Ανοδική πορεία ακολούθησε η αγορά αυτοκινήτου στην Ισπανία τον Μάιο, με 112.820 μονάδες έναντι 95.166 τον ίδιο μήνα πέρσι (+18.6%). Η ώθηση που είχαν τα υβριδικά αυτοκίνητα οδήγησαν σε αλλαγή σκηνικού σε σχέση με πέρσι και πλέον τα HEV βρέθηκαν στην κορυφή με ποσοστό 39.9% και 44.982 μονάδες (+31.6%) από 35.9% και 34.170 μονάδες τον Μάιο του 2024. Αντίθετα, το ποσοστό για τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά υποχώρησε στο 29.8% έναντι 41.8% πέρσι, με 33.639 μονάδες από 39.773 μονάδες (-15.4%).Εντυπωσιακή άνοδο πέτυχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως το ποσοστό τους παρέμεινε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Τον Μάιο κατέκτησαν το 7.9% της ισπανικής αγοράς έναντι του 4.6% που κατείχαν πέρσι, με 8.965 μονάδες από 4.393 (+104.1%). Σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα plug-in υβριδικά, με 12.896 μονάδες από 4.779 πέρσι (+169.8%) και ποσοστό 11.4% έναντι 5.0%. Τα diesel πέτυχαν μόλις 5.860 πωλήσεις (-40.0%) και ποσοστό 5.2% από 10.3% πέρσι.
Στους πέντε πρώτους μήνες του 2025 οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα είχαν άνοδο +13.6%, με συνολικά 490.711 μονάδες από 431.919 μονάδες στο αντίστοιχο διάστημα του 2024. Τα υβριδικά (HEV) προηγήθηκαν με ποσοστό 42.2% και 207.276 μονάδες (+34.9%), ενώ πέρσι κατείχαν το 35.6% με 153.666 μονάδες. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα, με το ποσοστό τους μειωμένο στο 31.3% από 41.0% πέρσι και συνολικά 153.400 μονάδες έναντι 176.941 (-13.3%). Τα plug-in υβριδικά (PHEV) πέτυχαν άνοδο +66.6%, με 42.537 μονάδες από 25.538 μονάδες πέρσι και το ποσοστό τους στο 8.7% από 5.9%. Τις σημαντότερες απώλειες στο πεντάμηνο είχαν τα diesel, που το ποσοστό τους υποχώρησε στο 5.6% από 10.0%, με συνολικά 27.690 μονάδες έναντι 43.066 πέρσι (-35.7%). Μερίδιο είχαν και τα αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων (φ.αέριο/GLP/GNC/GNL), με 6.478 μονάδες τον Μάιο (5.7%) και 24.783 μονάδες στο πεντάμηνο (5.0%).
H Toyota βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στην Ισπανία τον Μάιο, με 9.401 μονάδες (+14.8%) και ποσοστό 8.3%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Volkswagen με 7.439 μονάδες (+19.2%) και ποσοστό 6.6%. Η Renault κινήθηκε ανοδικά (+12.4%) και βρέθηκε στην τρίτη θέση με 6.994 μονάδες και ποσοστό 6.2%. Με εντυπωσιακή αύξηση +46.8%, η Dacia τερμάτισε τέταρτη με ποσοστό 6.1% και 6.910 μονάδες. Την πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Hyundai με 6.835 μονάδες (+6.2%) και ποσοστό 6.1%. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 η Toyota κατέκτησε την πρώτη θέση με ποσοστό 8.3% και 40.539 μονάδες (+1.1%). Η Renault πέρασε στην αντεπίθεση και βρέθηκε στην δεύτερη θέση με άνοδο +43.8% σε σχέση με πέρσι και συνολικά 35.599 μονάδες (7.3%). Η γαλλική φίρμα κατείχε την πέμπτη θέση στο πρώτο πεντάμηνο του 2024. Θετικό πρόσημο για την Volkswagen (+12.0%), που όμως αρκέστηκε στην τρίτη θέση με ποσοστό 6.3% και 30.822 μονάδες. Η Seat έχασε μια θέση σε σχέση με πέρσι και ήρθε τέταρτη στην γενική κατάταξη με συνολικά 30.107 μονάδες (+7.8%) και ποσοστό 6.1%. Το ίδιο ποσοστό κατέκτησε και η Hyundai, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 29.920 μονάδες (+4.7%). Toν τίτλο του best seller στην Ισπανία κατέκτησε το Dacia Sandero, που ήρθε πρώτο σε πωλήσεις τον Μάιο με 4.063 μονάδες αλλά και στο σύνολο πενταμήνου με συνολικά 16.037 μονάδες.
Tα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) είχαν άνοδο +14.9% τον Μάιο, με 17.885 μονάδες. Οι πωλήσεις τους από τις ανήλθαν σε συνολικά 76.341 μονάδες από τις αρχές του έτους, που μεταφράζεται σε άνοδο +10.5% σε σχέση με πέρσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου