Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

Ιταλία Αύγουστος & πρώτο οκτάμηνο 2025. Μικρή υποχώρηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Το Fiat Grande Panda σε ανοδική πορεία.

 


Mικρή πτώση σημειώθηκε στις πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ιταλία τον Αύγουστο, με 67.272 μονάδες από 69.126 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-2.7%). H Fiat πέτυχε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις του μήνα, όμως το πρόσημο παρέμεινε αρνητικό στο σύνολο του οκταμήνου. Μάλιστα, η ιταλική φίρμα ήταν η μοναδική από την πρώτη δεκάδα που είχε άνοδο από τον Άυγουστο, με 6.266 μονάδες έναντι 4.756 πέρσι (+31.7%) και ποσοστό 9.3% από 6.9%. Αισθητή έκανε για πρώτη φορά την παρουσία του το νέο Fiat Grande Panda, που τερμάτισε στην 14η θέση με 1.100 μονάδες. Το επόμενο διάστημα θα φανεί αν θα ενισχύσει ουσιαστικά την  εικόνα της Fiat στην ιταλική αγορά, που τα τελευταία χρόνια ακολουθεί πτωτική πορεία. Το Grande Panda είναι διαθέσιμο σε υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και η πρώτη κέρδισε το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων τον Αύγουστο, με 931 μονάδες έναντι 169 της δεύτερης. Τα υβριδικά (HEV) κατέκτησαν άλλωστε την πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς, με 30.716 μονάδες (+8.7%) και ποσοστό 45.4% από 40.6% που κατείχαν τον ίδιο μήνα πέρσι. Στην δεύτερη θέση ήρθαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά με 16.840 μονάδες (-13.9%) και ποσοστό 24.9% από 28.1% πέρσι. Σημαντική πτώση υπήρξε στο diesel, με 5.480 μονάδες (-41.4%) και ποσοστό 8.1% από 13.4%. Άνοδική πορεία τον Αύγουστο για τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, όμως το ποσοστό τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Περισσότερο εντυπωσιακή βελτίωση είχαν τα plug-in υδριδικά (PHEV) κατέκτησαν μερίδιο 7.1% από 3.5% πέρσι, με 4.815 μονάδες έναντι 2.446 (+96.9%). Οι πωλήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) ανήλθαν σε 3.306 μονάδες από 2.605 πέρσι (+26.9%), με ποσοστό 4.9% από 3.7%. Πτώση για το GPL με 6.551 μονάδες τον Αύγουστο (-11.3%) και ποσοστό 9.7% από 10.6% πέρσι. Το κλασικό Fiat Panda ήρθε πρώτο σε πωλήσεις τον Αύγουστο με 4.123 μονάδες, ενώ στην δεύτερη θέση τερμάτισε το Dacia Sandero με 2.442 μονάδες και τρίτο ακολούθησε το Jeep Avenger με 2.374 μονάδες. Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Toyota κατέκτησε την δεύτερη θέση πίσω από την Fiat, με 5.677 μονάδες (-4.4%) και ποσοστό 8.4% από 8.6% που είχε πέρσι τον Αύγουστο. Στην τρίτη θέση του μήνα ήρθε η Volkswagen με 4.754 μονάδες (-7.7%) και το ποσοστό της μειωμένο στο 7.1% από 7.4% πέρσι. 




Mικρή υποχώρηση παρουσίασε η ιταλική αγορά αυτοκινήτου και στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, με συνολικά 1.040.734 μονάδες από 1.080.464 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-3.7%). Στην κορυφή βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) που κατέκτησαν ποσοστό 44.6% έναντι 39.1% που κατείχαν πέρσι. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν στις 467.042 μονάδες από 427.342 μονάδες στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 (+9.3%). Αισθητή πτώση είχαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως κατέκτησαν άνετα την δεύτερη θέση με 269.128 μονάδες έναντι 326.409 πέρσι (-17.5%) και ποσοστό 25.7% από 29.9%. Τα plug-in υβριδικά βελτίωσαν το ποσοστό τους σε 5.7% από 3.4%, με συνολικά 59.240 μονάδες από 36.649 μονάδες πέρσι (+61.6%). Ανάλογη εικόνα για τα αμιγώς ηλεκτρικά που κατέκτησαν το 5.2% της αγοράς από 3.8% πέρσι, με 54.059 μονάδες έναντι 41.990 (+28.7%). Το πρώτο σε πωλήσεις BEV μοντέλο ήταν το Tesla Model 3 με συνολικά 3.847 μονάδες (-30.9%), στην δεύτερη θέση του οκταμήνου ήρθε το Tesla Model Y με 3.474 μονάδες (-34.7%) και στην τρίτη θέση η ηλεκτρική έκδοση του νέου Citroen C3 με 3.093 μονάδες. Σημαντική υποχώρηση υπήρξε στα diesel, με το ποσοστό τους στο 9.7% από 14.3% που κατείχαν πέρσι και συνολικά 101.546 μονάδες έναντι 156.209 (-35.0%). Ελαφρώς μειωμένο ήταν το ποσοστό για τα GPL (αερίου), με 9.2% από 9.4% και 96.904 μονάδες από 103.227 μονάδες πέρσι (-6.1%). 

Η Fiat συνέχισε να έχει απώλειες και στους οκτώ πρώτους μήνες του έτους το ποσοστό της μειώθηκε στο 9.6% από 10.2% το ίδιο διάστημα του 2024. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 99.804 μονάδες έναντι 110.596 πέρσι (-9.8%). Το Fiat Panda διατήρησε τον τίτλο του best seller διατηρώντας σε μεγάλο ποσοστό τις δυνάμεις του, με συνολικά 74.288 μονάδες (-0.6%). Στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης ήρθε η Toyota με 80.351 μονάδες έναντι 82.147 πέρσι (-2.2%), όμως παρά την μικρή πτώση βελτίωσε οριακά το ποσοστό της στο 7.7% από 7.6% που κατείχε πέρσι. Η Volkswagen τερμάτισε στην τρίτη θέση με 75.237 μονάδες από 79.625 μονάδες πέρσι (-5.5%) και ποσοστό 7.2% από 7.4%. Η Dacia ήρθε στην τέταρτη θέση με το ποσοστό της ενισχυμένο στο 6.5% από 6.2% πέρσι και συνολικά 67.825 μονάδες έναντι 66.667 πέρσι (+1.7%). Το Dacia Sandero βρέθηκε στην δεύτερη θέση των πωλήσεων με 34.506 μονάδες. Ανοδικά κινήθηκε η Peugeot που κατέλαβε την πέμπτη θέση στο οκτάμηνο, με συνολικά 56.740 μονάδες από 53.795 μονάδες πέρσι (+5.5%) και ποσοστό 5.5% από 5.0%. 








B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
   Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου