Mικρή υποχώρηση στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων υπήρξε στην χώρα μας το 2024, με συνολικά 9.872 μονάδες από 10.144 την προηγούμενη χρονιά (-2.7%). Το βασικό χαρακτηριστικό του έτους ήταν η κυριαρχία της Ford και της Toyota. H ιαπωνική φίρμα είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στα επαγγελματικά το 2023 και συνέχισε να έχει μια εξαιρετική πορεία στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, βρισκόταν σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων, με εντυπωσιακά ποσοστά που έφτασαν ως το 37.1% (Μάρτιος). Στο δεύτερο εξάμηνο τα πράγματα άλλαξαν θεαματικά! Το Ιούλιο η Toyota έδωσε μάχη στήθος με στήθος με δύο εταιρείες και τερμάτισε οριακά δεύτερη με 166 μονάδες, ενώ η Opel κέρδισε την πρωτιά με 168 μονάδες. Η Ford ήρθε στην τρίτη θέση με 160 μονάδες. Η Οpel παρέμεινε στην κορυφή τον Αύγουστο, όμως προηγήθηκε οριακά για ακόμα μια φορά με 188 μονάδες έναντι 186 της Ford. Η Toyota υποχώρησε στις 63 μονάδες και ήρθε τέταρτη, πίσω και από την Isuzu που πέτυχε 67 μονάδες. Η Ford κατέλαβε την κορυφή για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο με 139 μονάδες (24.9%) και επανήλθε στην δεύτερη θέση τον Οκτώβριο, προς όφελος της Opel που πέτυχε την καλύτερή της επίδοση με 260 μονάδες και 26.4% έναντι 254 και 25.8% της Ford. Τους δύο τελευταίους μήνες του έτους υπήρξε εντυπωσιακή πτώση της Opel, ενώ η Toyota παρέμεινε σε μέτρια επίπεδα και σε απόσταση από την Ford. Kατά συνέπεια το τελευταίο δίμηνο έδωσε στην Ford σημαντικό πλεονέκτημα ώστε να κατακτήσει την κορυφή. Η υποτονική παρουσία των υπόλοιπων κατασκευαστών τον Δεκέμβριο, επέτρεψε στην εταιρεία να κατακτήσει ποσοστό... 47.8% (!) με 271 πωλήσεις. Παρά το γεγονός ότι κέρδισε την πρώτη θέση μόλις τρεις φορές μέσα στο έτος, η συνολική της επίδοση σε συνδυασμό με την υποχώρηση των ανταγωνιστών, την έφερε στην πρώτη θέση με 2.234 μονάδες (+15.2%) και ποσοστό 22.6%. Η Toyota κατέκτησε την δεύτερη θέση με 2.105 μονάδες (+1.8%) και ποσοστό 21.3%, κυρίως λόγω της δυναμικής που ανέπτυξε στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Opel τερμάτισε τρίτη με 1.161 μονάδες (+76.2%) και ποσοστό 11.8%. Η γερμανική φίρμα πέτυχε να είναι παροδικά ανταγωνιστική, όμως στο μεγαλύτερο διάστημα του έτους το ποσοστό της παρέμεινε σε μέτρια έως χαμηλά επίπεδα. Πάντως η συνολική της εικόνα ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, που είχε βρεθεί στην έκτη θέση με ποσοστό 6.5% και 659 πωλήσεις. Βελτίωση είχε και η Volkswagen, που επίσης παρουσίασε σημαντικές διακυμάνσεις μέσα στην χρονιά και τερμάτισε στην τέταρτη θέση με 715 μονάδες (+44.7%) και ποσοστό 7.2%. Οριακά πίσω και με το ίδιο ποσοστό, η Fiat συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 713 μονάδες (-33.9%), ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε βρεθεί στην τέταρτη θέση με ποσοστό 10.6% και 1.079 μονάδες.
Αναλυτικά, οι πωλήσεις στα ελαφρά επαγγελματικά το 2024 ήταν οι εξής:
H Peugeot είχε τις μεγαλύτερες απώλειες στην πρώτη δεκάδα και έπεσε στην έβδομη θέση από την τρίτη που κατείχε το 2023, ενώ το ποσοστό της μειώθηκε στο 6.5% από 15.9%. Από τρία οχήματα διέθεσαν οι εταιρείες Garia, Feidi και Cenntro και από δύο οι LEVC, Farizon και Esagono Ene, όλες με μηδενικό ποσοστό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου