Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Eυρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου 2024. Κερδισμένοι και χαμένοι της χρονιάς που πέρασε. Η VW διατήρησε τις δυνάμεις της, Toyota & Skoda σε μεγάλη φόρμα.

 


Oι ταξινομήσεις νέως επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν οριακή άνοδο το 2024, με +0.9% και 12.963.914 μονάδες (+0.8% και 10.632.81 μονάδες στην Ε.Ε). Σε πρόσφατο δημοσίευμα έγινε αναφορά στην σύνθεση της αγοράς, με την άνοδο στα υβριδικά αυτοκίνητα και την μικρή υποχώρηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποιά ήταν όμως η εικόνα των κατασκευαστών στο σύνολο της χρονιάς; 

O όμιλος Volkswagen αποτελεί την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή δύναμη και το 2024 βελτίωσε ελαφρώς την εικόνα του, με +2.5% και συνολικά 3.407.242 μονάδες (Ε.Ε, EFTA, Βρετανία). Η Volkswagen βρέθηκε βέβαια στην κορυφή των πωλήσεων με οριακή άνοδο +1.0% και 1.371.465 μονάδες, ενώ το ποσοστό της παρέμεινε σταθερά στο 10.6% που κατείχε και το 2023. Η Toyota κατέκτησε την δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με άνοδο +12.0% και 928.767 μονάδες, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 7.2% από 6.5% την προηγούμενη χρονιά. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η επίδοσή της αν εξετάσουμε την πορεία της αποκλειστικά στις αγορές της Ε.Ε, με άνοδο +16.3% και το ποσοστό της στο 7.5% από 6.5% που κατείχε το 2023. Θετική πορεία και για την BMW, που κατέκτησε την τρίτη θέση με ποσοστό 6.0% και 774.925 πωλήσεις (+6.3%). Σε αυτό βοήθησε η δυναμική που ανέπτυξε στην βρετανική αγορά, που κατέκτησε την δεύτερη θέση με +12.1%. Σε επίπεδο Ε.Ε η γερμανική φίρμα ήρθε πέμπτη στην γενική κατάταξη με ποσοστό 5.8%. Η Skoda ενίσχυσε σημαντικά την θέση της το 2024, με άνοδο +12.7% και ποσοστό 5.9% από 5.3% το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις της σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία ανήλθαν στις 766.510 μονάδες, που την έφεραν στην τέταρτη θέση από έβδομη που ήταν το 2023. Αποκλειστικά στις αγορές της Ε.Ε η Skoda κατέκτησε την τρίτη θέση με άνοδο +13.6% και ποσοστό 6.2%, ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν πέμπτη στην κατάταξη με ποσοστό 5.5%. 

Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η Renault (τέταρτη στην Ε.Ε), με μικρή αύξηση +2.7% και 699.214 πωλήσεις (5.4%). Η Mercedes πέτυχε άνοδο +1.8% και ήρθε στην έκτη θέση με 684.027 πωλήσεις με ποσοστό 5.3% (στην Ε.Ε ήρθε έβδομη). Στους χαμένους της χρονιάς ήταν η Audi, που ήταν η μοναδική φίρμα του ομίλου που παρουσίασε πτώση (-9.6%) και βρέθηκε στην έβδομη θέση με 663.239 πωλήσεις, ενώ το 2023 ήταν τρίτη στην γενική κατάταξη. Σε επίπεδο Ε.Ε είχε ανάλογη πτώση (-9.4%) και βρέθηκε στην ένατη θέση από έβδομη την προηγούμενη χρονιά. Σχετικά στάσιμη η πορεία της Peugeot, που ήρθε όγδοη με 641.264 πωλήσεις (+0.6%) με ποσοστό 4.9%. Την ίδια θέση κατείχε και το 2023 με ποσοστό 5.0%. Στην Ε.Ε κέρδισε δύο θέσεις και ήρθε στην έκτη θέση από όγδοη, όμως χωρίς οφέλη σε απόλυτα νούμερα (-0.3%). Συνολικά η εικόνα του ομίλου Stellantis ήταν αρνητική την χρονιά που πέρασε (-7.3%), με σχεδόν όλες τις φίρμες να έχουν πτωτική πορεία. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Fiat, που υποχώρησε τέσσερις θέσεις και ήρθε δέκατη όγδοη με -20.4% (15η από 13η με -20.8% στην Ε.Ε). Η Dacia ήρθε στην ένατη θέση και οι πωλήσεις της είχαν άνοδο +3.9% με συνολικά 578.935 μονάδες και το ποσοστό της στο 4.5% από 4.3%. Στην Ε.Ε κατέκτησε την όγδοη θέση με 538.850 μονάδες (+3.7%) και ποσοστό 5.1%. Σε κάθε περίπτωση η Dacia ανέβηκε μια θέση την χρονιά που μας πέρασε και επιπλέον το Dacia Sandero κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού beset seller για το 2024! Η Hyundai κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν στην ενδέκατη θέση. Αυτό οφείλεται στην υποχώρηση της Kia και όχι σε άνοδο της Hyundai, εφόσον οι πωλήσεις της παρέμειναν κυριολεκτικά στάσιμες (στις αγορές της Ε.Ε υπήρξε και μικρή πτώση -1.3%). Η Kia αρκέστηκε στην ενδέκατη θέση λοιπόν με απώλειες -7.5%, ενώ μόνο στις χώρες της Ε.Ε παρουσίασε πτώση -10.1% 

Η Ford δεν ήταν στους τυχερούς της χρονιάς, με -13.7 στην Ε.Ε που της στοίχισε δύο θέσεις και τερμάτισε δέκατη τέταρτη με ποσοστό 2.9% έναντι 3.3% την προηγούμενη χρονιά. Όμως αν προσθέσουμε τις υπόλοιπες αγορές η πτώση ήταν ακόμα μεγαλύτερη (-17.0%), κάτι που οφείλεται στην κακή επίδοση που είχε στην βρετανική αγορά. Σε αυτή την περίπτωση διατήρησε την δωδέκατη θέση που κατείχε και το 2023 αλλά με το ποσοστό της μειωμένο στο 3.3% από 4.0%. Πτωτική πορεία είχε και η Tesla με -10.8% και ποσοστό 2.5% από 2.9% (-13.1% στην Ε.Ε, με ποσοστό 2.3% από 2.7%). Αντίθετα, η Volvo βγήκε ενισχυμένη με άνοδο +28.4% και ανέβηκε τέσσερις θέσεις στην κατάταξη (+28.0% και μία θέση επάνω στην Ε.Ε)




Η Toyota και η Skoda ήταν η εταιρείες που ανέπτυξαν την μεγαλύτερη δυναμική στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης το 2024. 




 

Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου