Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

Ευρώπη Οκτώβριος & πρώτο δεκάμηνο 2025. Θετικό πρόσημο στην αγορά αυτοκινήτου. Τα υβριδικά κυριαρχούν, σημαντική άνοδος στα επαναφορτιζόμενα.

 


Τέταρτος συνεχόμενος μήνας με θετικό πρόσημο ο Οκτώβριος του 2025, με  916.609 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε  από 866.117 μονάδες τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (+5.8%). Αν προσθέσουμε στο σύνολο την Βρετανία και τις χώρες της EFTA, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.091.904 μονάδες έναντι 1.041.389 πέρσι (+4.9%). Τα υβριδικά αποτέλεσαν την δημοφιλέστερη επιλογή στην Ε.Ε και τον Οκτώβριο κατέκτησαν ποσοστό 34.5% με 316.068 μονάδες (+9.4%). Υποχώρηση σημείωσαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά (-14.3%), όμως παρέμειναν στην δεύτερη θέση με ποσοστό 24.8% και 227.416 μονάδες. Σημαντική άνοδο πέτυχαν τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, με τα αμιγώς ηλεκτρικά στις 173.173 μονάδες (+38.6%) και ποσοστό 18.9% και τα plug-in υβριδικά στις 96.261 μονάδες (+43.2%) και ποσοστό 10.5%. Σημαντική ώθηση είχαν και οι δύο κατηγορίες στην Γερμανία, με +47.7% στα BEV και +60.0% στα PHEV. Tα diesel συνέχισαν να χάνουν έδαφος και το ποσοστό τους τον Οκτώβριο στην Ε.Ε περιορίστηκε στο 8.0%, με 73.830 μονάδες (-21.9%). 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025 οι συνολικές ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε 8.974.026 μονάδες από 8.853.301 στο ίδιο διάστημα πέρσι (+1.4%). Το νούμερο ανεβαίνει στα 11.020.514 μονάδες (+1.9%) μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία. Νορβηγία). Και στο σύνολο του έτους τα υβριδικά προηγούνται με ποσοστό 34.6% έναντι 30.4% πέρσι και 3.109.362 μονάδες από 2.689.045 μονάδες (+15.6%). Στην Ελλάδα τα υβριδικά κατέκτησαν ποσοστό 50.0% με 61.511 μονάδες από 49.228 μονάδες πέρσι (+25.0%). Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αλλά το ποσοστό τους στην Ε.Ε υποχώρησε στο 27.4% από 34.0% που κατείχαν στο αντίστοιχο διάστημα του 2024, με συνολικά 2.459.151 μονάδες έναντι 3.011.735 (-18.3%). Το ποσοστό τους στην χώρα μας υποχώρησε στο 30.4% από 31.7% πέρσι, με συνολικά 37.345 μονάδες έναντι 43.838 (-14.8%). Σημαντική υποχώρηση για την βενζίνη υπήρξε από τις αρχές του έτους στην Δανία (-39.3%), στην Ολλανδία (-35.4%), στην Γαλλία (-32.3%) και στην Γερμανία (-22.5%). Τα BEV ενίσχυσαν την θέση τους στην Ε.Ε, με ποσοστό 16.4% από 13.2% που κατείχαν πέρσι και συνολικά 1.473.447 μονάδες έναντι 1.172.363 (+25.7%). Όμως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση διατηρήθηκε σε ρυθμούς πιο χαλαρούς από το αναμενόμενο. Από τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε, θεαματική αύξηση κατέγραψαν τα BEV στην Ισπανία (+89.7%) αν και το ποσοστό τους διατηρήθηκε σε σχετικά χαμηλό επίπεδο (8.5%). Στην ελληνική αγορά είχαν μια συγκρατημένη άνοδο από τις αρχές του έτους, με 6.953 μονάδες έναντι 6.520 πέρσι (+6.6%) και ποσοστό 5.7% από 5.5%. Έντονη δυναμική ανέπτυξαν στην Ε.Ε τα plug-in υβριδικά, με 819.201 μονάδες από 618.860 μονάδες πέρσι (+32.4%) και ποσοστό 9.1% από 7.0%. Στην χώρα μας είχαν επίσης σημαντική άνοδο, με 9.254 μονάδες έναντι 6.813 πέρσι (+35.8%) και ενίσχυσαν το ποσοστό τους στο 7.5% από 5.8%. Η συνολική επίδοση στην Ε.Ε έφερε τα PHEV οριακά πίσω από τα diesel, που συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 821.178 μονάδες από 1.087.048 μονάδες πέρσι (-24.5%) και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 9.2% από 12.3%. Οι πωλήσεις για τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα ανήλθαν σε 4.100 μονάδες από 8.969 μονάδες πέρσι (-54.3%) και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 3.3% από 7.6%! 








B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία: ACEA



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου