Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

Ευρώπη 2024. Οριακή αύξηση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Σε τροχιά ανόδου τα υβριδικά, επιβράδυνση για τα ηλεκτρικά.

 


Σχετικά καλή επίδοση κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε τον Δεκέμβριο του 2024, με +5.1% και 910.505 μονάδες. Στο σύνολο του έτους η άνοδος περιορίστηκε στο +0.8% με 10.632.381 νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε, έναντι 10.548.165 το 2023. Η εικόνα δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα αν προσθέσουμε τις αγορές της EFTA και της Βρετανίας, με +0.9% και συνολικά 12.963.614 μονάδες από 12.847.929. 

Η χρονιά ήταν ξεκάθαρα ευνοϊκή για τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που πέτυχαν άνοδο +20.9% στο σύνολο του 2024 με 3.288.862 μονάδες και ποσοστό 30.9% στην Ε.Ε από 2.720.914 μονάδες και ποσοστό 25.8% που κατείχαν το προηγούμενο έτος. Το Δεκέμβριο οι πωλήσεις τους είχαν αύξηση +33.1%. Στο σύνολο των αγορών της Ε.Ε, της EFTA και της Βρετανίας, οι ταξινομήσεις στα υβριδικά το 2024 ανήλθαν σε 4.068.308 μονάδες έναντι 3.401.288 (+19.6%). Σημαντική ώθηση έδωσαν οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, κυρίως η Γαλλία (+36.2%) και η Ισπανία (+29.5%). Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) είχαν πτώση -5.9% στην Ε.Ε, με 1.447.934 μονάδες στο σύνολο του έτους από 1.538.106 μονάδες το 2023 και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 13.6% από 14.6%. Η εικόνα βελτιώνεται αν προσθέσουμε ΕFTA και Βρετανία, πάντως παραμένει αρνητική με -1.3% και 1.993.102 μονάδες από 2.018.885 το προηγούμενο έτος. Σε αυτό έπαιξε ρόλο η θετική πορεία που είχαν τα BEV στην Βρετανία, με άνοδο +21.4%. Πτωτικά κινήθηκαν και τα plug-in υβριδικά, με -6.8% στην Ε.Ε και 758.944 μονάδες από 814.294 το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 7.1% από 7.7% που κατείχαν το 2023. Στην Βρετανία είχαν άνοδο +18.3%, γεγονός που βοήθησε να περιοριστεί η πτώση τους στο -3.9% για Ε.Ε, EFTA και Βρετανία, με 952.058 μονάδες από 990.749. 

Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέκτησαν το 2024 ποσοστό 33.3% στην Ε.Ε και διατήρησαν το προβάδισμα τους ως η δημοφιλέστερη επιλογή. Οι απώλειες τους περιορίστηκαν στο -4.8%, με συνολικά 3.542.755 μονάδες από 3.721.990 μονάδες την προηγούμενη χρονιά, οπότε κατείχαν ποσοστό 35.3%. Η πτώση ήταν συγκρατημένη, με δεδομένο ότι σε αρκετές σημαντικές αγορές ενίσχυσαν οριακά τις πωλήσεις τους, όπως η Ιταλία (+1.9%) και η Γερμανία (+1.4%) ή είχαν μικρή μόνο υποχώρηση, όπως στην Ισπανία (-2.3%) και η Σουηδία (-2.6%). Σημαντική μείωση είχαν τα βενζινοκίνητα στην Ολλανδία (-25.7%) και στην Γαλλία (-20.9%). Αθροιστικά σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 4.273.672 μονάδες από 4.583.544 μονάδες το 2023 (-6.8%). Πάντως αν συνεχιστεί η έντονα ανοδική τάση στα υβριδικά την χρονιά που διανύουμε, πιθανόν το 2024 να ήταν η τελευταία χρονιά που τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά παρέμειναν η νούμερο ένα επιλογή. Tα diesel σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση, όπως άλλωστε αναμενόταν. Οι πωλήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 1.267.741 μονάδες από 1.431.239 μονάδες το 2023 (-11.4%) και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 11.9% από 13.6%. Παρόμοια παραμένει η εικόνα αν προσθέσουμε τις αγορές της EFTA και την Βρετανία, με -11.8% και συνολικά 1.350.294 μονάδες από 1.531.765 μονάδες έναν χρόνο πριν. 







Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου