Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025

Γαλλία 2024. Μικρή υποχώρηση στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Επικράτηση των υβριδικών, στασιμότητα στα ηλεκτρικά. Περαιτέρω υποχώρηση για την Citroen με απουσία της από την πρώτη πεντάδα.

 


Mε αρνητικό πρόσημο έκλεισε το 2024 για την γαλλική αγορά αυτοκινήτου. Οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 1.718.416 μονάδες έναντι 1.774.727 στο σύνολο του 2023 (-3.2%). Χαρακτηριστικό της χρονιάς ήταν το γεγονός της επικράτησης των υβριδικών αυτοκινήτων όλων των τύπων (mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid), που κάλυψαν το 42.8% της αγοράς έναντι 33.5% το 2023. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 735.288 μονάδες από 595.251 το προηογύμενο έτος (+23.5%). Αν διαχωρίσουμε τις ταξινομήσεις, τα mild & full υβριδικά πέτυχαν ποσοστό 34.3% και τα plug-in υβριδικά 8.5%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επέδειξαν εξαιρετικές αντοχές το 2023, με τις πωλήσεις τους σε άνοδο (+12.8%) και το ποσοστό τους μόλις κατά μια μονάδα μειωμένο σε σχέση με το 2022 (36.2% έναντι 37.2%). Όμως το 2024 τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν το ίδιο θετικά, με το ποσοστό τους πλέον στο 29.5% από 36.2% και τις πωλήσεις τους μειωμένες κατά 20.9%, με 507.757 μονάδες έναντι 641.584 το 2023. Η εικόνα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξη, το ποσοστό τους παρέμεινε σχετικά στάσιμο (16.9% από 16.8%) και οι πωλήσεις τους παρουσίασαν μικρή υποχώρηση (-2.5%), με 291.143 μονάδες έναντι 298.525 την προηγούμενη χρονιά. Σημαντικές απώλειες είχαν τα diesel, με το ποσοστό τους μειωμένο σε 7.3% από 9.7% που κατείχαν το 2023 και τις πωλήσεις τους στις 124.952 μονάδες από 171.728 (-27.2%). 

Η Renault κατέκτησε την κορυφή διατηρώντας οριακά τις δυνάμεις της, όμως κατάφερε να αυξήσει μερίδιό της σε 16.1% από 15.7% που κατείχε το 2023. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 277.297 μονάδες έναντι 277.914 το προηγούμενο έτος (-0.2%). Μικρές απώλειες είχε η Peugeot, που ήρθε στην δεύτερη θέση με 232.713 μονάδες έναντι 241.512 την προηγούμενη χρονιά (-3.6%) και το ποσοστό της στο 13.5% από 13.6%. Η Dacia διατήρησε την τρίτη θέση αλλά με αρνητικό πρόσημο. Οι πωλήσεις της ρουμάνικης φίρμας ανήλθαν σε 144.979 μονάδες (-7.3%) με ποσοστό 8.4% έναντι 156.390 και ποσοστό 8.8% που κατείχε το 2023. Πολύ καλή χρονιά αποδείχθηκε το 2024 για την Toyota στην Γαλλία, με άνοδο +18.1% και το ποσοστό της αυξημένο σε 7.4% από 6.1%. Η ιαπωνική εταιρεία κατέκτησε την τέταρτη θέση με συνολικά 127.519 πωλήσεις έναντι 107.950 την προηγούμενη χρονιά. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Volkswagen που κατέγραψε οριακή μείωση (-0.7%), με 119.360 μονάδες έναντι 120.225 το 2023 και το ποσοστό της ανήλθε σε 6.9% από 6.8%. Κατά συνέπεια, η Citroen έμεινε για πρώτη φορά εκτός πρώτης πεντάδας στην Γαλλία (!). Η γαλλική φίρμα παρουσίασε παραιτέρω μείωση το 2024, με συνολικά 111.536 μονάδες έναντι 125.932 (-11.4%) και έπεσε δύο θέσεις σε σχέση με το 2023. Το ποσοστό της ανήλθε σε 6.5% από 7.1%. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η Citroen θα μπορέσει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος εντός του 2025 ή θα χάσει οριστικά το παιχνίδι έναντι των Toyota και Volkswagen! 

Το Renault Clio κατέκτησε τον τίτλο του best seller το 2024, καταφέρνοντας να επικρατήσει την τελευταία στιγμή στο ντέρμπι με το Peugeot 208. Οι πωλήσεις του Clio ανήλθαν σε 91.435 μονάδες (5.3%) έναντι 88.918 (5.2%) που πέτυχε το 208 . Στην τρίτη θέση τερμάτισε το Dacia Sandero, με 75.978 μονάδες (4.4%). Το Peugeot 2008 ακολούθησε στην τέταρτη θέση με 48.547 μονάδες (2.8%) και την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το Renault Captur με 45.961 μονάδες (2.7%). Η Citroen είχε παρουσία στην πρώτη δεκάδα με ένα μόνο μοντέλο, το μικρό C3 που ήρθε στην έκτη θέση με 38.834 μονάδες (2.3%). Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα είχαν οριακή άνοδο +0.7% το 2024 στην Γαλλία, με συνολικά 381.854 μονάδες έναντι 379.230 την προηγούμενη χρονιά. Εδώ υπήρξε καθαρή υπεροχή της Renault, που κατέκτησε την κορυφή με 114.584 μονάδες (+1.8%) και ποσοστό 30.0%. Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στα ελαφρά επαγγελματικά ήταν το Renault Master, με 29.313 μονάδες (7.7%). 

Η γαλλική αγορά αυτοκινήτου δεν ανέπτυξε δυναμική κατά το 2024, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι παρέμεινε κατά 22.4% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019, προ-πανδημίας. Ήταν όμως η χρονιά που επικράτησαν για πρώτη φορά στην Γαλλία τα υβριδικά αυτοκίνητα, ακολουθώντας τις ανοδικές τάσεις που υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη. Παράλληλα υπήρξε στασιμότητα στο κομμάτι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημαντικό είναι και το γεγονός της φθοράς που έχει υποστεί η Citroen στο δικό της γήπεδο. Μάλιστα κατά το 2024 οι απώλειες της ήταν σημαντικά μεγαλύτερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όμως είναι γεγονός ότι η γαλλική εταιρεία έχει σταθερά πτωτικές τάσεις από το 2020! 


To Peugeot 208 προηγήθηκε σε πωλήσεις κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2024, δίνοντας όμως σκληρή μάχη με το Renault Clio. Τελικά έχασε τον αγώνα και ήρθε δεύτερο σε πωλήσεις με μικρή διαφορά. 







B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: CCFA & PFA


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου