Τι μας επιφυλάσσει το 1933; Είνε το φοβερόν, το αγωνιώδες ερώτημα το οποίον προβάλλουσιν όλοι οι οικονομικώς συντριβέντες λαοί. Και οφείλομεν να ομολογήσωμεν ότι το 1932, ήτοι το εκλιπόν έτος, ουδόλως εφείσθη την Ανθρωπότητα, η οποία ενόμισεν ότι είχε συνέλθει εκ των κολοσσιαίων καταστροφών του μεγάλου πολέμου.
Έτσι ξεκινούσε το εισαγωγικό σημείωμα της εφημερίδας "Οικονομολόγος Αθηνών" στις 7 Ιανουαρίου 1933, για το νέο έτος. Και όχι τυχαία, εφόσον το 1932 είχε αποδειχθεί καταστροφικό για την οικονομία σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες και είχε οδηγήσει την Ελλάδα σε πτώχευση, την άνοιξη εκείνης της χρονιάς. Η οικονομική κρίση ήταν αδύνατο να αφήσει ανεπηρέστο τον χώρο του αυτοκινήτου στην χώρα μας. Οι έκτακτες οικονομικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να περιοριστούν οι εισαγωγές στα περισσότερα προϊόντα, με δεδομένο ότι πλέον δεν υπήρχε και το απαραίτητο συνάλλαγμα. Ο νόμος 5426/32 ήρθε να επισφραγίσει επίσημα την πολιτική αυτή και είναι σαφές πως έδωσε ισχυρό πλήγμα στις εισαγωγές αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα. To 1933 το εμπόριο συνέχισε να λειτουργεί εντός του ασφυκτικού πλαισίου που επέβαλαν οι οικονομικές συνθήκες, με τις εισαγωγές σε πτωτική τροχιά. Όμως η ΕΛΠΑ σκέφτηκε να φωτίσει λίγο την σκοτεινή περίοδο στην οποία είχε εισέλθει το επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Στις 9 Ιουλίου 1933 διοργάνωσε για πρώτη φορά τον διαγωνισμό κομψότητας αυτοκινήτου. H εκδήλωση έγινε στο Ψυχικό και αποτέλεσε ένα κοσμικό γεγονός. Πλήθος εκλεκτού κόσμου είχε συγκεκτρωθεί στις βεράντες και στον κήπο της Λέσχης Ψυχικού για να θαυμάσει τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα αλλά και τις κομψές κυρίες και δεσποινίδες που επέβαιναν σε αυτά. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος συνολικά 33 αυτοκίνητα, τα περισσότερα νέα μοντέλα. Είναι εύλογο πως ακόμα και σε συνθήκες έντονης λιτότητας, υπήρχαν οι λίγοι τυχεροί που είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Άλλωστε και τα καινούργια αυτοκίνητα που ήρθαν στην χώρα μας εκείνη την χρονιά ήταν ελάχιστα.
Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών και παρέλασαν μπροστά από την επιτροπή ώστε να διεκδικήσουν κάποιο από τα έπαθλα. Η παρέλαση ξεκίνησε με το μικρό Opel κλειστού τύπου που οδηγούσε η κ. Δέσποινα Μεσσηνέζη, ενώ ο κόσμος παρακολουθούσε με ζωηρά χειροκροτήματα. Το μεγάλο έπαθλο κέρδισε η Packard μοντέλο 1933 του Ωνάση (από την Αργεντινή), στην οποία επέβαινε η κ. Π. Γαρουφαλίδου. Ήταν το αργυρό κύπελλο της ΕΛΠΑ συνοδευόμενο από λάβαρο σε χρυσό ύφασμα. Το δεύτερο μέγα έπαθλο της εταιρείας "Αθηνά" κέρδισε η δεσποινίς Λιλή Σταθάτου με το αυτοκίνητο νούμερο 31, επίσης Packard. Σύμφωνα με την εφημερίδα "Πρωία" η δ. Σταθάτου "εβραβεύθη επι πλέον διότι συνεδύασε θαυμασίως την εμφάνισίν της με τα χρώματα του αυτοκινήτου". Το τρίτο βραβείο κέρδισε η Mercedes του κ. Στ. Πεσμαζόγλου, που έλαβε έναν καλλιτεχνικό επιτραπέζιο αναπτήρα. Το έπαθλο της εταιρείας Ford κέρδισε η κυρία Άννα Φιλαδελφέως, που όμως οδηγούσε αυτοκίνητο μάρκας Opel και για το "αρμονικόν σύνολον" έλαβε αναπτήρα μαζί με... πουδριέρα! Η δεσποινίς Ανδριτσάκη κέρδισε το έπαθλο της εταιρείας "Φίατ Ελληνική", οδηγώντας μια Chevrolet και έλαβε... καλλιτεχνική πουδριέρα! Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στο κοινό η παρουσία της δεσποινίδος Μαρίας Παπαστράτου, που εμφανίστηκε με Buick φορώντας μια εντυπωσιακή τουαλέτα. Η δ. Παπαστράτου κέρδισε το έπαθλο του κ. Εδμούνδου Μπονισέλ, μια "βαρύτιμον καλλιτεχνική πουδριέρα"! Πάντως η ΕΛΠΑ μοίρασε μετάλλια και αναμνηστικές σημαίες σε όλους τους συμμετέχοντες! Ειδική μνεία έγινε για τα αυτοκίνητα με αμάξωμα εγχώριας κατασκευής, στα οποία έγινε απονομή μεταλλίων και διπλωμάτων. Αυτά ήταν τα δύο λεωφορεία που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, ένα 20 θέσεων κατασκευής της εταιρείας "Αθηνά" και ένα 15 θέσεων κατασκευής εργοστασίου "Μαυρουδή". Στον διαγωνισμό συμμετείχε και ένα ταξί, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Η Ελλανόδικος Επιτροπή αποτελείτο από την μόνιμη επιτροπή αγώνων της ΕΛΠΑ και τους κ.κ. Ματθιοπούλου, Παρθένη, Κογεβίνα, Τόμπρου, Δημητριάδη, Κιτσίκη, Τσελέπη, Πεσμαζόγλου, Βλάχου και Αραβαντινού. Μετά το τέλος του διαγωνισμού έγινε δεξιώση στην ταράτσα της Λέσχης Ψυχικού, με πολλούς και εκλεκτούς προσκεκλημένους που γευμάτισαν και χόρεψαν. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των εφημερίδων, η πρώτη εκείνη διοργάνωση της ΕΛΠΑ στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου