Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο, με 8.191 μονάδες έναντι 8.149 μονάδες τον ίδιο μήνα του 2024 (+0.5%). Επιβράδυνση υπήρξε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Αύγουστο, με το ποσοστό τους μειωμένο στο 5.2% από 6.3% πέρσι και 428 μονάδες έναντι 514 (-16.7%). Αισθητά βελτιώμενη ήταν η εικόνα στα plug-in υβριδικά, με 813 μονάδες από 484 μονάδες πέρσι (+68.0%) και ποσοστό 9.9% από 5.9%. Στην πρώτη θέση του μήνα βρέθηκε η Toyota με 1.274 μονάδες (-32.3%) και ποσοστό 15.6%, επίδοση που απείχε σημαντικά από το εντυπωσιακό 23.1% και τις 1.882 μονάδες του περσινού Αυγούστου. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Citroen με ποσοστό 7.5% και 617 μονάδες (+207.0%), ενώ πέρσι είχε μια υποτονική παρουσία και είχε βρεθεί στην 14η θέση της κατάταξης. Με μικρή διαφορά και το ίδιο ποσοστό, η Hyundai ήρθε τρίτη με 614 μονάδες (+3.4%) ενώ πέρσι είχε βρεθεί στην τέταρτη θέση με 594 μονάδες και ποσοστό 7.3%. Την χαμηλότερη επίδοση του έτους έως τώρα σημείωσε η Peugeot, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση του Αυγούστου με 501 μονάδες (-16.2%) και ποσοστό 6.1%. Ανοδική πορεία είχε η BMW, που συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 460 μονάδες (+64.3%) και ποσοστό 5.6%. Η γερμανική εταιρεία είχε βρεθεί στην έβδομη θέση πέρσι με 280 μονάδες και ποσοστό 3.4%. Το Toyota Yaris Cross κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων τον Αύγουστο, με 649 μονάδες.
H Smart είχε έξι ταξινομήσεις τον Αύγουστο και από πέντε ταξινομήσεις οι DFSK και Subaru. Ακολούθησαν οι Mitsubishi και Lynk & Co με τρεις ταξινομήσεις η κάθε μια. Η Moke διέθεσε δύο μονάδες και από μία μονάδα οι Lotus, Maserati και Nio.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, οι πωλήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε συνολικά 99.959 μονάδες από 98.374 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+1.6%). Κατά συνέπεια το μικρό προβάδισμα που κατέκτησε η αγορά τον προηγούμενο μήνα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Ανοδικά κινήθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως δεν ανέπτυξαν έντονη δυναμική. Το ποσοστό τους βελτιώθηκε στο 5.3% από 4.8% που κατείχαν πέρσι, με συνολικά 5.304 μονάδες έναντι 4.737 (+12.0%). Καλύτερα εξελίχθηκαν τα πράγματα στα plug-in υβριδικά, με ποσοστό 6.8% από 5.4% στο οκτάμηνο του 2024, με συνολικά 6.796 μονάδες έναντι 5.329 (+27.5%). Τα υβριδικά (HEV) κυριάρχησαν με ποσοστό 51.2% από 48.4% πέρσι. Πτωτική πορεία κατέγραψαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά και το ποσοστό τους από τις αρχές του έτους υποχώρησε στο 25.6% από 32.5% που κατείχαν πέρσι. Το BYD Dolphin ήταν το πρώτο σε πωλήσεις BEV μοντέλο στην χώρα μας, με συνολικά 502 μονάδες στο οκτάμηνο του 2025. Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Toyota προηγήθηκε με ποσοστό 15.1% από 17.5% πέρσι και συνολικά 15.091 μονάδες έναντι 17.250 (-12.5%). Η Peugeot βρέθηκε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, με 8.503 μονάδες από 7.962 πέρσι (+6.8%) και ποσοστό 8.5% από 8.1%. Στην τρίτη θέση του οκταμήνου τερμάτισε η Hyundai, με 7.290 μονάδες από 6.788 πέρσι (+7.4%) και ποσοστό 7.3% από 6.9%. Σημαντικές απώλειες είχε η Suzuki, που ήρθε στην τέταρτη θέση με 6.482 μονάδες (-19.9%) και ποσοστό 6.5%. Να σημειωθεί πως στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 η Suzuki κατείχε την δεύτερη θέση με ποσοστό 8.2%. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Opel, που είδε βελτίωση με 5.602 μονάδες (+11.3%) και ποσοστό 5.6% από 5.1% πέρσι. Ανοδικά κινήθηκε και η BMW που κατέκτησε την έκτη θέση με 4.965 μονάδες (+23.5%) και ποσοστό 5.0% από 4.1% πέρσι. Η καλή επίδοση που πέτυχε τον Αύγουστο η Citroen είχε ως αποτέλεσμα την ανακατάταξη στην πρώτη δεκάδα, με την γαλλική φίρμα στην έβδομη θέση από όγδοη που ήταν στο επτάμηνο του έτους. Η Citroen όχι μόνο κέρδισε μια θέση, αλλά βρέθηκε σε απόσταση αναπνοής πίσω από την BMW με συνολικά 4.936 μονάδες και ποσοστό 4.9%. Η εξέλιξη αυτή ήταν εις βάρος της Kia, που επιπλέον είχε μια εξαιρετικά χαμηλή επίδοση τον Αύγουστο. Πάντως η συνολική εικόνα για την κορεάτικη φίρμα ήταν βελτιωμένη συγκριτικά με πέρσι, τερματίζοντας όγδοη με 4.539 μονάδες (+29.9%) και ποσοστό 4.5% από 3.6%. Η Volkswagen παρέμεινε στην ένατη θέση με 4.490 μονάδες (+6.2%) και ποσοστό 4.5%. Σημαντική άνοδο πέτυχε η Dacia, που κατέκτησε την δέκατη θέση με 3.412 μονάδες (+94.7%) και ποσοστό 3.4%. Στους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 η ρουμάνικη φίρμα ήταν στην δέκατη όγδοη θέση με ποσοστό 1.8% και 1.752 μονάδες. Πάντως η απόσταση που την χωρίζει από την MG δεν είναι μεγάλη, εφόσον η κινέζικη εταιρεία βρέθηκε στην ενδέκατη θέση με 3.330 μονάδες και ποσοστό 3.3%, που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει ντέρμπι μεταξύ τους το επόμενο διάστημα. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες η θέση της Fiat, μετά την έλευση του νέου Grande Panda στην ελληνική αγορά. Η ιταλική φίρμα βρέθηκε στην δωδέκατη θέση του οκταμήνου με 3.083 μονάδες (-30.4%) και ποσοστό 3.1%, ενώ το ίδιο διάστημα πέρσι κατείχε την έβδομη θέση με 4.432 μονάδες και ποσοστό 4.5%. Το Peugeot 2008 διατήρησε τον τίτλο του best seller, με συνολικά 4.830 μονάδες στο πρώτο οκτάμηνο του 2025. Όμως οι υψηλές πωλήσεις του Αυγούστου για το Toyota Yaris Cross μείωσαν την απόσταση που το χωρίζει από το γαλλικό SUV, με 4.733 μονάδες. Κατά συνέπεια, το Peugeot 2008 έπαψε να διατηρεί το άνετο προβάδισμα που είχε τους προηγούμενους μήνες και πλέον η κατάκτηση της κορυφής θα εξελιχθεί σε αγώνα δρόμου. Την τρίτη θέση κατέκτησε το νέο Citroen C3 με 3.949 μονάδες.
Μηδενικό ποσοστό είχαν στους οκτώ πρώτους μήνες του 2025 οι εξής εταιρείες: Geely με 39 μονάδες, Moke με 29 μονάδες, Jaguar με 21 μονάδες, Maserati με 10 μονάδες, Bentley και Xpeng με 7 μονάδες έκαστη, Lotus με 6 μονάδες, Lamborghini με 5 μονάδες, ενώ οι Abarth, Seres, Voyah και Dongfeng είχαν από 4 πωλήσεις η κάθε μία. Η Keraboss διέθεσε συνολικά τρία αυτοκίνητα στο οκτάμηνο, η Nio δύο αυτοκίνητα και οι Ferrari, Rolls Royce, Capron και Ineos από ένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου