Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025

Ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, Iανουάριος-Αύγουστος 2025. Θερινή αντεπίθεση της Toyota με κατάληψη της κορυφής. Οριακή πτώση στις πωλήσεις LCV.

 


To 2025 ξεκίνησε με έντονη υποχώρηση για την ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (-18.1% τον Ιανουάριο, -18.5% στο πρώτο δίμηνο), που όμως περιορίστηκε σημαντικά στο πρώτο τετράμηνο (-3.6%) μετά την ανοδική πορεία της αγοράς τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Τον Μάιο οι πωλήσεις στα LCV είχαν περαιτέρω άνοδο +37.1%, με αποτέλεσμα να αντιστραφεί το κλίμα και να υπάρξει θετικό πρόσημο στο πρώτο πεντάμηνο (+3.6%). Όμως τον Ιούνιο το αρνητικό κλίμα επέστρεψε και υπήρξε σημαντική πτώση, με 1.084 μονάδες από 1.375 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-21.2%). Κατά συνέπεια, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 τα LCV είχαν συνολικές απώλειες -2.8%, με 5.152 μονάδες έναντι 5.303 πέρσι. Η θετική εικόνα που υπήρξε τον Ιούλιο περιόρισε τις απώλειες στο -0.4%, εφόσον οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.069 μονάδες από 943 μονάδες τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (+13.4%). Υποχώρηση σε σχέση με πέρσι υπήρξε τον Αύγουστο, με 740 μονάδες έναντι 770 (-3.9%), οπότε στο πρώτο οκτάμηνο του έτους το πρόσημο παρέμεινε συγκρατημένα αρνητικό. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου οι ταξινοήσεις στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ανήλθαν σε συνολικά 6.961 μονάδες από 7.016 μονάδες πέρσι (-0.8%). Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η Ford ήταν στην κορυφή και η Toyota ακολουθούσε στην δεύτερη θέση. Τον Ιούνιο η ιαπωνική εταιρεία είχε μειώσει αισθητά την μεταξύ τους διαφορά. Όμως η Toyota πέτυχε μια εξαιρετική επίδοση τον Ιούλιο και ήρθε στην πρώτη θέση με 382 μονάδες και ποσοστό 35.7%. Αντίθετα, η Ford έδειξε να χάνει μέρος από την δυναμική της, με 198 μονάδες και ποσοστό 18.3%. Αυτό είχε σαν συνέπεια να χάσει την πρώτη θέση στην γενική κατάταξη, προς όφελος της Toyota. Τον Αύγουστο οι συσχετισμοί δεν άλλαξαν. Η ιαπωνική φίρμα ήρθε ξανά πρώτη με ποσοστό 30.4% και 225 μονάδες, ενώ το ποσοστό της Ford υποχώρησε στο 13.5% με 100 μονάδες. Αυτή η εξέλιξη ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία της Toyota στην κορυφή και στους οκτώ πρώτους μήνες του έτους οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 1.919 μονάδες με ποσοστό 27.6%, από 1.828 μονάδες και ποσοστό 26.1% πέρσι. H Ford τερμάτισε στην δεύτερη θέση με ποσοστό 23.2% και συνολικά 1.618 μονάδες. Πάντως η εικόνα της ήταν σημαντικά ενισχυμένη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, που κατείχε ποσοστό 18.2% με 1.279 μονάδες. Aυτές οι δύο εταιρείες κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά LCV, εφόσον διατηρούν σαφές προβάδισμα έναντι των υπόλοιπων κατασκευαστών. Στην τρίτη θέση του οκταμήνου βρέθηκε η Fiat με ποσοστό 9.9% και 687 πωλήσεις (+22.0%), έχοντας βελτιώσει την παρουσία της σε σχέση με πέρσι που ήταν στην πέμπτη θέση με ποσοστό 8.0%. Ανοδικά κινήθηκε και η Peugeot, που ήρθε στην τέταρτη θέση με ποσοστό 8.1% και 564 πωλήσεις (+13.0%), ενώ πέρσι ήταν έκτη με ποσοστό 7.1%. Σχετικά στάσιμη λοιπόν παρέμεινε η αγορά στα ελαφρά επαγγελματικά στο πρώτο οκτάμηνο του 2025. Η Toyota κατέλαβε την κορυφή από την Ford τον Ιούλιο, όμως είναι νωρίς να κρίνουμε αν θα παραμείνει εκεί ως το τέλος της χρονιάς. Να σημειωθεί ότι το 2024 η Ford έκανε την ανατροπή μόλις τον τελευταίο μήνα του έτους, κερδίζοντας την πρωτιά από την Toyota που διατηρούσε σημαντικό προβάδισμα έως το καλοκαίρι. 






B.A
 © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου