Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ε.Ε για τρίτο συνεχόμενο μήνα, με τις ταξινομήσεις τον Σεπτέμβριο του 2025 στις 888.672 μονάδες από 807.909 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+10.0%). Μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.236.876 μονάδες από 1.116.975 μονάδες πέρσι (+10.7%). Τα υβριδικά αυτοκίνητα παρέμειναν η δημοφιλέστερη επιλογή στο σύνολο της Ε.Ε, με 308.037 μονάδες (+15.9%) και ποσοστό 34.7% από 32.9% πέρσι. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν πτώση αλλά σχετικά συγκρατημένη, με 221.586 μονάδες (-7.8%) και ποσοστό 24.9% από 29.7% πέρσι. Ιδιαίτερα ενισχυμένα εμφανίστηκαν στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο, με 167.586 μονάδες (+20.0%) και ποσοστό 18.9% έναντι 17.3% που κατείχαν πέρσι. Από τις μεγάλες αγορές, τα BEV είχαν την σημαντικότερη άνοδο στην Ισπανία (+59.7%) και την Γερμανία (+31.9%). Πιο θεαματική αύξηση είχαν τα plug-in υβριδικά, με 91.148 μονάδες (+65.4%) και ποσοστό 10.3% από 6.8% που κατείχαν πέρσι τον Σεπτέβριο. Και σε αυτή την περίπτωση, από τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε η Ισπανία κατέγραψε την μεγαλύτερη άνοδο (+154.9%). To ποσοστό στα diesel υποχώρησε στο 8.0% από 10.3% που κατείχαν πέρσι, με 71.579 μονάδες τον Σεπτέμβριο (-14.3%).
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε, ανήλθαν σε 8.057.335 μονάδες από 7.987.177 μονάδες στο ίδιο διάστημα πέρσι (+0.9%). Το θετικό πρόσημο ισχυροποιείται στο +1.5% αν προσθέσουμε τις αγορές της Βρετανίας και των χωρών της EFTA, με συνολικά 9.928.527 μονάδες από 9.777.143 μονάδες πέρσι. Τα υβριδικά (HEV) βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων στην Ε.Ε, με 2.793.079 μονάδες από 2.400.169 μονάδες πέρσι (+16.4%) και το ποσοστό τους στους εννέα πρώτους μήνες του έτους ανήλθε στο 34.7% από 30.1% στο ίδιο διάστημα πέρσι. Από τις μεγάλες αγορές, τα HEV ενίσχυσαν περισσότερο την θέση τους στην Γαλλία (+28.8%) και την Ισπανία (+28.1%). Στην Ελλάδα υπήρξε επίσης σημαντική άνοδος στα υβριδικά, με συνολικά 55.863 μονάδες από 44.558 μονάδες πέρσι (+25.4%) και ποσοστό 49.8% από 41.2%. Η βενζίνη υποχώρησε στο 27.7% από 34.4% που κατείχε στην Ε.Ε πέρσι, με συνολικά 2.234.058 μονάδες από 2.747.631 μονάδες στους εννέα πρώτους μήνες (-18.7%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέγραψαν την μεγαλύτερη υποχώρηση στην Γαλλία (-32.8%) και την Γερμανία (-23.5%). Στην χώρα μας το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 31.2% από 38.2%, με συνολικά 35.045 μονάδες έναντι 41.237 πέρσι (-15.0%). Ιδιαίτερα θετική ήταν η εικόνα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις αρχές του έτους, με συνολικά 1.300.188 μονάδες έναντι 1.047.426 πέρσι (+24.1%). Το ποσοστό τους ενισχύθηκε σε 16.1% από 13.1% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Στην Ισπανία τα BEV είχαν σημαντική άνοδο (+89.6%), αν και το ποσοστό τους παρέμεινε στο σχετικά χαμηλό 8.4%. Καλή επίδοση πέτυχαν επίσης στην Αυστρία (+41.4%) και την Γερμανία (+38.3%). Στην Ελλάδα oι ταξινομήσεις στα BEV ανήλθαν στις 6.154 μονάδες από 5.602 μονάδες πέρσι (+9.9%), με το ποσοστό ελαφρώς βελτιωμένο στο 5.5% από 5.2%. Τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες στην Ε.Ε από τις αρχές του έτους, με συνολικά 745.986 μονάδες από 991.304 μονάδες πέρσι (-24.7%) και ποσοστό 9.3% από 12.4%. Έντονη πτώση υπήρξε στο Βέλγιο (-40.4%), την Γαλλία (-38.5%), την Ισπανία (-36.9%), την Ιταλία (-31.7%) και την Αυστρία (-26.5%). Στην Ελλάδα το ποσοστό στα diesel υποχώρησε στο 3.4% από 7.9%, με συνολικά 3.809 μονάδες από 8.575 μονάδες πέρσι (-55.6%). Τα PHEV πέτυχαν σημαντική άνοδο και κατάφεραν να μειώσουν αισθητά την διαφορά από τα diesel, με συνολικά 722.914 μονάδες έναντι 551.618 πέρσι (+31.1%). Το ποσοστό τους στην Ε.Ε. ανήλθε στο 9.0% για τους εννέα πρώτους μήνες του έτους, έναντι 6.9% που κατείχαν πέρσι. Ανάλογη άνοδο είχαν τα PHEV και στην ελληνική αγορά, με το ποσοστό τους βελτιωμένο στο 7.1% από 5.6% πέρσι. Να σημειωθεί πως τα αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου (φυσικό αέριο/LPG κλπ) κατέκτησαν ποσοστό 3.2% στην Ε.Ε, με συνολικά 261.110 μονάδες από τις αρχές του έτους (+4.9%).


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου