Σχετικά καλή επίδοση κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε τον Δεκέμβριο του 2024, με +5.1% και 910.505 μονάδες. Στο σύνολο του έτους η άνοδος περιορίστηκε στο +0.8% με 10.632.381 νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε, έναντι 10.548.165 το 2023. Η εικόνα δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα αν προσθέσουμε τις αγορές της EFTA και της Βρετανίας, με +0.9% και συνολικά 12.963.614 μονάδες από 12.847.929.
Η χρονιά ήταν ξεκάθαρα ευνοϊκή για τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που πέτυχαν άνοδο +20.9% στο σύνολο του 2024 με 3.288.862 μονάδες και ποσοστό 30.9% στην Ε.Ε από 2.720.914 μονάδες και ποσοστό 25.8% που κατείχαν το προηγούμενο έτος. Το Δεκέμβριο οι πωλήσεις τους είχαν αύξηση +33.1%. Στο σύνολο των αγορών της Ε.Ε, της EFTA και της Βρετανίας, οι ταξινομήσεις στα υβριδικά το 2024 ανήλθαν σε 4.068.308 μονάδες έναντι 3.401.288 (+19.6%). Σημαντική ώθηση έδωσαν οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, κυρίως η Γαλλία (+36.2%) και η Ισπανία (+29.5%). Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) είχαν πτώση -5.9% στην Ε.Ε, με 1.447.934 μονάδες στο σύνολο του έτους από 1.538.106 μονάδες το 2023 και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 13.6% από 14.6%. Η εικόνα βελτιώνεται αν προσθέσουμε ΕFTA και Βρετανία, πάντως παραμένει αρνητική με -1.3% και 1.993.102 μονάδες από 2.018.885 το προηγούμενο έτος. Σε αυτό έπαιξε ρόλο η θετική πορεία που είχαν τα BEV στην Βρετανία, με άνοδο +21.4%. Πτωτικά κινήθηκαν και τα plug-in υβριδικά, με -6.8% στην Ε.Ε και 758.944 μονάδες από 814.294 το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 7.1% από 7.7% που κατείχαν το 2023. Στην Βρετανία είχαν άνοδο +18.3%, γεγονός που βοήθησε να περιοριστεί η πτώση τους στο -3.9% για Ε.Ε, EFTA και Βρετανία, με 952.058 μονάδες από 990.749.
Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέκτησαν το 2024 ποσοστό 33.3% στην Ε.Ε και διατήρησαν το προβάδισμα τους ως η δημοφιλέστερη επιλογή. Οι απώλειες τους περιορίστηκαν στο -4.8%, με συνολικά 3.542.755 μονάδες από 3.721.990 μονάδες την προηγούμενη χρονιά, οπότε κατείχαν ποσοστό 35.3%. Η πτώση ήταν συγκρατημένη, με δεδομένο ότι σε αρκετές σημαντικές αγορές ενίσχυσαν οριακά τις πωλήσεις τους, όπως η Ιταλία (+1.9%) και η Γερμανία (+1.4%) ή είχαν μικρή μόνο υποχώρηση, όπως στην Ισπανία (-2.3%) και η Σουηδία (-2.6%). Σημαντική μείωση είχαν τα βενζινοκίνητα στην Ολλανδία (-25.7%) και στην Γαλλία (-20.9%). Αθροιστικά σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 4.273.672 μονάδες από 4.583.544 μονάδες το 2023 (-6.8%). Πάντως αν συνεχιστεί η έντονα ανοδική τάση στα υβριδικά την χρονιά που διανύουμε, πιθανόν το 2024 να ήταν η τελευταία χρονιά που τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά παρέμειναν η νούμερο ένα επιλογή. Tα diesel σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση, όπως άλλωστε αναμενόταν. Οι πωλήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 1.267.741 μονάδες από 1.431.239 μονάδες το 2023 (-11.4%) και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 11.9% από 13.6%. Παρόμοια παραμένει η εικόνα αν προσθέσουμε τις αγορές της EFTA και την Βρετανία, με -11.8% και συνολικά 1.350.294 μονάδες από 1.531.765 μονάδες έναν χρόνο πριν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου