Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

Iανουάριος 1971. Νέα εποχή Volkswagen στην Ελλάδα, με το νέο δίκτυο της "Kosmocar" A.E .

 


Η Volkswagen έκανε επισήμως την εμφάνισή της στην Ελλάδα το 1953 και η αποδοχή από το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα ήταν εξαρχής θετική. Την δεκαετία του '60 η γερμανική φίρμα διήνυσε την χρυσή εποχή της στην χώρα μας, όπως άλλωστε και σε πολλές ακόμα χώρες εντός και εκτός Ευρώπης. Επίσημος εισαγωγέας εκείνη την περίοδο ήταν η επιχείρηση των αδελφών Ευστράτιου και Παναγιώτη Πανά με την επωνυμία "Αφοι Πανά & Σια" Ο.Ε και την συμμετοχή του Πέτρου Ταγκαλάκη. Μέχρι τα τέλη του 1970 κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους 22.327 επιβατικά αυτοκίνητα και 3.982 φορτηγά της εταιρείας. Η Volkswagen ήταν στην τέταρτη θέση σε συνολικό αριθμό κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά συνέχισε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, όμως τα δεδομένα θα ήταν εντελώς διαφορετικά για την Volkswagen την δεκαετία του '70 στην χώρα μας. 

Σημαντικό γεγονός αποτέλεσε η ανάληψη της γενικής αντιπροσωπείας Volkswagen από την "Kosmocar" Α.Ε, με επίσημη ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 1971. Η νέα επιχείρηση εγκαινίασε το ξεκίνημά της με το σλόγκαν: "Volkswagen=Kosmocar. Ένας συνδυασμός που θα αφήσει εποχή στην ιστορία του αυτοκινήτου". Η έδρα ήταν επί της Πατησίων 67 και τα κεντρικά συνεργεία στην οδό Μηλιαράκη 105 στα Κάτω Πατήσια. Στις 26 Ιανουαρίου 1971 το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας υποδέχθηκε εκπροσώπους του Τύπου και ο γενικός διευθυντής κ. Ν. Καλογερόπουλος ανέπτυξε το νέο σύστημα εξυπηρέτησης πελατών του δικτύου. Η "Kosmocar" A.E έδωσε από την πρώτη στιγμή ιδιαίτερη σημασία στο τομέα του service αλλά και στην πλήρη κάλυψη ανταλλακτικών. Διευθυντής μάρκετινγκ ανέλαβε ο κ. Otto Gerke. Βασικοί μέτοχοι ήταν ο Κωνσταντίνος Τσιόλης, ο Χαρίλαος Τσιόλης, ο Γρηγόριος Ιωαννίδης και ο Γεώργιος Στρατάκης ενώ αντιπρόεδρος του Δ.Σ ήταν ο κ. Ευάγγελος Ανδρουλιδάκης. 

Εκείνη την εποχή ο σκαραβαίος, παρά τα χρόνια του, συνέχιζε να αποτελεί το δυνατό χαρτί της Volkswagen στην μάχη των πωλήσεων, με εκδόσεις στους 8 φορ. ίππους (1.192 cc) και 9 φορ. ίππους (1.285 cc).  To θρυλικό μοντέλο συνέχισε να είναι δημοφιλές την επόμενη διετία, όμως πλέον ο ανταγωνισμός από νεότερες και πιο σύγχρονες προτάσεις ήταν σκληρός και τα πρώτα σημάδια υποχώρησης ήταν ορατά. Η "Kosmocar" έπρεπε να περιμένει μέχρι το 1975 ώστε να διαθέτει μια πλήρη γκάμα από σύγχρονα μοντέλα, με τα Polo, Golf, Passat και Scirocco. Kαλύτερα ήταν τα πράγματα στα επαγγελματικά οχήματα και το 1973 οι πωλήσεις του Transporter σημείωσαν αύξηση 115% και η Volkswagen ήταν από τους πρωταγωνιστές στην αγορά των φορτηγών. Το 1974 διατήρησε ισχυρή την παρουσία της στα ελαφρά φορτηγά, που ουσιαστικά στήριξαν την "Kosmocar" σε μια χρονιά που ήταν κακή για τα επιβατικά της μοντέλα. 

Η "Kosmocar" A.E εξακολουθεί να είναι ο επίσημος εισαγωγέας των επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων της Volkswagen στην Ελλάδα ως σήμερα, έχοντας συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με αυτό της γερμανικής φίρμας εδώ και σχεδόν 54 χρόνια. 


1973.







Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History © (2024)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου