Καμία δυναμική δεν ανέπτυξε η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη το 2024. Οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 2.817.331 μονάδες έναντι 2.844.609 το προηγούμενο έτος (-1.0%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην Γερμανία, ενώ πέτυχαν και αύξηση στις πωλήσεις τους αλλά και στο ποσοστό τους! Το 2024 τα βενζινοκίνητα κάλυψαν το 35.2% της αγοράς με 991.948 μονάδες από 34.4% και 978.660 μονάδες έναν χρόνο πριν. Τα σημαντικότερα οφέλη είχαν όμως τα υβριδικά (HEV), που μείωσαν την διαφορά με ποσοστό 33.6% από 29.5% που κατείχαν το 2023. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 947.398 μονάδες από 840.304 την προηγούμενη χρονιά (+12.7%). Άνοδο +9.2% είχαν τα plug-in υβριδικά με 191.905 πωλήσεις και ποσοστό 6.8% από 175.724 πωλήσεις και ποσοστό 6.2% το 2023. Εδώ όμως τελειώνουν τα καλά νέα, εφόσον τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) σημείωσαν σημαντική πτώση. Το 2023 η πορεία τους ήταν ανοδική (+11.4%) και κατέκτησαν ποσοστό 18.4% στην γερμανική αγορά, με συνολικά 524.219 πωλήσεις. Mε την λήξη των κρατικών επιδοτήσεων στους ιδιώτες αγοραστές, το 2024 υπήρξε υποχώρηση -27.4% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με συνολικά 380.609 μονάδες και το ποσοστό τους μειωμένο στο 13.5% της αγοράς (απώλεια σχεδόν πέντε μονάδες!). Αυτό είναι μια ισχυρή ένδειξη πως η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ακόμα ώριμη να διατηρηθεί δυνατή χωρίς σημαντική υποστήριξη. Οριακή πτώση είχαν τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα (-0.7%), χωρίς απώλειες στο ποσοστό τους. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 483.261 μονάδες με ποσοστό 7.2% από 486.581 μονάδες και 7.1% το προηγούμενο έτος.
Παρά το γεγονός ότι το 2024 υπήρξε έτος προκλήσεων για την Volkswagen (και την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά), η επίδοσή της στην αγορά κάθε άλλο παρά αρνητική ήταν. Οι πωλήσεις της κατέγραψαν άνοδο +3.4% με 536.888 μονάδες και ποσοστό 19.1% έναντι 519.089 μονάδες και ποσοστό 18.2% το 2023. Το VW Golf κατέκτησε για ακόμα μια φορά τον τίτλο του best seller με σημαντική άνοδο στις πωλήσεις του, στις 100.183 μονάδες (+23.5%). Όμως η γερμανική φίρμα δεν αρκέστηκε εκεί, εφόσον κατέκτησε με δικά της μοντέλα συνολικά την πρώτη τριάδα. To VW T-Roc ήρθε δεύτερο σε πωλήσεις με 75.398 μονάδες (+9.8%) και το VW Tiguan τρίτο με 67.057 μονάδες (+4.8%). Η Mercedes βρέθηκε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, όμως το ποσοστό της υποχώρησε στο 9.2% από 9.8% που κατείχε την προηγούμενη χρονιά, ενώ υπέστη και μείωση στις πωλήσεις της με συνολικά 257.888 μονάδες έναντι 277.352 μονάδες το 2023 (-7.0%). Στάσιμη παρέμεινε η εικόνα για την BMW, που κατέκτησε την τρίτη θέση με 232.886 πωλήσεις (-0.1%) και ποσοστό 8.3% από 8.2% το 2023. Αντίθετα, σημαντική βελτίωση πέτυχε η Skoda (+22.0%) που ήρθε τέταρτη στην γενική κατάταξη με 205.593 πωλήσεις και το ποσοστό της αυξημένο στο 7.3% από 5.9% που κατείχε πέρσι. Η Audi συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα, με 202.317 πωλήσεις έναντι 246.880 την προηγούμενη χρονιά (-18.1%) ενώ το ποσοστό της υποχώρησε στο 7.2% από 8.7%.
Είναι γνωστό ότι η Γερμανία διαθέτει την πλέον απαιτητική αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Οι εγχώριοι κατασκευαστές κατέχουν σταθερά πάνω από το μισό της αγοράς (55.5% το 2024) και συνεχίζουν να αποτελούν ένα πανίσχυρο κατεστημένο. Αυτό το γεγονός δημιουργεί έντονες πιέσεις ακόμα και σε εδραιωμένους ξένους κατασκευαστές, ενώ είναι εύλογο ότι οι ενδεχόμενοι νέοι παίκτες έχουν ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο στο να κατακτήσουν αξιοπρεπή ποσοστά στην γερμανική αγορά. Οι Κινέζοι κατασκευαστές βρίσκονται ακόμα σε αυτό το στάδιο (όπως και σε όλη την Ευρώπη άλλωστε), όμως το 2024 όχι μόνο δεν είδαν βελτίωση αλλά η θέση τους αποδυναμώθηκε. Το ποσοστό τους υποχώρησε στο 1.0% από το 1.2% που κατείχαν το προηγούμενο έτος. Σε αυτό πιθανότατα έπαιξε ρόλο η πτώση που είχαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα οποία έχουν επενδύσει σχεδόν αποκλειστικά οι Κινέζοι για την κατάκτηση των Ευρωπαϊκών αγορών. Άλλωστε και η Tesla, που αποτελεί την πλέον καταξιωμένη φίρμα στα BEV, είχε πτώση -41.0% την χρονιά που μας πέρασε και το ποσοστό της έπεσε στο 1.3% από 2.2% που κατείχε στην Γερμανία το 2023. Πάντως ο βασικός παίκτης από την Κίνα κατάφερε να διατηρήσει το ποσοστό του με πολύ μικρές απώλειες σε απόλυτα νούμερα, ίσως γιατί εκτός από τα ηλεκτρικά διαθέτει προτάσεις στα θερμικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Η MG κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι τις πίτας μεταξύ των Κινέζων κατασκευαστών (και) στην γερμανική αγορά και το 2024 το ποσοστό της παρέμεινε αμετάβλητο στο 0.7%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου