Σάββατο 22 Ιουλίου 2023

Ιούλιος 1969. Η BMW 2500 στην ελληνική αγορά.



Το Ιούνιο του 1969, η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW παρουσίασε στην χώρα μας το νέο της μοντέλο στην μεγάλη κλάση πολυτελείας. Η εκδήλωση για την επίσημη πρεμιέρα έγινε σε ξενοδοχείο στην Βουλιαγμένη. Εισαγωγέας των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα εκείνη την εποχή ήταν η "ΒΙΟΤΑ" Α.Ε, επί της Λεωφ. Συγγρού 226. Η BMW δεν παρουσίαζε για πρώτη φορά αυτοκίνητα στην μεγάλη κατηγορία γοήτρου, εφόσον είχαν προηγηθεί τα 501 & 502 την δεκαετία του '50. Τα μοντέλα εκείνα δεν είχαν γνωρίσει επιτυχία, εφόσον η αγορά για αυτοκίνητα υψηλού κόστους στην μεταπολεμική Γερμανία ήταν περιορισμένη (η πρώτη BMW 501 παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1951). Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία την ανάγκασαν να στραφεί σε μικρότερες κατηγορίες, με μοντέλα χαμηλού κόστους όπως το μικροσκοπικό Isetta και το δίθυρο BMW 700. Στην συνέχεια παρουσίασε την νέα γενιά μοντέλων στην μεσαία κατηγορία (1500/1600/1800/2000), που σημείωσε επιτυχία και στην Ελλάδα. Έως τα τέλη της δεκαετίας του '60 οι συνθήκες είχαν ωριμάσει ώστε η BMW να επανέλθει στην μεγάλη κατηγορία, στην οποία κυριαρχούσε η Mercedes. 

Η ΒMW 2500 (E3) ήταν εφοδιασμένη με εξακύλινδρο κινητήρα 2.494 cc και σχεδίαση σε κλασική γραμμή που δεν ξέφευγε από τα πρότυπα της φίρμας. Φυσικά ήταν ένα αυτοκίνητο που απευθυνόταν σε λίγους. Η αρχική τιμή κατά την παρουσίασή του ήταν 293.000 δραχμές. Ενδεικτικά, η τιμή μιας BMW 2000 ήταν 175.000 δραχμές. Λίγο αργότερα ήταν διαθέσιμη στην χώρα μας και η έκδοση 2800 με τον κινητήρα στα 2.788 cc. H μεγάλη BMW παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1977, που αντικαστάθηκε από την πρώτη γενιά της Σειράς 7. Ήδη στις αρχές του 1976 την αντιπροσωπεία της φίρμας είχε αναλάβει στην χώρα μας η "Intercar" A.E, που συνέχισε την προώθηση του μοντέλου, με βασικό κινητήρα στα 2.5 λίτρα ενώ είχε αποκτήσει και μεγαλύτερους κινητήρες στα 3.0 και 3.3 λίτρα. Χαρακτηριστικό ήταν το σλόγκαν που χρησιμοποίησε στις καταχωρήσεις της εκείνη την εποχή η "Intercar" για τα μεγάλα BMW: "Οι επικυρίαρχοι". 





Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History © (2023)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου