Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Βρετανία Απρίλιος & πρώτο τετράμηνο 2025. Πτώση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Απρίλιο, παραμένει θετικό το πρόσημο στο έτος.

 


Με αδύναμο αποτέλεσμα έκλεισε ο Απρίλιος του 2025 για την αγορά αυτοκινήτου στην Βρετανία, που είχε απώλειες -10.4% με 120.331 μονάδες από 134.274 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Παρόλα αυτά, η καλή επίδοση του Μαρτίου επέτρεψε ώστε να διατηρηθεί το θετικό πρόσημο στις συνολικές πωλήσεις του έτους. Στο πρώτο τετράμηνο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 700.833 μονάδες από 679.822 μονάδες πέρσι (+3.1%). Tα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα είχαν οφέλη τον Απρίλιο, με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) στις 24.558 μονάδες (+8.1%) με ποσοστό 20.4% από 16.9% πέρσι και τα plug-in υβριδικά στις 14.073 μονάδες (+34.1%) με ποσοστό 11.7% από 7.8%. Μικρή υποχώρηση είχαν τα υβριδικά (HEV), με 16.586 μονάδες (-2.9%) αλλά το ποσοστό τους ενισχυμένο σε 13.8% από 12.7%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κάλυψαν το 48.8% από 56.1% που κατείχαν τον Απρίλιο του 2024, με 58.733 μονάδες (-22.0%). Η πτώση συνεχίστηκε στα diesel, με 6.381 μονάδες (-26.2%) και το ποσοστό τους στο 5.3% από 6.4% πέρσι. 

Σε επίπεδο τετραμήνου, τα αμιγώς ηλεκτρικά κάλυψαν το 20.7% της αγοράς από 15.7% στο αντίστοιχο διάστημα του 2024, με συνολικά 144.749 μονάδες έναντι 107.031 (+35.2%). Σημαντική ώθηση υπήρξε και στα plug-in υβριδικά, με 67.759 μονάδες από 53.052 πέρσι (+27.7%) και το ποσοστό τους αυξημένο στο 9.7% από 7.8%. Θετική η εικόνα και για τα HEV στο τετράμηνο, με 102.591 μονάδες από 89.552 πέρσι (+14.6%) και ποσοστό 14.6% από 13.2%. Πάντως στην Βρετανία τα υβριδικά υπολείπονται σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε αντίθεση με αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αγορές που τα υβριδικά προηγούνται. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα είχαν απώλειες, όμως συνέχισαν να καλύπτουν σχεδόν το ήμισυ της αγοράς με ποσοστό 49.3% από 56.5% στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου πέρσι. Οι πωλήσεις τους αμήλθαν σε συνολικά 345.520 μονάδες έναντι 383.883 (-10.0%). Τα diesel αποτελούν ολοένα και λιγότερο δημοφιλή επιλογή στην Βρετανία και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 5.7% από 6.8% πέρσι, με συνολικά 40.214 μονάδες έναντι 46.304 (-13.2%). 



H Volkswagen τερμάτισε με άνεση στην κορυφή τον Απρίλιο, παρά τις σημαντικές απώλειες που παρουσίασε (-21.0%). Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 10.474 μονάδες από 13.260 τον ίδιο μήνα πέρσι και το ποσοστό της μειώθηκε στο 8.7% από 9.9%. Η Κia είχε μικρή άνοδο (+3.4%), που όμως ήταν αρκετή ώστε να τερματίσει δεύτερη στην κατάταξη του μήνα. Το ποσοστό της βελτιώθηκε σε 6.9% από 6.0% πέρσι με 8.320 μονάδες έναντι 8.044. Επιπλέον, το Kia Sportage πέτυχε να έρθει πρώτο σε πωλήσεις τον Απρίλιο, με 3.514 μονάδες. Στην τρίτη θέση τερμάτισε η BMW με 8.086 μονάδες από 9.156 πέρσι (-11.7%) και το ποσοστό της σε μικρή υποχώρηση, στο 6.7% από 6.8%. Αρνητική ήταν η εικόνα και για την Audi, που όμως κατάφερε να βρεθεί με μικρή διαφορά στην τέταρτη  θέση του μήνα, με 8.017 μονάδες (-21.8%) και ποσοστό 6.7% από 7.6% που είχε πέρσι τον Απρίλιο. Η Ford συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 7.006 μονάδες (-14.1%) και ποσοστό 5.8% από 6.1% πέρσι. Στους μεγάλους χαμένους του μήνα βρέθηκε η Fiat (-75.4%), η Tesla (-62.1%), η Citroen (-54.5%) και η Seat (-46.3%). Σημαντικές απώλειες είχε και η MG (-29.4%). Η BYD πέτυχε άνοδο +654.0% και κατέκτησε ποσοστό 2.1%, τερματίζοντας στην δέκατη όγδοη θέση. Παρά την δυναμική που ανέπτυξε, είναι γεγονός πως η σύγκριση αφορά την ιδιαίτερα την χαμηλή επίδοση του Απριλίου 2024, όταν η κινέζικη φίρμα έκανε τα πρώτα της βήματα στην βρετανική αγορά. Όσον αφορά τους βασικούς παίκτες, η Peugeot πέτυχε το πιο θετικό αποτέλεσμα τον Απρίλιο και τερμάτισε στην έβδομη θέση με άνοδο +37.9%. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η Jaguar δεν διέθεσε ούτε ένα αυτοκίνητο στην Βρετανία μέσα στον μήνα! 

Την κορυφή κατέκτησε η Volkswagen στο πρώτο τετράμηνο του 2025, καταγράφοντας άνοδο +16.6% με συνολικά 63.630 μονάδες από 54.591 μονάδες στο ίδιο διάστημα πέρσι. Το ποσοστό της ανήλθε στο 9.1% από 8.0% και είναι σαφές ότι η γερμανική εταιρεία έχει εξασφαλίσει την παραμονή της στην πρώτη θέση για το έτος. Η BMW βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 43.645 μονάδες από 45.927 μονάδες πέρσι (-5.0%) και ποσοστό 6.2% από 6.8%. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε στην τρίτη θέση η Kia, με συνολικά 43.383 μονάδες από 41.128 μονάδες στο τετράμηνο του 2024 (+5.5%) και ποσοστό 6.2%. Η Ford ήρθε τέταρτη με 41.709 μονάδες και μικρή βελτίωση συγκριτικά με πέρσι (+2.4%), ενώ η Audi συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 35.823 μονάδες (-16.1%). Το Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στο πρώτο τετράμηνο, με 18.241 μονάδες. Στην δεύτερη θέση παρέμεινε το Kia Sportage με 16.380 μονάδες και τρίτο σε πωλήσεις στην Βρετανία ήταν το Nissan Qashqai με 13.989 μονάδες. Κατά συνέπεια, η πρώτη τριάδα δεν μεταβλήθηκε σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους. Όμως αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί στο επόμενο διάστημα, με δεδομένο πως το Vauxhall Corsa κατέλαβε την τέταρτη θέση σε απόσταση αναπνοής από το Qashqai, με 13.852 μονάδες. 


H Volkswagen είναι η Νο 1 σε πωλήσεις εταιρεία στην Βρετανία και το Golf αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της, με δεύτερο το Tiguan. Ιδιαίτερα δημοφιλή είναι και τα VW T-Roc & Polo. 









Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: SMMT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου