Oι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ιρλανδία το 2024 κινήθηκαν ελαφρώς πτωτικά, με συνολικά 121.195 μονάδες έναντι 122.400 την προηγούμενη χρονιά (-1.0%). Λόγω του συστήματος ταξινόμησης το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην Ιρλανδία καταγράφεται τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο κάθε έτους, ενώ στο τέλους κάθε εξαμήνου ο αριθμός τους πέφτει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα (περισσότερα σχετικά εδώ). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέκτησαν και το 2024 το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, με 30.3% και 36.732 μονάδες από 30.1% και 36.878 το 2023 (-0.4%). Εξαιρετική αντοχή παρουσίασαν τα diesel που βρέθηκαν στην δεύτερη θέση, καταγράφοντας μικρή άνοδο με 27.628 μονάδες έναντι 27.249 (+1.4%) και το ποσοστό τους στο 22.8% από 22.35 την προηγούμενη χρονιά. Την ανοδική τάση που καταγράφουν σε όλη την Ευρώπη είχαν τα υβριδικά αυτοκίνητα και στην Ιρλανδία. Το 2024 οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 26.839 μονάδες έναντι 25.039 το προηγούμενο έτος (+7.2%) και η αύξηση οφείλεται στα βενζινοκίνητα υβριδικά, ενώ τα αντίστοιχα diesel υβριδικά είχαν σημαντική πτώση. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 22.1% από 20.5% που κατείχαν το 2023. Θετική ήταν η εικόνα και για τα plug-in υβριδικά, με συνολικά 12.537 μονάδες έναντι 10.382 (+20.8%) και το ποσοστό τους στο 10.3% από 8.4% το 2023. Αντίθετα, σημαντική υποχώρηση είχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 17.459 μονάδες έναντι 22.852 (-23.6%) και το ποσοστό τους μειωμένο σε 14.4% από 18.7%. Tα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αυτοκίνητα ανήλθαν σε 61.583 σε σχέση με τα 50.716 που ταξινομήθηκαν το 2023 (+21.4%).
Η Toyota κατέκτησε την κορυφή και το 2024, με συνολικά 17.521 μονάδες και ποσοστό 14.5% έναντι 16.532 και 13.5% που κατείχε την προηγούμενη χρονιά (+6.0%). Την δεύτερη θέση διατήρησε η Volkswagen αλλά με μικρές απώλειες. Η γερμανική φίρμα πέτυχε 13.520 πωλήσεις έναντι 13.891 το 2023 (-2.7%) και το ποσοστό στο 11.2% από 11.3%. Η Skoda έκανε την ανατροπή και βρέθηκε στην τρίτη θέση από τέταρτη το 2023, με τις πωλήσεις της σε ανοδική τροχιά και συνολικά 12.182 μονάδες έναντι 10.180 (+19.7%) και το ποσοστό της αυξημένο σε 10.1% από 8.3% την προηγούμενη χρονιά. Η επίδοση αυτή υποχρέωσε την Hyundai να αρκεστεί στην τέταρτη θέση (από την τρίτη που κατείχε το 2023), ενώ παράλληλα σημείωσε μικρή υποχώρηση με 11.408 μονάδες από 11.792 (-3.3%) και ποσοστό 9.4% από 9.6%. Στην πέμπτη θέση παρέμεινε η Kia, με την εικόνα της στάσιμη το 2024, Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 9.153 από 9.146 την προηούμενη χρονιά (+0.1%) και το ποσοστό της ήταν οριακά αυξημένο σε 7.6% από 7.5%. Στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς ήταν η Ford, που υπέστη τις μεγαλύτερες απώλειες από τους μεγάλους παίκτες (-27.9%) και έπεσε στην ένατη θέση από την έκτη που κατείχε το 2023, με το ποσοστό της στο 3.6% από 4.9%. Η Dacia είχε πτώση -15.75% που τις κόστισε μια θέση και την έξοδό της από την πρώτη δεκάδα, εφόσον το 2024 βρέθηκε στην ενδέκατη θέση από την ένατη που κατέκτησε το 2023.
Το best seller στην Ιρλανδία το 2024 ήταν το Hyundai Tucson, με 5.266 μονάδες (+0.5%). Στην δεύτερη θέση ήρθε το Skoda Octavia, που πέτυχε εντυπωσιακή άνοδο, με 4.431 μονάδες έναντι 2.520 το 2023 (+75.8%). Το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Kia Sportage, με 3.866 μονάδες. Η πρωταθλήτρια Toyota μπορεί να απουσίαζε από την πρώτη τριάδα, όμως διέθεσε τέσσερα μοντέλα στην πρωτη δεκάδα, με δημοφιλέστερο το RAV4 που τερμάτισε στην τέταρτη θέση. Τα μικρά και μεσαία SUV ήταν τα δημοφιλέστερα στην Ιρλανδία το 2024 με ποσοστό 55.6% συνολικά. Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις στα καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με 30.786 μονάδες έναντι 28.854 το προηγούμενο έτος (+6.7%). Εδώ υπήρξε συντριπτική επικράτηση του diesel, σε ποσοστό 95.2%! Οι τρείς πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στα ελαφρά επαγγελματικά ήταν κατά σειρά, η Ford (6.588), η Renault (5.257) και η Volkswagen (3.462).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου