Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ισπανία παρέμειναν καθηλωμένες κάτω από το ένα εκατομμύριο μονάδες από το 2020, με το ξέσπασμα της πανδημίας. Όμως το 2024 έσπασε το φράγμα του εκατομμυρίου και η ισπανική αγορά σημείωσε άνοδο +7.1% με συνολικά 1.016.885 μονάδες. Σε αυτό συνέβαλε και η πολύ καλή επίδοση του Δεκεμβρίου, που είχε άνοδο +28.8% με 105.346 μονάδες έναντι 81.772 τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Οι ιδωτικές πωλήσεις ανήλθαν στις 456.993 μονάδες (+8.9%) και οι εταιρικές στις 373.826 μονάδες (-5.1%). Σημαντική άνοδο είχαν οι ταξινομήσεις στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, με συνολικά 186.126 μονάδες (+36.8%). Tο ποσοστό στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και το 2024 κάλυψαν το 5.6% της αγοράς έναντι 5.4% που κατείχαν την προηγούμενη χρονιά, με 57.374 μονάδες (+11.2%). Το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ισπανία ήταν το Tesla Model 3 με συνολικά 11.043 πωλήσεις. Τα υβριδικά (HEV) συνέχισαν την έντονα ανοδική τους πορεία με 392.365 μονάδες (+29.5%) και μερίδιο 38.6% στο σύνολο της αγοράς. Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά είχαν μικρή υποχώρηση (-5.8%) όπως και τα αμιγώς βενζινοκίνητα (-2.3%) που πλέον έμειναν πίσω σε σχέση με τα υβριδικά, με 378.687 μονάδες και μερίδιο 37.2%. Συνολικά διατέθηκαν 115.935 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα (BEV & PHEV). Το 2024 προστέθηκαν 9.424 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στην Ισπανία, ανεβάζοντας τον συνολικό τους αριθμό σε 38.725.
Η Toyota παρέμεινε στην κορυφή της ισπανικής αγοράς, ενισχύοντας την θέση της με άνοδο +19.7% και 95.614 μονάδες έναντι 79.883 το 2023, ενώ το ποσοστό της αυξήθηκε στο 9.4% από 8.4%. Tην δεύτερη θέση κατέλαβε η Volkswagen με ποσοστό 6.6% και 66.905 μονάδες (+4.8%) έναντι ποσοστού 6.7% την προηγούμενη χρονιά, που όμως κατείχε την τρίτη θέση. Ανοδική πορεία και για την Seat, που κέρδισε δύο θέσεις στην κατάταξη και τερμάτισε τρίτη με ποσοστό 6.4% από 6.2% την προηγούμενη χρονιά και συνολικά 65.299 μονάδες (+11.5%). Την τέταρτη θέση διατήρησε η Hyundai με ποσοστό 6.4% και 64.841 μονάδες (+10.1%) έναντι 6.2% και 58.874 μονάδες το 2023. Σημαντική βελτίωση πέτυχε η Renault (+14.3%), που ήρθε πέμπτη σε πωλήσεις στην Ισπανία από έβδομη που ήταν την προηγούμενη χρονιά, με 64.236 μονάδες και ποσοστό 6.3%. Η Κia ήταν αναμφίβολα στους μεγάλους χαμένους της ισπανικής αγοράς, εφόσον έπεσε στην έκτη θέση από δεύτερη που ήταν το 2023, με απώλειες -9.6%. Το ποσοστό της υποχώρησε στο 5.9% έναντι του 7.0% που κατείχε έναν χρόνο πριν, με συνολικά 59.901 μονάδες από 66.245.
Με θετικό πρόσημο έκλεισε η χρονιά για την Dacia, με 54.776 πωλήσεις (+12.1%) και ποσοστό 5.4% από 5.1%, ενώ κέρδισε μια θέση και βρέθηκε έβδομη στην γενική κατάταξη. Το Dacia Sandero κέρδισε για ακόμα μια χρονιά τον τίτλο του best seller στην Ισπανία με μια εξαιρετική επίδοση, στις 32.994 μονάδες (+28.6%). Το Toyota Corolla ήρθε δεύτερο σε πωλήσεις με 22.129 μονάδες, οριακά μπροστά από το Seat Ibiza που ήρθε τρίτο με 22.021 μονάδες και βελτίωσε θεαματικά την εικόνα του σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, που είχε βρεθεί στην ενδέκατη θέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου