Άνοδος σημειώθηκε στην ιταλική αγορά αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο, με 126.679 ταξινομήσεις από 121.720 τον ίδιο μήνα πέρσι (+4.1%). Τα υβριδικά κατέκτησαν ποσοστό 45.2% έναντι 43.9% τον προηγούμενο χρόνο, με 57.708 μονάδες από 53.928 μονάδες (+7.0%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν απώλειες, με ποσοστό 22.7% από 25.4% και 29.061 μονάδες έναντι 31.275 πέρσι (-7.1%). Στην τρίτη θέση του μήνα βρέθηκαν τα αυτοκίνητα με υγραέριο (GPL), με 11.565 μονάδες (+1.0%) και ποσοστό 9.1% από 9.3% πέρσι. Ακολούθησαν τα diesel, που όμως είχαν σημαντικές απώλειες (-28.4%) και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 8.8% από 12.7% πέρσι. Σε απόσταση αναπνοής τα PHEV, που είχαν θεαματική άνοδο τον Σεπτέμβριο με 11.062 μονάδες από 4.162 πέρσι (+163.9%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 8.7% από 3.4%. Θετική εικόνα υπήρξε και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), όμως το ποσοστό τους παρέμεινε χαμηλό. Οι πωλήσεις τους τον Σεπτέμβριο ανήλθαν σε 7.190 μονάδες έναντι 6.437 πέρσι (+11.7%), με 5.6% από 5.2%. Η Fiat κατέκτησε την κορυφή σαφώς ενισχυμένη, με 12.326 μονάδες από 9.086 μονάδες τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (+35.7%) και ποσοστό 9.7% έναντι 7.5%. Σε αυτό έπαιξε ρόλο η καλή επίδοση του κλασικού Fiat Panda (+9.1%), καθώς και το γεγονός ότι το νέο Grande Panda άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία του στην ιταλική αγορά και τον Σεπτέμβριο τερμάτισε στην όγδοη θέση με 2.526 μονάδες. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με 9.986 μονάδες από 9.704 μονάδες πέρσι (+2.9%) και ποσοστό 7.9% από 8.0%. Μικρή υποχώρηση είχε η Volkswagen, που ήρθε στην τρίτη θέση με 9.572 μονάδες έναντι 9.754 πέρσι (-1.9%) και ποσοστό 7.6% από 8.0%. Η Dacia ήρθε τέταρτη με 7.742 μονάδες (+1.5%) και 6.1%, ενώ η BMW συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του μήνα με 6.047 μονάδες (-6.0%) και ποσοστό 4.8%.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 1.167.437 μονάδες από 1.202.184 μονάδες στο ίδιο διάστημα πέρσι (-2.9%). Tα υβριδικά κάλυψαν το 44.6% της ιταλικής αγοράς, έναντι 39.6% που κατείχαν στο πρώτο εννιάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις τους είχαν άνοδο +9.0%, με συνολικά 524.753 μονάδες από 481.270 μονάδες πέρσι. Το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσε τα ήπια υβριδικά (mild hybrid), με 31.8% επί του συνόλου. Το Fiat Panda είχε τον πρώτο λόγο σε αυτή την κατηγορία, με 81.918 μονάδες (+3.1%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχώρησαν στο 25.4% από 29.4% πέρσι, με συνολικά 298.198 μονάδες από 357.683 μονάδες (-16.6%). Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο βενζίνης ήταν το Citroen C3, με 26.896 μονάδες (+5.0%). Τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα diesel (-34.4%), που το ποσοστό τους υποχώρησε στο 9.6% από 14.1% που κατείχαν στους εννέα πρώτους μήνες του 2024. Αισθητή βελτίωση είχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 61.249 μονάδες έναντι 48.427 πέρσι (+26.5%) και ποσοστό 5.2% από 4.0%. Πάντως το μερίδιό τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπδα και υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. To Tesla Model 3 ήταν το δημοφιλέστερο BEV στην Ιταλία, με συνολικά 4.503 πωλήσεις στο πρώτο εννιάμηνο του 2025.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου