Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025

50 χρόνια VW Golf στην Ελλάδα. Φεβρουάριος 1975: τα πρώτα Golf έρχονται στην χώρα μας. Διαφημίσεις του θρυλικού μοντέλου από την δεκαετία του '70.

 


Σύγχρονη σχεδίαση δια χειρός Giorgetto Giugiaro, μπροστινή κίνηση με τον κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο εμπρός, επαρκείς χώροι από 3.7 μέτρα και αυξημένη πρακτικότητα χάρη στo hatchback αμάξωμα με την πίσω πόρτα. Η συνταγή δεν ήταν ακριβώς καινούργια, όμως το Volkswagen Golf την έφερε δυναμικά στο προσκήνιο, σε ένα ελκυστικό πακέτο. To μικρομεσαίο γερμανικό μοντέλο ξεκίνησε την καριέρα του τον Μάιο του 1974 και είχε το δύσκολο έργο να διατηρήσει όρθια την γερμανική εταιρεία, που εκείνη την περίοδο αντιμετώπιζε έντονες οικονομικές δυσκολίες. Η επιμονή της Volkswagen στον παρωχημένο σκαραβαίο την έφερε στο χείλος της καταστροφής και ήταν επιτακτική η ανάγκη εκσυγχρονισμού στην γκάμα των αυτοκινήτων της. Η αρχή έγινε το 1973 με το μεσαίο οικογενειακό Passat, όμως η παρουσίαση του Golf ήταν εξαιρετικά σημαντική, εφόσον ανήκε στην πλέον εμπορική κατηγορία της Ευρώπης. Τα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα ήταν τα δημοφιλέστερα και στην Ελλάδα, κατά κανόνα με κινητήρες στα 1.100 ή 1.200 cc. Η βασική έκδοση του Golf κάλυπτε ακριβώς αυτό το κομμάτι της εγχώριας αγοράς, με τον κινητήρα 1.093 cc (8 φορ. ίπποι) ονομαστικής απόδοσης 50 ίππων. Το 1974 η Volkswagen είχε υποστεί στην χώρα μας σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, κατά συνέπεια τα νέα μοντέλα είχαν να παίξουν σημαντικό ρόλο και στην εγχώρια αγορά. Η "Κosmocar" Α.Ε είχε αναλάβει την αντιπροσωπεία της Volkswagen στην Ελλάδα, τον Ιανουάριο του 1971 και είχε αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στην προώθηση των επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων της φίρμας, αλλά και στην ανάπτυξη ενός αξιόπιστου δικτύου πώλησης, διάθεσης ανταλλακτικών και συντήρησης των αυτοκινήτων της. 

Τα πρώτα Volkswagen Golf ήρθαν στην χώρα μας στο πρώτο δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου 1975 και στην συνέχεια παραδόθηκαν σε κατά τόπους αντιπροσώπους του δικτύου, από τις εγκαταστάσεις της "Kosmocar" στο Καπανδρίτι. Τις αμέσως επόμενες ημέρες ξεκίνησε η εμπορική προώθηση του νέου μοντέλου, με τίτλο "Ήρθε το Golf" και σλόγκαν "Golf - η συμπυκνωμένη πείρα της Φολκσβάγκεν". Την ίδια χρονιά κατέκτησε τον τίτλο του best seller στην Δ. Γερμανία, με 166.869 πωλήσεις. Στην χώρα μας η "Kosmocar" είχε πλέον διαθέσιμη μια σύγχρονη σειρά μοντέλων, με τα Golf, Scirocco και Passat (στα τέλη του έτους προστέθηκε το μικρότερο Polo) και η Volkswagen βελτίωσε αισθητά την εικόνα της σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Όμως είχε να διανύσει ακόμα απόσταση ώστε να γίνει ξανά πλήρως ανταγωνιστική. Το VW Golf έπαιξε καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση και σταδιακά απέκτησε το κοινό του και στην Ελλάδα. Εκτός από την έκδοση στα 1.100 cc, υπήρχε η δυνατότητα επιλογής στα 1.500 cc (εναλλακτικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), ενώ αργότερα ήταν διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και η θρυλική έκδοση GTi στα 1.600 cc. Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από το ξεκίνημά του Golf στην εγχώρια αγορά. 


Απρίλιος 1975.

Μάρτιος 1975.

Οκτώβριος 1976.

Απρίλιος 1977.

Αύγουστος 1979.








B.A
Αρχείο  © Hellenic Motor History (2025)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου