Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

Ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων 2024. Μικρή άνοδος τον Ιούλιο, μικρή πτώση στο πρώτο επτάμηνο του έτους.



Η εγχώρια αγορά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) κατέγραψε μικρή άνοδο τον Ιούλιο, με 943 νέες ταξινομήσεις έναντι 930 τον ίδιο μήνα πέρσι (+1.4%). Όμως στους επτά πρώτους μήνες του 2024 υπήρξε υποχώρηση -3.3%, με συνολικά 6.246 μονάδες από 6.460 πέρσι. Ενδεχομένως αυτή η αρνητική επίδοση μπορεί να αντιστραφεί έως το τέλος της χρονιάς, όμως φέτος έχει ανακατευτεί η τράπουλα στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων. H Toyota κατέλαβε την κορυφή στα LCV τον Νοέμβριο του 2023, παίρνοντας την σκυτάλη από την Ford. Την χρονιά που διανύουμε διατηρεί το προβάδισμα με διαφορά ασφαλείας, έχοντας πετύχει 1.765 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου (+49.3%) και ποσοστό 28.3% έναντι 1.182 και 18.3% στο επτάμηνο του 2023, που κατείχε την δεύτερη θέση. Η ιαπωνική εταιρεία κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Ιούνιο, όμως τον Ιούλιο έχασε οριακά την πρωτιά με 166 μονάδες (17.6%), έναντι της Opel που πέτυχε 168 πωλήσεις (17.8%). Την δεύτερη θέση στην κατάταξη του έτους διατήρησε η Ford με 1.093 μονάδες και ποσοστό 17.5%. Η επίδοση αυτή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακή, όμως η φίρμα υπέστη απώλειες -16.0% σε σχέση με το επτάμηνο του 2023, που ήταν στην κορυφή με 1.301 μονάδες και ποσοστό 20.1%. Εντυπωσιακή άνοδο πέτυχε η Opel, η οποία είχε μια υποτονική παρουσία έως τον Μάιο αλλά τον Ιούνιο κατέγραψε σημαντική άνοδο και βρέθηκε από την έβδομη θέση στην πέμπτη. Η επίδοση του Ιουλίου της έδωσε επιπλέον ώθηση, με αποτέλσμα να κατακτήσει την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη του επταμήνου, με συνολικά 581 μονάδες και ποσοστό 9.3%. Συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, η Opel πέτυχε άνοδο +12.8%. 

Τον Ιούλιο η Fiat πέτυχε την καλύτερη της επίδοση για το έτος έως τώρα, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση με 101 πωλήσεις (10.7%). Την τέταρτη θέση κατέλαβε και στο επτάμηνο, με συνολικά 541 πωλήσεις (-28.1%) και ποσοστό 8.7% έναντι 752 και 11.6% πέρσι. Η Citroen ήρθε στην πέμπτη θέση στο επτάμηνο με 502 μονάδες (+12.0%) και ποσοστό 8.0%. Μεγάλη χαμένη φέτος η Peugeot που βρέθηκε στην έκτη θέση, ενώ στο επτάμηνο του 2023 κατείχε την τρίτη θέση. Οι συνολικές της πωλήσεις ανήλθαν σε 437 μονάδες από 1.162 πέρσι (-62.4%) ενώ το ποσοστό της μειώθηκε στο 7.0% από 18.0%! Επιπλέον, τον Ιούλιο η Peugeot ισοφάρισε σε πωλήσεις με την Volkswagen (57 μονάδες), η οποία ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής στο έτος, με 427 πωλήσεις και 6.8%. H γερμανική φίρμα έχει ανοδική πορεία σε σχέση με πέρσι (+85.6%), που κατείχε την έβδομη θέση με 230 πωλήσεις και ποσοστό 3.6%. 



 

Aπό δύο ταξινομήσεις είχαν στο επτάμηνο οι Adax Moto, Farizon, Dacia, Cenntro και LEVC, με μηδενικό ποσοστό. Μια ταξινόμηση κατέγραψε η Skoda.







B.A
 © Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου