Σχετική στασιμότητα παρουσίασε η ιταλική αγορά αυτοκινήτου το 2024. Οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.558.704 μονάδες έναντι 1.566.521 το 2023 (-0.5%). Η δομή της αγοράς δεν άλλαξε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, εφόσον τα υβριδικά (HEV) συνέχισαν να να είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία και κάλυψαν το 40.2% της αγοράς από 36.2% που κατείχαν το 2023. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά διατήρησαν την δεύτερη θέση, πετυχαίνοντας μικρή αύξηση (+2.1%) με το ποσοστό τους στο 29.0% από 28.2% που ήταν το 2023. Σημαντική υποχώρηση είχαν τα diesel (-22.7%) με το μερίδιό τους μειωμένο στο 13.9% από 17.8%. Καμία πρόοδο δεν παρουσίασαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), που διατήρησαν το 4.2% της αγοράς ενώ σε απόλυτα νούμερα είχαν μικρή πτώση, με 65.989 μονάδες από 66.594 το προηγούμενο έτος (-0.9%). Σε πτωτική τροχιά και τα plug-in υβριδικά (PHEV), που είχαν σημαντικές απώλειες (-25.0%) και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 3.3% από 4.4% που κατείχαν το 2023. Ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό 9.4% της ιταλικής αγοράς κατέκτησαν τα αυτοκίνητα υγραερίου (GPL), μια κατηγορία που παρουσίασε άνοδο +1.9%, με 147.632 μονάδες.
Όμως αυτό που χαρακτήρισε την ιταλική αγορά αυτοκινήτου το 2024 είναι το γεγονός ότι η Fiat είχε περαιτέρω πτώση, με το ποσοστό της πλέον κάτω από το 10%, για πρώτη φορά στην έδρα της. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Fiat ανήλθαν σε 143.867 μονάδες έναντι 174.587 το 2023 (-17.6%) και το ποσοστό της στο 9.2% από 11.1%. Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση από τον ανταγωνισμό έχει μειωθεί θεαματικά, με δεδομένο ότι η Toyota εμφανίστηκε ιδιαίτερα ενισχυμένη, ενώ η Volkswagen είχε μικρές απώλειες όμως διατήρησε την πολύ καλή εικόνα της. Η ιαπωνική εταιρεία τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 122.946 μονάδες από 98.715 την προηγούμενη χρονιά (+24.5%) και το ποσοστό της στο 7.9% από 6.3%. Με μικρή διαφορά στην τρίτη θέση βρέθηκε η Volkswagen, που διατήρησε το ποσοστό της στο 7.8%, με συνολικά 121.288 μονάδες έναντι 122.820 το 2023 (-1.2%). Σημαντικά οφέλη είχε η Dacia, που ήρθε στην τέταρτη θέση με 97.263 μονάδες έναντι 85.569 (+13.7%) και το ποσοστό της αυξημένο στο 6.2% από 5.5% που κατείχε το 2023. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Renault, με ποσοστό 5.6% και 87.159 μονάδες έναντι 5.2% και 80.948 μονάδες το 2023 (+7.7%).
Το Fiat Panda διατήρησε τον τίτλο του best seller και το 2024, στηρίζοντας ουσιαστικά την ιταλική εταιρεία σε μια δύσκολη περίοδο. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 99.871 μονάδες ενώ στην δεύτερη θέση ήρθε το Dacia Sandero με 60.380 μονάδες (κυρίως στην έκδοση GPL). Tην τρίτη θέση κατέκτησε το Jeep Avenger με 41.184 πωλήσεις και ήρθε πρώτο στην κατηγορία του (B-SUV). Το Citroen C3 ήρθε στην τέταρτη θέση με 38.591 μονάδες και ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στα αμιγώς βενζινοκίνητα, με 33.842 μονάδες. Την πέμπτη θέση στην γενική κατάταξη κατέκτησε το Toyota Yaris Cross, με 36.942 μονάδες. To μικρό ιαπωνικό SUV ήρθε στην δεύτερη θέση μεταξύ των υβριδικών μοντέλων, πίσω από το Fiat Panda. Στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κυριαρχεί η Tesla, με πρώτο σε πωλήσεις το Model 3 (7.943) και δεύτερο το Model Y (7.435).
Όλα δείχνουν πως το 2025 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την Fiat στην Ιταλία. Η άλλοτε πανίσχυρη φίρμα έχει πλέον αρχίσει να νιώθει έντονο τον ξένο ανταγωνισμό μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Η Toyota πέτυχε μια εξαιρετική επίδοση το 2024 και τα υβριδικά της μοντέλα ενίσχυσαν σημαντικά την θέση της σε μια αγορά που αυτή η κατηγορία αυτοκινήτων κατέχει πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό. Η Volkswagen παραμένει δυνατός παίκτης, που επίσης αποτελεί εν δυνάμει απειλή για την ιταλική εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου