss, Capron και Voyah.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου