Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Η αγορά αυτοκινήτου στην Eυρώπη, Αύγουστος & οκτάμηνο 2024. Σε καθοδική πορεία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με θεαματική πτώση τον Αύγουστο, άνοδος στα υβριδικά.

 


Σημαντική πτώση γνώρισε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο. Οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε 643.637 μονάδες έναντι 787.812 τον ίδιο μήνα πέρσι (-18.3%). Αρνητικό αποτέλεσμα είχαν οι τέσσερις μεγάλες αγορές της κοινότητας, με τις απώλειες σε διψήφιο ποσοστό στην Γερμανία (-27.8%), την Γαλλία (-24.3%) και την Ιταλία (-13.4%), ενώ στην Ισπανία υπήρξε πτώση -6.5%. Στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους η αγορά διατήρησε θετικό πρόσημο, με συνολικά 7.180.492 μονάδες έναντι 7.078.200 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+1.4%). Ανοδικές τάσεις σημειώθηκαν σε Ισπανία (+4.5%) και Ιταλία (+3.8%), ενώ οριακή πτώση υπήρξε στην Γερμανία (-0.5%) και την Γαλλία (-0.3%). Αν προσθέσουμε την αγορά της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) και της Βρετανίας, οι ταξινομήσεις τον Αύγουστο ανήλθαν σε 755.717 μονάδες έναντι 904.694 πέρσι (-16.5%) ενώ στο οκτάμηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 8.661.401 μονάδες έναντι 8.516.682 πέρσι (+1.7%). 

Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Αύγουστο (BEV), με 92.627 μονάδες έναντι 165.204 πέρσι (-43.9%) και το ποσοτό τους στην Ε.Ε μειωμένο στο 14.4% από 21.0% που ήταν τον Αύγουστο του 2023. Η αρνητική τάση ενισχύθηκε από την εντυπωσιακή μείωση που είχαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Γερμανία (-68.8%) και την Γαλλία (-33.1%), όμως ανάλογη ήταν η εικόνα και άλλες σημαντικές αγορές, όπως η Ιταλία (-40.9%), η Ισπανία (-24.8%), η Σουηδία (-30.6%) και η Αυστρία (-21.4%). Συγκεντρωτικά, στις αγορές της Ε.Ε, της EFTA και της Βρετανίας η πτώση στα ηλεκτρικά ήταν τον Αύγουστο στο -36.0%, με 125.833 μονάδες έναντι 196.686 πέρσι. Η Βρετανία ήταν η΄μοναδική από τις λίγες σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές που οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν θετικό πρόσημο τον Αύγουστο (+10.8%). Λιγότερο δραματική είναι η εικόνα σε επίπεδο έτους, που όμως παραμένει αρνητική. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024, οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανήλθαν στην Ε.Ε σε 902.011 μονάδες έναντι 983.718 το ίδιο διάστημα πέρσι (-8.3%) και κατέλαβαν ποσοστό 12.6% της αγοράς. Η πτώση περιορίστηκε στο -5.5% στο οκτάμηνο αν εξετάσουμε και τις αγορές εκτός Ε.Ε, κυρίως λόγω της θετικής πορείας για τα BEV στην Βρετανία  (+10.5%). 

Πτώση σημειώθηκε και στα plug-in υβριδικά (PHEV), με 45.590 ταξινομήσεις στην Ε.Ε τον Αύγουστο (-22.3%) και 501.266 στους οκτώ πρώτους μήνες (-5.0%). Το ποσοστό τους ανήλθε στο 7.1% και 7.0% αντίστοιχα. Στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων (HEV) είχαμε και τα μοναδικά θετικά αποτελέσματα τον Αύγουστο, με 201.552 μονάδες από 189.114 πέρσι (+6.6%). Ώθηση έδωσαν τρεις μεγάλες αγορές στην Ε.Ε, με την Ισπανία στο +12.6%, την Γαλλία στο +12.5% και την Ιταλία στο +2.5%, ενώ στην Γερμανία η κατάσταση παρέμεινε στάσιμη (-0.1%). Το ποσοστό τους τον Αύγουστο ανήλθε στο 31.3% από 24.0% που ήταν τον Αύγουστο του 2023. Ακόμα πιο θετική εικόνα παρουσίασαν τα υβριδικά στο οκτάμηνο, με τις ταξινομήσεις στο +21.1% και 2.138.474 μονάδες από 1.765.893 πέρσι. To ποσοστό τους στην Ε.Ε ανήλθε στο 29.8% από τις αρχές του έτους, ενώ το ίδιο διάστημα πέρσι κατείχαν το 24.9%. Στην Ελλάδα τα υβριδικά κατέγραψαν άνοδο +43.4% στο οκτάμηνο του 2024, με συνολικά 40.055 πωλήσεις από 27.931 πέρσι και το ποσοστό τους στο 40.7% από 30.0%. 




Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν πτώση -17.1% τον Αύγουστο στην Ε.Ε, με 213.057 μονάδες έναντι 257.139 πέρσι και το ποσοστό τους στο 33.1% από 32.6% τον ίδιο μήνα πέρσι. Αρνητικό αποτέλεσμα κατέγραψαν και στις τέσσερις μεγάλες αγορές, με μεγαλύτερη πτώση στην Γαλλία (-36.6%). Συνολικά ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο 245.308 βενζινοκίνητα επιβατικά στις χώρες της Ε.Ε, της EFTA και της Βρετανίας, έναντι 298.136 πέρσι (-17.7%). Στο οκτάμηνο η πτωτική τους πορεία στην Ε.Ε περιορίστηκε στο -2.9%, με 2.504.457 μονάδες από 2.580.076 πέρσι και το ποσοστό τους στο 34.9% από 36.4%. Μαζί με EFTA και Βρετανία κατέγραψαν συνολικά 3.008.511 ταξινομήσεις έναντι 3.129.586 πέρσι (-3.9%). Οι πωλήσεις τους στην Ελλάδα ανήλθαν στο ίδιο διάστημα σε 38.464 μονάδες από 40.530 πέρσι, με το ποσοστό τους μειωμένο στο 39.1% από 43.5%. Συνεχίστηκε η πτωτική πορεία στα diesel αυτοκίνητα, με 72.177 μονάδες  τον Αύγουστο από 98.008 πέρσι (-26.4%) και 909.592 στο οκτάμηνο από 1.007.279 στο ίδιο διάστημα του 2023 (-9.7%). Έδαφος έχασαν και στην ελληνική αγορά, με 8.261 μονάδες από 13.038 (-36.6%) και το ποσοστό τους στο 8.4% από 14.0% στο πρώτο οκτάμηνο του 2023. 

Απώλειες είχαν τον Αύγουστο οι τρεις μεγάλοι όμιλοι στην αγορά της Ε.Ε, με τo Volkswagen Group στο -14.8% με 179.041 μονάδες, την Stellantis στο -29.5% με 92.667 μονάδες και το Renault Group στο -13.9% με 64.392 μονάδες. Σε επίπεδο έτους το Volkswagen Group πέτυχε μικρή άνοδο +1.6% με 1.895.390 μονάδες και ποσοστό 26.4% (ίδιο με πέρσι). Mικρή υποχώρηση σημείωσε η Stellantis, με -3.2% και 1.254.421 μονάδες στο οκτάμηνο, ενώ το ποσοστό της υποχώρησε στο 17.5% από 18.3% πέρσι. Ο Όμιλος Renault δεν παρουσίασε μεταβολή, εφόσον πέτυχε στην Ε.Ε συνολικά 770.196 πωλήσεις από 770.266 πέρσι. Το ποσοστό της μειώθηκε ελαφρώς στο 10.7% από 10.9% το 2023. 




B.A
  © Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου