Στασιμότητα παρουσίασε η αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο στην Ιταλία, με τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στις 139.390 μονάδες έναντι 139.612 τον ίδιο μήνα πέρσι (-0.2%). Η επίδοση αυτή δεν έδωσε την απαιτούμενη ώθηση σε επίπεδο έτους, με αποτέλεσμα να υπάρξει οριακή πτώση στο πρώτο πεντάμηνο του 2025. Συνολικά οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 722.452 μονάδες από 726.347 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-0.5%). Όπως σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αγορές, έτσι και εδώ τα υβριδικά πλέον κυριαρχούν στις προτιμήσεις των αγοραστών. Τον Μάιο το ποσοστό τους αυξήθηκε στο 43.7% από 40.1% πέρσι, με 61.341 μονάδες έναντι 56.613 (+8.4%). Από τις αρχές του έτους κατέκτησαν ποσοστό 44.6% από 38.9% που κατείχαν στο πρώτο πεντάμηνο του 2024, με συνολικά 324.807 μονάδες από 286.032 μονάδες πέρσι (+13.6%). Να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά τα ήπια υβριδικά βενζίνης (mild hybrid). Tα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά διατήρησαν την δεύτερη θέση αλλά όχι χωρίς απώλειες. Τον Μάιο σημείωσαν πτώση -19.4% με 36.317 μονάδες από 45.041 πέρσι και το ποσοστό τους υποχώρησε 25.9% από 31.9%. Στο πρώτο πεντάμηνο οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 193.140 μονάδες έναντι 228.090 πέρσι (-15.3%) και το ποσοστό τους έπεσε στο 26.6% από 31.0% το ίδιο διάστημα πέρσι. Μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα, που όμως διατήρησαν την τρίτη θέση. Το ποσοστό τους τον Μάιο ανήλθε στο 9.9% από 14.5% πέρσι, με 13.878 μονάδες έναντι 20.407 (-32.0%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου το ποσοστό τους υποχώρησε στο 9.8% από 14.9%, με συνολικά 71.650 μονάδες από 109.806 μονάδες στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 (-34.7%).
Αντίθετη πορεία ακολούθησαν τον Μάιο τα αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου (GPL), με άνοδο +34.3% και 12.590 μονάδες ενώ το ποσοστό τους αυξήθηκε στο 9.0% από 6.6% τον ίδιο μήνα πέρσι. Πάντως σε επίπεδο έτους υπήρξε στασιμότητα συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Το ποσοστό τους διατηρήθηκε στο 8.9% και οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 65.029 μονάδες από 65.141 πέρσι (-0.2%). Ανοδικά κινήθηκαν και τα plug-in υβριδικά (PHEV), με 8.953 μονάδες τον Μάιο (+94.0%) και ποσοστό 6.4% από 3.3% πέρσι. Στους πέντε πρώτους μήνες του έτους ταξινομήθηκαν συνολικά 35.910 PHEV από 23.683 πέρσι (+51.6%) , με ποσοστό 4.9% από 3.2%. Είναι χαρακτηριστικό πως τόσο τον Μάιο όσο και στο πεντάμηνο, το πρώτο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό στην Ιταλία ήταν το BYD Seal U. Σημαντική αύξηση κατέγραψαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), που όμως το ποσοστό τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τον Μάιο κατέκτησαν το 5.1% της ιταλικής αγοράς με 7.144 μονάδες από 5.064 μονάδες πέρσι (+41.1%). Το ίδιο ποσοστό πέτυχαν και στο πρώτο πεντάμηνο (5.1%) έναντι 2.9% πέρσι, με συνολικά 36.891 μονάδες από 21.666 (+70.3%).
Η Fiat συνέχισε την πτωτική της πορεία τον Μάιο, έχοντας σταθερό αρνητικό πρόσημο από τις αρχές του έτους. H ιταλική φίρμα ήρθε πρώτη με ποσοστό 8.6% και 11.932 μονάδες από 12.962 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-7.9%), που κατείχε ποσοστό 9.3%. Σε σχετικά μικρή απόσταση, η Toyota τερμάτισε δεύτερη με περιορισμένες απώλειες. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 11.090 μονάδες από 11.186 μονάδες πέρσι (-0.9%) και το ποσοστό της παρέμεινε αμετάβλητο στο 8.0%. Την τρίτη θέση κατέκτησε τον Μάιο η Volkswagen με 10.752 μονάδες έναντι 11.502 πέρσι (-6.5%) και ποσοστό 7.7% από 8.2%. Η Peugeot είχε σημαντικά οφέλη και βρέθηκε στην τέταρτη θέση του μήνα, με 8.635 μονάδες έναντι 6.569 πέρσι (+31.5%) και ποσοστό 6.2% από 4.7%. Την μεγαλύτερη δυναμική στην πρώτη δεκάδα ανέπτυξε η Dacia, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 7.834 μονάδες από 4.670 πέρσι (+67.8%) και το ποσοστό της ενισχύθηκε σε 5.6% από 3.3%.
Στους πρώτους πέντε μήνες του έτους η Fiat υποχώρησε στο 9.9% από 10.8% που κατείχε στο αντίστοιχο διάστημα του 2024. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε συνολικά 71.449 μονάδες από 78.687 μονάδες πέρσι (-9.2%). Την δεύτερη θέση με οριακά οφέλη κατέκτησε η Toyota με 55.569 μονάδες έναντι 55.118 (+0.8%) και το ποσοστό της στο 7.7% από 7.6%. Μικρή επιβράδυνση εμφάνισε η Volkswagen, που ήρθε στην τρίτη θέση με 52.614 μονάδες από 54.384 μονάδες (-3.2%) και ποσοστό 7.3% από 7.5% πέρσι. Η Dacia τερμάτισε στην τέταρτη θέση με συνολικά 46.678 μονάδες από 40.288 (+15.9%) και ποσοστό 6.5% από 5.5%. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Peugeot, που επίσης κινήθηκε ανοδικά με 43.060 μονάδες έναντι 36.881 πέρσι (+16.8%) και ποσοστό 6.0% από 5.1%. Το Fiat Panda κατέκτησε τον τίτλο του best seller τον Μάιο με 8.194 πωλήσεις, ενώ σε επίπεδο έτους κατέκτησε την κορυφή με συνολικά 54.826 πωλήσεις (7.6%). Ιδιαίτερη δυναμική ανέπτυξε το Jeep Avenger, που ήρθε δεύτερο σε πωλήσεις τον Μάιο με 4.715 μονάδες (+25.5%) και κατέκτησε την δεύτερη θέση και στο πεντάμηνο με 24.390 μονάδες και ποσοστό 3.4%. Στην τρίτη θέση του Μαΐου βρέθηκε το Peugeot 208 με 3.731 μονάδες, όμως σε επίπεδο έτους τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Στο σύνολο του πρώτου πενταμήνου την τρίτη θέση κατέκτησε το Dacia Sandero με 24.076 μονάδες και ποσοστό 3.3%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου