Με αδύναμο αποτέλεσμα έκλεισε ο Απρίλιος του 2025 για την αγορά αυτοκινήτου στην Βρετανία, που είχε απώλειες -10.4% με 120.331 μονάδες από 134.274 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Παρόλα αυτά, η καλή επίδοση του Μαρτίου επέτρεψε ώστε να διατηρηθεί το θετικό πρόσημο στις συνολικές πωλήσεις του έτους. Στο πρώτο τετράμηνο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 700.833 μονάδες από 679.822 μονάδες πέρσι (+3.1%). Tα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα είχαν οφέλη τον Απρίλιο, με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) στις 24.558 μονάδες (+8.1%) με ποσοστό 20.4% από 16.9% πέρσι και τα plug-in υβριδικά στις 14.073 μονάδες (+34.1%) με ποσοστό 11.7% από 7.8%. Μικρή υποχώρηση είχαν τα υβριδικά (HEV), με 16.586 μονάδες (-2.9%) αλλά το ποσοστό τους ενισχυμένο σε 13.8% από 12.7%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κάλυψαν το 48.8% από 56.1% που κατείχαν τον Απρίλιο του 2024, με 58.733 μονάδες (-22.0%). Η πτώση συνεχίστηκε στα diesel, με 6.381 μονάδες (-26.2%) και το ποσοστό τους στο 5.3% από 6.4% πέρσι.
Σε επίπεδο τετραμήνου, τα αμιγώς ηλεκτρικά κάλυψαν το 20.7% της αγοράς από 15.7% στο αντίστοιχο διάστημα του 2024, με συνολικά 144.749 μονάδες έναντι 107.031 (+35.2%). Σημαντική ώθηση υπήρξε και στα plug-in υβριδικά, με 67.759 μονάδες από 53.052 πέρσι (+27.7%) και το ποσοστό τους αυξημένο στο 9.7% από 7.8%. Θετική η εικόνα και για τα HEV στο τετράμηνο, με 102.591 μονάδες από 89.552 πέρσι (+14.6%) και ποσοστό 14.6% από 13.2%. Πάντως στην Βρετανία τα υβριδικά υπολείπονται σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε αντίθεση με αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αγορές που τα υβριδικά προηγούνται. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα είχαν απώλειες, όμως συνέχισαν να καλύπτουν σχεδόν το ήμισυ της αγοράς με ποσοστό 49.3% από 56.5% στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου πέρσι. Οι πωλήσεις τους αμήλθαν σε συνολικά 345.520 μονάδες έναντι 383.883 (-10.0%). Τα diesel αποτελούν ολοένα και λιγότερο δημοφιλή επιλογή στην Βρετανία και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 5.7% από 6.8% πέρσι, με συνολικά 40.214 μονάδες έναντι 46.304 (-13.2%).
Την κορυφή κατέκτησε η Volkswagen στο πρώτο τετράμηνο του 2025, καταγράφοντας άνοδο +16.6% με συνολικά 63.630 μονάδες από 54.591 μονάδες στο ίδιο διάστημα πέρσι. Το ποσοστό της ανήλθε στο 9.1% από 8.0% και είναι σαφές ότι η γερμανική εταιρεία έχει εξασφαλίσει την παραμονή της στην πρώτη θέση για το έτος. Η BMW βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 43.645 μονάδες από 45.927 μονάδες πέρσι (-5.0%) και ποσοστό 6.2% από 6.8%. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε στην τρίτη θέση η Kia, με συνολικά 43.383 μονάδες από 41.128 μονάδες στο τετράμηνο του 2024 (+5.5%) και ποσοστό 6.2%. Η Ford ήρθε τέταρτη με 41.709 μονάδες και μικρή βελτίωση συγκριτικά με πέρσι (+2.4%), ενώ η Audi συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 35.823 μονάδες (-16.1%). Το Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στο πρώτο τετράμηνο, με 18.241 μονάδες. Στην δεύτερη θέση παρέμεινε το Kia Sportage με 16.380 μονάδες και τρίτο σε πωλήσεις στην Βρετανία ήταν το Nissan Qashqai με 13.989 μονάδες. Κατά συνέπεια, η πρώτη τριάδα δεν μεταβλήθηκε σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους. Όμως αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί στο επόμενο διάστημα, με δεδομένο πως το Vauxhall Corsa κατέλαβε την τέταρτη θέση σε απόσταση αναπνοής από το Qashqai, με 13.852 μονάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου