Τρίτη 6 Μαΐου 2025

Γαλλία Απρίλιος & πρώτο τετράμηνο 2025. Πτώση στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα υβριδικά κυριαρχούν στην αγορά.

 


Η γαλλική αγορά αυτοκινήτου συνέχισε να κινείται σε αρνητικούς ρυθμούς τον Απρίλιο. Οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 138.697 μονάδες από 146.977 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-5.6%). Στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2025 υπήρξε πτώση -7.3% με συνολικά 548.782 μονάδες από 591.881 μονάδες πέρσι. Σε ό,τι αφορά την σύνθεση των πωλήσεων, τα υβριδικά (HEV) κυριαρχούν πλέον στην Γαλλία. Τον Απρίλιο κάλυψαν το 45.5% της αγοράς με 63.060 μονάδες (+37.3%), ενώ στο πρώτο τετράμηνο το ποσοστό τους ανήλθε στο 45.1% με 247.327 μονάδες (+44.9%). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα HEV το 2024 ήταν 31.2% τον Απρίλιο και 28.8% στο τετράμηνο. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, όμως με σημαντική υποχώρηση. Τον Απρίλιο το ποσοστό τους μειώθηκε στο 20.9% από 32.2% πέρσι, με 28.932 μονάδες (-38.8%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου η βενζίνη κάλυψε το 23.1% της αγοράς από 33.1% πέρσι, με συνολικά 126.883 μονάδες (-35.2%). Η επίδοση αυτή περιόρισε εντυπωσιακά την διαφορά που χωρίζει τα βενζινοκίνητα από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), αν και τα τελευταία δεν κατέγραψαν καμία εντυπωσιακή πορεία. Oι πωλήσεις στα BEV είχαν άνοδο +2.8% τον Απρίλιο, με 25.542 μονάδες και το ποσοστό τους στο 18.4% από 16.9% τον ίδιο μήνα πέρσι. Αντίθετα, υπήρξε πτώση στο τετράμηνο, με συνολικά 100.061 μονάδες έναντι 104.666 πέρσι (-4.4%) και σημειώθηκε μικρή βελτίωση στο ποσοστό τους, με 18.2% από 17.7%. Αρνητικό πρόσημο για τα plug-in υβριδικά (PHEV), με -11.7% τον Απρίλιο και το ποσοστό τους στο 6.9% από 7.4% πέρσι, με 9.592 μονάδες. Σε επίπεδο έτους τα PHEV υποχώρησαν σημαντικά, με 29.184 μονάδες έναντι 49.440 πέρσι (-41.0%) και το ποσοστό τους έπεσε στο 5.3% από 8.4% στο πρώτο τετράμηνο του 2024. Όμως η κατηγορία με τις μεγαλύτερες απώλειες αφορά τα diesel, που τον Απρίλιο οι πωλήσεις ανήλθαν σε μόλις 6.701 μονάδες (-41.1%) με το ποσοστό τους στο 4.8% από 7.7% πέρσι. Στο πρώτο τετράμηνο το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 4.5% από 7.6%, με συνολικά 24.827 μονάδες από 44.706 μονάδες το ίδιο διάστημα του 2024 (-44.5%). 

Η Renault βρέθηκε στην κορυφή καταγράφοντας θετικά αποτελέσματα. Οι πωλήσεις της τον Απρίλιο ανήλθαν σε 26.318 μονάδες (+4.3%) με ποσοστό 19.0% από 17.1% πέρσι. Από τις αρχές του έτους κατέγραψε άνοδο +8.8%, με συνολικά 97.891 μονάδες από 89.963 το αντίστοιχο διάστημα του 2024 και το ποσοστό της ενισχύθηκε σε 17.8% από 15.2%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot, που όμως είχε απώλειες. Τον Απρίλιο κατέκτησε ποσοστό 12.9% από 13.6% πέρσι, με 17.893 μονάδες (-10.7%). Στο πρώτο τετράμηνο του έτους το ποσοστό της βελτιώθηκε ελαφρώς, με 15.1% από 14.9% πέρσι, όμως οι πωλήσεις της υποχώρησαν στις 83.253 μονάδες από 88.057 (-5.5%). Η Dacia τερμάτισε στην τρίτη θέση τον Απρίλιο, με ποσοστό 8.8% και 12.153 μονάδες (-4.8%). Την τρίτη θέση διατήρησε και στο πρώτο τετράμηνο, με ποσοστό 8.8% και συνολικά 48.229 μονάδες (-7.6%). Tην τέταρτη θέση στις πωλήσεις Απριλίου κατέλαβε η Toyota, με 10.925 μονάδες (-11.2%) και ποσοστό 7.9%. Η Citroen συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του μήνα, με 9.432 μονάδες (+6.2%) και ποσοστό 6.8%. Η εξέλιξη των πωλήσεων στο τετράμηνο εξελίχθηκε σε ντέρμπι για γερά νεύρα μεταξύ Citroen και Toyota. Χωρίς καμία μεταβολή στην κατάταξη, η γαλλική φίρμα διατήρησε την τέταρτη θέση και η Toyota παρέμεινε στην πέμπτη θέση, όμως η μεταξύ τους διαφορά μειώθηκε δραματικά και το ποσοστό τους ανήλθε σε 7.5% και 7.4% αντίστοιχα, γεγονός που δεν αποκλείει να υπάρξει ανατροπή στο αμέσως επόμενο διάστημα. Επιπλέον, η Toyota αύξησε την διαφορά της από την Volkswagen. Η γερμανική εταιρεία είχε μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση με την Toyota τον Απρίλιο, όμως παραμένει μέσα στο παιχνίδι με θετικό πρόσημο στο έτος (+4.3%). Από τους βασικούς παίκτες της γαλλικής αγοράς, στους μεγάλους χαμένους για το πρώτο τετράμηνο ήταν η Fiat (-55.7%), η Volvo (-54.7%), η Tesla (-44.0%), η Opel (-35.2%), η Kia (-29.8%), η Seat (-27.6%) και η Mercedes (-27.0%). 

To Renault Clio κατέκτησε τον τίτλο του best seller στην Γαλλία στο πρώτο τετράμηνο του 2025, με 32.934 μονάδες (8.0%).




 





B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: CCFA & AAA Data

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου