Την δεκαετία του '80 η έκθεση Auto-Moto είχε καθιερωθεί ως η σημαντικότερη ελληνική διοργάνωση στον χώρο του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. Παρά το γεγονός ότι δεν μπορούσε να συγκριθεί με αντίστοιχες διοργανώσεις στο εξωτερικό, έδινε την ευκαιρία σε χιλιάδες κόσμου να έρθει σε επαφή με τις τεχνολογικές εξελίξεις και μάλιστα σε μια δύσκολη περίοδο για το αυτοκίνητο στην χώρα μας. Επιπλέον οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να ενημερωθούν από πρώτο χέρι για διάφορα προϊόντα και αξεσουάρ γύρω από το αυτοκίνητο (ελαστικά, λιπαντικά, συστήματα ασφαλείας, ραδιοκασετόφωνα, ανταλλακτικά κ.α). Το 1986 ήταν η 11η χρονιά του θεσμού και έγινε στο διάστημα από 9 έως 18 Μαΐου. Ήταν όμως η πρώτη φορά που η Auto-Moto φιλοξενήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στο Ν. Φάληρο. Τα δύο προηγούμενα χρόνια είχε γίνει στο Εκθεσιακό Κέντρο Αθηνών, επί της Λεωφ. Κηφισίας 124. Η Auto-Moto επιχειρούσε να δώσει λίγη λάμψη στην ζοφερή εικόνα που επικρατούσε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Ήδη στο πρώτο τρίμηνο του έτους ο μέσος όρος στις λιανικές τιμές είχε έντονα ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα την επιπλέον επιβάρυνση για το επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης στην χώρα μας. Το 1985 τα κρατικά έσοδα από την φορολογία στα καινούργια αυτοκίνητα (αλλά και μεταχειρισμένα εισαγωγής) ανήλθαν σε 66.4 δισεκατομμύρια δραχμές, χωρίς να υπολογίζουμε τις εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας (23.1 δισ) και τον φόρο καυσίμων (10 δισ.)! Αυτό το ποσό αντιστοιχούσε στο 6.5% των συνολικών φορολογικών εσόδων του δημοσίου και στο 9.2% των έμμεσων φόρων. Η υποτίμηση της δραχμής τον Οκτώβριο του 1985 έκανε ακόμα χειρότερα τα πράγματα, αναγκάζοντας σε περαιτέρω άνοδο τις εργοστασικές τιμές των κατασκευαστών.
Στους πέντε πρώτους μήνες του 1986, έως και τον Μάιο που έγινε η Auto-Moto, οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά ήταν μειωμένες κατά 20.9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 1985. Η συγκυρία είχε ευνοήσει την Nissan λόγω της εγχώριας παραγωγής των οχημάτων της και βρέθηκε στην κορυφή με ποσοστό 19.4%, ενώ το προηγούμενο έτος ήταν στην δεύτερη θέση με ποσοστό 10.8%. Όμως η Nissan είχε και άλλη αφορμή να γιορτάζει στην Ελλάδα, εφόσον το 1986 συμπληρώθηκαν 25 χρόνια από την συνεργασία της ιαπωνικής φίρμας με την "Νικ. Ι. Θεοχαράκης" Α.Ε, που είχε αναλάβει την αντιπροσωπεία το 1961. Κατά την διάρκεια της Auto-Moto έγινε ειδική εκδήλωση για τα 25 χρόνια Nissan στην Ελλάδα, παρουσία δημοσιογράφων του αυτοκινητιστικού Τύπου. Στο περίπτερο της εταιρείας υπήρχε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Nissan MID-4, ένα σπορ διθέσιο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και κινητήρα V6 3 λίτρων, 24 βαλβίδων. Αργότερα το MID-4 παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία στο περιοδικό 4Τροχοί, για αποκλειστική δοκιμή σε ευρωπαϊκό έδαφος (τ. 190, Ιούλιος 1986). Πάντως η Nissan δεν περιορίστηκε εκεί αλλά παρουσίασε για πρώτη φορά στo ελληνικό κοινό το επαγγελματικό τετρακίνητο King Cab pickup. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην χώρα μας, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι η Nissan πρωταγωνιστούσε εκείνη την εποχή στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου