Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025

Ευρώπη Ιούλιος & πρώτο επτάμηνο 2025. Αύξηση πωλήσεων τον Ιούλιο, στάσιμη η αγορά στο έτος. Τα υβριδικά στην κορυφή, σημαντική άνοδος στα ηλεκτρικά.

 


Άνοδο σημείωσαν οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα τον Ιούλιο στην Ε.Ε, με 914.680 μονάδες από 851.567 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+7.4%). H αύξηση περιορίστηκε στο +5.9% αν λάβουμε υπόψη τις αγορές της EFTA και της Βρετανίας, με 1.085.356 μονάδες έναντι 1.024.806 πέρσι. Tα υβριδικά συνέχισαν την ανοδική τους πορεία τον Ιούλιο και κατέκτησαν το 34.2% στην Ε.Ε, με 313.221 μονάδες από 274.103 πέρσι (+14.3%). Πτωτικά κινήθηκαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, όμως ήρθαν στην δεύτερη θέση με ποσοστό 27.2% και 248.592 μονάδες από 282.629 μονάδες τον Ιούλιο του 2024 (-12.0%). Σημαντική αύξηση πέτυχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), που κατέκτησαν πσοστό 15.6% με 142.699 μονάδες έναντι 102.617 πέρσι (+39.1%). Έντονα ανοδική πορεία είχαν και τα plug-in υβριδικά με το ποσοστό τους στο 10.0% τον Ιούλιο και 91.190 μονάδες από 58.137 πέρσι (+56.9%). Τα diesel πέτυχαν 91.032 ταξινομήσεις στην Ε.Ε (-15.2%). 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε 6.491.448 μονάδες από 6.535.591 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-0.7%). Αν συμπεριλάβουμε τις χώρες της EFTA και την Βρετανία, ταξινομήθηκαν συνολικά 7.900.877 μονάδες έναντι 7.904.412 πέρσι, δηλαδή η αγορά παρέμεινε απολύτως στάσιμη. Τα υβριδικά βρέθηκαν στην κορυφή μεταξύ των χωρών της Ε.Ε, με ποσοστό 34.7% και 2.255.080 μονάδες από 1.932.624 μονάδες στο πρώτο επτάμηνο πέρσι (+16.7%). Ιδιαίτερα θετικό ρόλο στην ανοδική πορεία των HEV έπαιξαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε, η Γαλλία (+30.5%), η Ισπανία (+30.2%), η Γερμανία (+10.7%) και η Ιταλία (+9.4%). Τα υβριδικά κυριάρχησαν και στην Ελλάδα, με ποσοστό 49.0% στο πρώτο επτάμηνο του 2025 και συνολικά 45.008 μονάδες από 36.107 πέρσι (+24.7%). Να σημειωθεί ότι στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι τα υβριδικά κατείχαν το 40.0% της ελληνικής αγοράς. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά βρέθηκαν με άνεση στην δεύτερη θέση, παρά την αισθητή πτώση που είχαν από τις αρχές του έτους (-20.1%). Οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 1.834.375 μονάδες από 2.294.419 πέρσι, με ποσοστό 28.3% στην Ε.Ε έναντι 35.1%. Στην Ελλάδα η βενζίνη κάλυψε το 33.1% της αγοράς με 30.437 μονάδες (-15.3%), ενώ στο πρώτο επτάμηνο πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 39.7%. 



Συνολικά 1.011.903 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκινήτα ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε στους πρώτους επτά μήνες του 2025, από 814.992 πέρσι (+24.2%), με το ποσοστό τους στο 15.6% από 12.5%. Θεαματική άνοδο σημείωσαν στην Ισπανία (+89.6%), ενώ ιδιαίτερα θετική ήταν η εικόνα στην Δανία (+48.2%), την Αυστρία (+45.2%), την Γερμανία (+38.4%), την Ιταλία (+29.0%), το Βέλγιο (+17.6%) και την Σουηδία (+17.5%). Στην περίπτωση της Δανίας, ενώ η αγορά της δεν είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την ελληνική (103.366 πωλήσεις), τα BEV κατέκτησαν ποσοστό 64.6%, με συνολά 66.466 μονάδες. Από τις μεγάλες αγορές, μόνο στην Γαλλία είχαν μικρή υποχώρηση (-4.3%). Τα plug-in υβριδικά πέτυχαν συνολικά 561.190 ταξινομήσεις στην Ε.Ε από 450.973 πέρσι (+24.4%), με ποσοστό 8.6% από 6.9%. Αν συνεχίσουν οι ανοδικές τάσεις στα PHEV, τότε είναι θέμα χρόνου να ξεπεράσουν σε δημοτικότητα τα diesel, που συνεχίζουν σταθερά να υποχωρούν στις ευρωπαϊκές αγορές. Από τις αρχές του έτους οι ταξινομήσεις τους υποχώρησαν στις 615.548 μονάδες έναντι 835.836 στο πρώτο επτάμηνο του 2024 (-26.4%), με ποσοστό 9.5% από 12.8%. Σημαντική πτώση είχε το diesel στην Γαλλία (-41.0%), στην Ισπανία (-37.9%) και στην Ιταλία (-31.6%). Στην Ελλάδα υπήρξε υποχώρηση -63.8% από τις αρχές του έτους, με 2.867 μονάδες από 7.917 μονάδες πέρσι και ποσοστό 3.1% έναντι 8.8%. Ο όμιλος της Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή του πρώτου επταμήνου 2025, με συνολικά 1.782.824 μονάδες στην Ε.Ε (+3.8%). Ανάλογη αύξηση κατέγραψε στο σύνολο των αγορών της E.E, της EFTA και της Βρετανίας, με 2.118.454 μονάδες (+3.6%). Η BYD πέτυχε εντυπωσιακή άνοδο στην Ε.Ε (+251.3%), η σύγκριση όμως γίνεται από πολύ χαμηλή βάση εφόσον πέρσι κατείχε ποσοστό μόλις 0.3% χωρίς να έχει αναπτύξει πλήρως το δίκτυό της στην Ευρώπη. Στους πρώτους επτά μήνες του 2025 η κινέζικη εταιρεία κατέκτησε ποσοστό 0.9% στην Ε.Ε, με 58.434 μονάδες. Αντίθετα, η Tesla υποχώρησε στο 1.2% από 2.1% πέρσι, με 77.446 μονάδες (-43.5%). 





B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου