Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

H ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1932. Η οικονομική κρίση και οι περιορισμοί των εισαγωγών.

H αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα πριν τον πόλεμο ήταν ακόμα πολύ μικρή σε όγκο.
Ενώ από τα μέσα της δεκαετίας του ’20 υπήρξε μια αύξηση στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων, μετά το 1929 σημειώθηκε σημαντική κάμψη, ως αποτέλεσμα της διεθνούς οικονομικής κατάστασης που επηρέαζε και την χώρα μας.
Το πρόβλημα έγινε οξύτερο το 1932, χρονιά την οποία και εξετάζουμε εδώ. Η Ελλάδα αντιμετώπιζε μεγάλη οικονομική ύφεση και η πτώση της αξίας της δραχμής δεν ευνοούσε τις εισαγωγές. Επιπλέον, στις 29 Απριλίου 1932 ψηφίστηκε ο νόμος 5426/32, που αφορούσε τον περιορισμό των εισαγωγών. 
Οι περιορισμοί ορίστηκε να έχουν ισχύ έξι μηνών, με διαρκείς παρατάσεις και ενδεχόμενες τροποποιήσεις. 
Με δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα απαιτούσαν σημαντικά ποσά συναλλάγματος για την εισαγωγή τους, ο αριθμός νέων οχημάτων που ήρθε στη χώρα μας το 1932 ήταν εξαιρετικά μικρός. 
Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές περιορίστηκαν σε μόλις 595 νέα οχήματα, εκ των οποίων μόνο τα 273 ήταν επιβατικά αυτοκίνητα. 
Από τα υπόλοιπα, τα 120 αφορούσαν λεωφορεία και τα 202 φορτηγά.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα διέθεσε στην αγορά η Ford. Συνολικά 60 νέα επιβατικά της εταιρείας κυκλοφόρησαν στην χώρα μας, ενώ ήταν επίσης πρώτη στις πωλήσεις φορτηγών και λεωφορείων με 88 και 47 μονάδες αντίστοιχα. Η Ford κάλυψε συνολικά το 32.8% της εγχώριας αγοράς οχημάτων και το 22% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. 
Η δεύτερη σε πωλήσεις στη χώρα μας το 1932, ήταν η Chevrolet. Οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 34 επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ διατηρούσε τη 2η θέση και στις άλλες κατηγορίες οχημάτων, με 37 πωλήσεις φορτηγών και 23 πωλήσεις λεωφορείων.
Η Fiat ήρθε 3η στον συνολικό αριθμό οχημάτων, αλλά στις πωλήσεις επιβατικών πέτυχε τον ίδιο αριθμό με τη βρετανική Morris, με 23 μονάδες.  
Όσον αφορά τα επιβατικά, την πρώτη πεντάδα συμπλήρωναν δυο αμερικάνικες εταιρείες. Στην 4η θέση ήρθε η Buick με 17 μονάδες και στην 5η θέση η Plymouth με 11 μονάδες. 

Η Ford κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς στην Ελλάδα το 1932. 
Στη φωτό το Model B του '32.

Η Chevrolet ήταν δεύτερη στη λίστα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς το 1932. 
(photo: Chevrolet Sedan 1932)







Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History ©  (2017)
Πηγέςαρχείο Τ.Ε.Ε. & The Henry Ford-Benson Ford Research Center [Jan. 1933])


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου