Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, Αύγουστος 2024. Σημαντική υποχώρηση στις πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων με μειωμένη την τάση ανόδου στο έτος.

 


Xαμηλό βαρομετρικό στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο, με σημαντική πτώση -21.4%. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.149 μονάδες έναντι 10.368 το Αύγουστο του 2023. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει επιβράδυνση στις ανοδικές τάσεις του έτους, με τις συνολικές ταξινομήσεις οκταμήνου στις 98.374 από 93.109 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+5.7%). 

Η Toyota πέτυχε το υψηλότερο ποσοστό του έτους ώς τώρα, με το εντυπωσιακό 23.1% και 1.882 μονάδες, κατακτώντας την κορυφή με χαρακτηριστική άνεση. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Suzuki με 660 μονάδες και ποσοστό 8.1%, ενώ η Peugeot βρέθηκε στην τρίτη θέση με 598 μονάδες και 7.3%. Το ίδιο ποσοστό κατέκτησε και η Hyundai, που τερμάτισε στην τέταρτη θέση με ελάχιστη διαφορά, στις 594 μονάδες. Την πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Volkswagen με 535 μονάδες και ποσοστό 6.6%. Σημαντική υποχώρηση σημείωσε η Citroen, που τον Αύγουστο πέτυχε την χαμηλότερη επίδοση στο οκτάμηνο, με μόλις 201 μονάδες και ποσοστό 2.5%., τερματίζοντας στην 14η θέση. Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέλαβαν το 6.3% της αγοράς τον Αύγουστο, με 514 μονάδες από 403 πέρσι (+27.5%). Στο οκτάμηνο οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά ανήλθαν σε 4.737 μονάδες με το ποσοστό τους στο 4.8%, έναντι 4.188 και 4.5% το ίδιο διάστημα πέρσι (+13.1%). Το δημοφιλέστερο BEV μοντέλο είναι το Tesla Model 3, με συνολικά 745 πωλήσεις στο οκτάμηνο. 

H Toyota προηγείται στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου με ποσοστό 17.5% και συνολικά 17.250 μονάδες. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Suzuki με 8.097 μονάδες και ποσοστό 8.2%, όμως δεν έχει εξασφαλίσει την παραμονή της εκεί εφόσον το ντέρμπι με την Peugeot συνεχίζεται. Η γαλλική εταιρεία τερμάτισε με μικρή διαφορά στην τρίτη θέση, πετυχαίνοντας 7.962 πωλήσεις και ποσοστό 8.1%. Η χαμηλή επίδοση της Citroen τον Αύγουστο της στοίχισε μια θέση στην γενική κατάταξη του έτους, με αποτέλεσμα να βρεθεί η Hyundai στην τέταρτη θέση με 6.788 μονάδες και ποσοστό 6.9%. Η Citroen πέτυχε συνολικά 6.445 πωλήσεις με ποσοστό 6.6% συμπληρώνοντας την πρώτη πεντάδα οκταμήνου. Η Opel διατήρησε την έκτη θέση με ποσοστό 5.1% και 5.031 μονάδες, ενώ σταθερή ήταν και η Fiat που τερμάτισε έβδομη με 4.432 μονάδες και ποσοστό 4.5%. Στην συνέχεια υπήρξε ακόμα μια ανακατάταξη, με την Volkswagen πλέον στην όγδοη θέση και την BMW να υποχωρεί στην ένατη θέση. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 4.227 και 4.020 μονάδες αντίστοιχα. Την πρώτη δεκάδα του οκταμήνου συμπλήρωσε η Kia, με 3.493 μονάδες και ποσοστό 3.6%. 

Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Αύγουστο ήταν το Toyota Yaris Cross, με 873 μονάδες. Το μικρό SUV βρέθηκε στην κορυφή των συνολικών πωλήσεων του οκταμήνου, με 5.872 μονάδες έναντι 5.380 του Toyota Yaris που ήρθε στην δεύτερη θέση. Αυτό σημαίνει πως πλέον θέτει σοβαρά υποψηφιότητα για τον τίτλο του εγχώριου best seller της χρονιάς. Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης ήρθε το Citroen C3 με 4.309 μονάδες (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις του C3 Aircross, οι πωλήσεις του οποίου καταγράφονται ξεχωριστά). Οι συνολικές πωλήσεις των SUV στην χώρα μας ανήλθαν σε 57.346 μονάδες στο οκτάμηνο, με μερίδιο 58.3%. 



 Οι DFSK & Seres ταξινόμησαν από έξι αυτοκίνητα τον Αύγουστο. Η Mitsubishi ταξινόμησε τρία αυτοκίνητα, ενώ από δύο αυτοκίνητα ταξινόμησαν οι Subaru & Maserati. Mία μονάδα διέθεσε η Jaguar και μία η Yodo.


H Hyundai κατάφερε να ανέβει μια θέση στην γενική κατάταξη του έτους και στο οκτάμηνο τερμάτισε στην τέταρτη θέση, αφήνοντας πίσω την  Citroen. 


Στους οκτώ πρώτους μήνες του έτους η Bentley ταξινόμησε στην χώρα μας επτά αυτοκίνητα και η Lotus πέντε. Τέσσερις μονάδες διέθεσε η Saic Maxus και τρεις η εγχώρια Keraboss. Από μια ταξινόμηση είχαν οι Lamborghini, Ferrari & Voyah.






Β.Α
Hellenic Motor History © (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου