Το φθινόπωρο του 1975 τα δύο βασικά μοντέλα της Lancia στην ελληνική αγορά αφρούσαν την οικογενειακή Beta Berlina και το 2+2 Beta Coupe. Το ποσοστό της στην χώρα μας ήταν ικανοποιητικό και η ιταλική φίρμα απευθυνόταν σε ένα πιο "δυναμικό" κοινό, που εκτιμούσε τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την φινέτσα των αυτοκινήτων Lancia. Την ίδια εποχή η ελληνική αντιπροσωπεία "ΛΑΜΔΑ" Α.Ε, παρουσίασε επίσημα στους εκπροσώπους του Τύπου τρία νέα μοντέλα. Στις 18 Οκτωβρίου 1975 "αποκαλύφθηκαν" στην χώρα μας οι Lancia Beta HPE, Lancia Beta Spider και Lancia Beta Monte Carlo.
H Lancia Beta HPE είχε το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον από τα τρία και η προώθησή του ήταν σχετικά έντονη για αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Την εποχή που παρουσιάστηκε στην χώρα μας ήταν διαθέσιμη με κινητήρες στα 1.600 cc & 1.800 cc, με την αρχική τους τιμή στις 488.000 και 532.000 δραχμές αντίστοιχα. Ο κινητήρας στα 1.800 cc πολύ σύντομα αντικαταστάθηκε με τον μεγαλύτερο στα 2.000 cc και ήταν αυτή η έκδοση που τελικά προώθησε η "ΛΑΜΔΑ" Α.Ε ως την ακριβότερη εναλλακτική. Το σλόγκαν που χρημοποίησε η ελληνική αντιπροσωπεία ήταν το "Πολυ-αυτοκίνητο", εφόσον η σχεδίαση του συνδύαζε τα σπορτίφ χαρακτηριστικά με στοιχεία πρακτικότητας, χάρη και στην μεγάλη τρίτη πόρτα που διέθετε. Τα αρχικά HPE σημαίνουν "High Performance Estate".
Η Lancia Beta Spider βασιζόταν στην Beta Coupe, με αμάξωμα τύπου targa. Ήταν ένα μοντέλο σχετικά περιορισμένης παραγωγής, την οποία είχε αναλάβει οίκος Zagato. Oι διαθέσιμοι κινητήρες ήταν στα 1.600 cc & 1.800 cc, με την τιμή τους κατά την παρουσίαση στις 471.000 και 487.000 δραχμές. Και σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας στα 1.800 cc αντικαταστάθηκε αργότερα από τον μεγαλύτερο στα 2.000 cc. Η τρίτη αποκάλυψη της "ΛΑΜΔΑ" Α.Ε αφορούσε ένα περισσότερο εξειδικευμένο μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Την Lancia Beta Montecarlo! Ένα διθέσιο σχεδιασμένο από τον Pininfarina, με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Hταν διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με coupe και targa αμάξωμα και την αρχική τιμή τους στις 644.000 και 677.000 δραχμές. Είναι εύλογο πως αυτά τα δύο μοντέλα δεν διεκδικούσαν υψηλές πωλήσεις, όμως ενίσχυαν το προφίλ της εταιρείας και επρόκειτο για μοντέλα με ξεχωριστή προσωπικότητα. Η "ΛΑΜΔΑ" Α.Ε μπορούσε άλλωστε να βασίζεται στην Βeta Berlina, που την ίδια περίοδο ήταν πλέον διαθέσιμη σε έκδοση 1.300 cc (αντί 1.400 cc της αρχικής έκδοσης), που της έδωσε επιπλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εγχώρια αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου