H Mazda αποτελεί μια από τις πλέον αξιόλογες εταιρείες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πορεία της στην ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται διαχρονικά από έντονες διακυμάνσεις, άλλοτε με ικανοποιητικές επιδόσεις και άλλοτε με φτωχά αποτελέσματα. Το 2019 η Mazda επέστρεψε στην χώρα μας μετά από απουσία σχεδόν πέντε ετών, μέσα από νέο δίκτυο του ομίλου Συγγελίδη. Το εγχείρημα δεν έμοιαζε εύκολο, με δεδομένο ότι η ιαπωνική φίρμα προέβαλε πλέον ένα περισσότερο αναβαθμισμένο προφίλ, με ανάλογο αντίκτυπο στην τιμολογιακή πολιτική. Το 2020 οι συνθήκες δεν επέτρεψαν στην Mazda να αναπτύξει κάποια δυναμική, εφόσον η πανδημία επηρέασε αρνητικά την αγορά αυτοκινήτου στο σύνολό της. Tην επόμενη διετία βελτίωσε διαστακτικά την θέση της όμως το ποσοστό της παρέμεινε χαμηλό, από το 0.4% το 2021 στο 0.6% το 2022 με αύξηση και σε απόλυτα νούμερα. Το 2023 διατήρησε την 23η θέση που κατείχε στην κατάταξη και την προηγούμενη χρονιά, όμως πέτυχε άνοδο +111.1% στις πωλήσεις της και το ποσοστό της ανήλθε στο 1.0%. Περαιτέρω άνοδος υπήρξε την χρονιά που μας πέρασε και το 2024 κατέκτησε ποσοστό 1.4% με άνοδο +35.5%, παραμένοντας ωστόσο στην 23η θέση. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα, όμως αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα μόνο μοντέλο!
Σήμερα η Mazda διαθέτει στην χώρα μας τα SUV μοντέλα CX-30, MX-30, CX-60 και CX-80, τα επιβατικά Mazda 2 και Mazda 3, καθώς και το σπορ MX-5 και η γκάμα της δίνει έμφαση σε θερμικές και υβριδικές προτάσεις (βενζίνη, diesel, ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά, ενώ υπάρχει η EV έκδοση του MX-30). To Mazda 2 Hybrid ανήκει στην δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και αποτελεί την πιο οικονομική πρόταση της φίρμας, με τιμή που ξεκινάει από τα €20.920 περίπου. To ιαπωνικό υβριδικό supermini είναι διαθέσιμο σε πέντε διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, με κινητήρα 1.490 cc απόδοσης 116 ίππων. Από τις συνολικά 1.879 πωλήσεις της Mazda στην χώρα μας το 2024, οι 1.624 αφορούσαν το Mazda 2 Hybrid. Κατά συνέπεια, τo συγκεριμένο μοντέλο κάλυψε το 86.4% των πωλήσεων της εταιρείας και σημείωσε άνοδο +58.9% σε σχέση με το 2023. Πάντως η υπόλοιπη γκάμα είχε απώλειες και δεν φαίνεται να είναι ικανή να δώσει επιπλέον ώθηση στην Mazda, με δεδομένο το αυξημένο κόστος αγοράς και τον έντονο καθιερωμένο ανταγωνισμό. Η υπάρξη ενός μικρότερου SUV μοντέλου, ενδεχομένως θα βοηθούσε σημαντικά την Mazda στην ελληνική αγορά. Για την ώρα το πιο προσιτό SUV της εταιρείας είναι το δίλιτρο Mazda CX-30, που στην βασική FWD έκδοση κοστίζει περίπου €33.360. H τιμή δεν είναι εξωφρενική για την κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όμως η έλλειψη μιας πιο προσιτής εναλλακτικής παραμένει. Οι πωλήσεις του Mazda CX-30 στην χώρα μας ανήλθαν το 2024 σε μόλις 73 μονάδες.
To Mazda MX-5 απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε ένα εξαιρετικά περιορισμένο κοινό, όμως πέτυχε μια καλή επίδοση στην κατηγορία του. Οι προτάσεις των κατασκευαστών στα σπορ αυτοκίνητα έχουν περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αφορούν κυρίως εξωτικά μοντέλα αυξημένου κόστους. Το διθέσιο της ιαπωνικής εταιρείας παραμένει ένα από τα ελάχιστα σπορ μοντέλα που δεν είναι απλησίαστα, αν κρίνουμε πως τα €30.715 αποτελούν μια μάλλον λογική τιμή στις μέρες μας, για την βασική έκδοση Prime-Line με τον κινητήρα 1.5 Skyactive-G απόδοσης 132 ίππων. Βέβαια, στις υπόλοιπες εκδόσεις το κόστος προσεγγίζει ή υπερβαίνει τα €40.000. Πάντως το Mazda MX-5 κάλυψε το 32.65% στα σπορ αυτοκίνητα, μια κατηγορία σημαντικά συρρικνωμένη τα τελευταία χρόνια, μόλις το 0.14% της αγοράς το 2024. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 64 μονάδες, ελάχιστα πίσω από το MINI Cabrio που ήρθε πρώτο με 68 μονάδες. Μένει να δούμε αν η Mazda θα καταφέρει να διατηρήσει την ανοδική της πορεία και το 2025, που αναπόφευκτα θα εξαρτηθεί από ένα μόνο μοντέλο!
Oι τιμές προέρχονται από τον επίσημο τιμοκατάλογο της Mazda Ελλάδος (mazda.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου