Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Ελληνική αγορά επαγγελματικών οχημάτων 2024 (LCV). Μικρή πτώση στις πωλήσεις με την Ford στην κορυφή.

 


Mικρή υποχώρηση στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων υπήρξε στην χώρα μας το 2024, με συνολικά 9.872 μονάδες από 10.144 την προηγούμενη χρονιά (-2.7%). Το βασικό χαρακτηριστικό του έτους ήταν η κυριαρχία της Ford και της Toyota. H ιαπωνική φίρμα είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στα επαγγελματικά το 2023 και συνέχισε να έχει μια εξαιρετική πορεία στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, βρισκόταν σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων, με εντυπωσιακά ποσοστά που έφτασαν ως το 37.1% (Μάρτιος). Στο δεύτερο εξάμηνο τα πράγματα άλλαξαν θεαματικά! Το Ιούλιο η Toyota έδωσε μάχη στήθος με στήθος με δύο εταιρείες και τερμάτισε οριακά δεύτερη με 166 μονάδες, ενώ η Opel κέρδισε την πρωτιά με 168 μονάδες. Η Ford ήρθε στην τρίτη θέση με 160 μονάδες. Η Οpel παρέμεινε στην κορυφή τον Αύγουστο, όμως προηγήθηκε οριακά για ακόμα μια φορά με 188 μονάδες έναντι 186 της Ford. Η Toyota υποχώρησε στις 63 μονάδες και ήρθε τέταρτη, πίσω και από την Isuzu που πέτυχε 67 μονάδες. Η Ford κατέλαβε την κορυφή για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο με 139 μονάδες (24.9%) και επανήλθε στην δεύτερη θέση τον Οκτώβριο, προς όφελος της Opel που πέτυχε την καλύτερή της επίδοση με 260 μονάδες και 26.4% έναντι 254 και 25.8% της Ford. Τους δύο τελευταίους μήνες του έτους υπήρξε εντυπωσιακή πτώση της Opel, ενώ η Toyota παρέμεινε σε μέτρια επίπεδα και σε απόσταση από την Ford. Kατά συνέπεια το τελευταίο δίμηνο έδωσε στην Ford σημαντικό πλεονέκτημα ώστε να κατακτήσει την κορυφή. Η υποτονική παρουσία των υπόλοιπων κατασκευαστών τον Δεκέμβριο, επέτρεψε στην εταιρεία να κατακτήσει ποσοστό... 47.8% (!) με 271 πωλήσεις. Παρά το γεγονός ότι κέρδισε την πρώτη θέση μόλις τρεις φορές μέσα στο έτος, η συνολική της επίδοση σε συνδυασμό με την υποχώρηση των ανταγωνιστών, την έφερε στην πρώτη θέση με 2.234 μονάδες (+15.2%) και ποσοστό 22.6%. Η Toyota κατέκτησε την δεύτερη θέση με 2.105 μονάδες (+1.8%) και ποσοστό 21.3%, κυρίως λόγω της δυναμικής που ανέπτυξε στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Opel τερμάτισε τρίτη με 1.161 μονάδες (+76.2%) και ποσοστό 11.8%. Η γερμανική φίρμα πέτυχε να είναι παροδικά ανταγωνιστική, όμως στο μεγαλύτερο διάστημα του έτους το ποσοστό της παρέμεινε σε μέτρια έως χαμηλά επίπεδα. Πάντως η συνολική της εικόνα ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, που είχε βρεθεί στην έκτη θέση με ποσοστό 6.5% και 659 πωλήσεις. Βελτίωση είχε και η Volkswagen, που επίσης παρουσίασε σημαντικές διακυμάνσεις μέσα στην χρονιά και τερμάτισε στην τέταρτη θέση με 715 μονάδες (+44.7%) και ποσοστό 7.2%. Οριακά πίσω και με το ίδιο ποσοστό, η Fiat συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 713 μονάδες (-33.9%), ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε βρεθεί στην τέταρτη θέση με ποσοστό 10.6% και 1.079 μονάδες.

Αναλυτικά, οι πωλήσεις στα ελαφρά επαγγελματικά το 2024 ήταν οι εξής: 


H Peugeot είχε τις μεγαλύτερες απώλειες στην πρώτη δεκάδα και έπεσε στην έβδομη θέση από την τρίτη που κατείχε το 2023, ενώ το ποσοστό της μειώθηκε στο 6.5% από 15.9%. Από τρία οχήματα διέθεσαν οι εταιρείες Garia, Feidi και Cenntro και από δύο οι LEVC, Farizon και Esagono Ene, όλες με μηδενικό ποσοστό. 





B.A
 © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου