Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Tα μοντέλα και οι κατηγορίες που κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Το Corsa στην κορυφή, τρία Toyota στην δεκάδα.

 


H πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ήταν σταθερά ανοδική κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, με αποτέλεσμα την αύξηση στις πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 28.4%. Σχετικά με την γενική εικόνα της αγοράς και την κατάταξη ανά κατασκευαστή στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, έχει γίνει ήδη αναφορά. Ποιά μοντέλα κυριάρχησαν όμως στην χώρα μας στο πρώτο μισό του 2023; 

Αναμφίβολα ο πρωταγωνιστής της χρονιάς είναι το Opel Corsa. To γερμανικό supermini ανέπτυξε δυναμική από τις αρχές του έτους και οι πωλήσεις του στην εγχώρια αγορά ανήλθαν σε 4.448 μονάδες στο εξάμηνο και έφερε την Opel στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Η επίδοση αυτή εξασφαλίζει στο Corsa ένα ασφαλές προβάδισμα, το οποίο πιθανότατα θα διατηρήσει έως τα τέλη του έτους (εκτός απροόπτου). Το δεύτερο πιο εμπορικό μοντέλο του εξαμήνου ήταν το Citroen C3 με 2.746 μονάδες. Σε αντίθεση με το Corsa, το γαλλικό μοντέλο θα πρέπει να δώσει μάχη για να διατηρήσει την θέση του. Tα Toyota Yaris και Yaris Cross ακολουθούν σε μικρή απόσταση, με 2.621 και 2.522 μονάδες αντίστοιχα και ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την παραμονή της ιαπωνικής φίρμας στην κορυφή της ελληνικής αγοράς. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε το Peugeot 208 με 2.295 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Βλέπουμε λοιπόν πως στην πρώτη πεντάδα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα, κυριαρχεί ο όμιλος Stellantis και η Toyota. Είναι χαρακτηριστικό πως στις περισσότερες περιπτώσεις η διαφορά που χωρίζει τα διάφορα μοντέλα είναι μικρή και είναι εύλογο πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν αρκετές ανακατατάξεις. Αυτή την στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα πάνω από 200 (!) μοντέλα στην ελληνική αγορά. Άλλωστε είναι γνωστό πως ορισμένες εταιρείες να έχουν επεκτείνει εντυπωσιακά την γκάμα τους, κυρίως στις SUV κατηγορίες αλλά και με ηλεκτροκίνητα μοντέλα. 

Το Hyundai i20 τερμάτισε στην έκτη θέση με 1.766 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο, ενώ το Volkswagen T-Roc ακολούθησε έβδομο με 1.583 μονάδες. To Toyota C-HR τερμάτισε στην όγδοη θέση με 1.463 μονάδες και την ιαπωνική εταιρεία να έχει τρία μοντέλα στην πρώτη δεκάδα της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου. Ακόμα μια εμφάνιση και για την Peugeot, εφόσον το 3008 κατέλαβε την ένατη θέση με 1.428 μονάδες στο εξάμηνο. Το Renault Clio συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, με 1.305 μονάδες. Όμως είναι άγνωστο αν θα διατηρήσει την παρουσία του εκεί, με δεδομένο ότι το Opel Crossland X ήρθε στην ενδέκατη θέση με μόλις... επτά μονάδες διαφορά (1.298), ενώ δεν είναι μεγάλη και η διαφορά από το Ford Puma που τερμάτισε στην δωδέκατη θέση με 1.267 μονάδες. 


Toyota Yaris Cross 


Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα (BEV) σημείωσαν στην χώρα μας εντυπωσιακή άνοδο +149.8% στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 3.212 μονάδες με μερίδιο 4.6% έναντι 1.286 και 2.35% το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Πάντως το ποσοστό τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο ήταν το Tesla Model Y με 538 μονάδες. Άνοδο πέτυχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα (plug-in hybrid), με 3.620 μονάδες έναντι 2.807 στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (+29.0%), όμως το ποσοστό τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρσι (5.1%). Oι υπόλοιπες κατηγορίες υβριδικών είχαν άνοδο +28.7%, με 19.974 μονάδες και ποσοστό 28.4% (full & mild hybrid). 

Η κατηγορία των supermini (segment B) αποτέλεσε την δημοφιλέστερη στην χώρα μας, με 37.476 μονάδες στο εξάμηνο ή το 53.3% του συνόλου. Άλλωστε, όπως είδαμε παραπάνω, τα οκτώ από τα δέκα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Μικρό προβάδισμα για τα κλασικού τύπου supermini, με 19.751 μονάδες (28.1%) και τα B-SUV στις 17.725 μονάδες (25.2%). Τα μικρομεσαία οικογενειακά κατέκτησαν το 30.7% της ελληνικής αγοράς, με 21.573 μονάδες (segment C). Εδώ οι SUV προτάσεις είχαν σαφές προβάδισμα με 15.036 μονάδες (21.4%) έναντι 6.537 για τα κλασικά μικρομεσαία (9.3%). Τα Toyota C-HR και Peugeot 3008 ήταν βέβαια τα δύο δημοφιλέστερα της κατηγορίας, καθώς ήταν και τα μοναδικά μικρομεσαία στην δεκάδα της γενικής κατάταξης. Η BMW X1 κατέλαβε την τρίτη θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας, με 1.130 μονάδες. Τα mini αυτοκίνητα πόλης (segment A) κατέλαβαν την τρίτη θέση αλλά με σημαντικά μικρότερο ποσοστό. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 5.377 μονάδες (7.6%), ενώ τα Hyundai i10 και Kia Picanto κυριάρχησαν με 1.250 και 1.196 μονάδες αντίστοιχα. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες μόνο το segment D πέτυχε κάποια ικανοποιητικά αποτελέσματα, με συνολικά 4.639 μονάδες και ποσοστό 6.6%. Τα D-SUV κατέκτησαν το μεγαλύτερο μερίδιο, με 3.721 μονάδες (5.3%) έναντι 918 των κλασικών προτάσεων (1.3%). Είναι εύλογο πως το δημοφιλέστερο μοντέλο στα μεσαία ήταν SUV, όμως ίσως αποτελεί έκπληξη πως πρόκειται για το Renault Arkana που πέτυχε συνολικά 610 πωλήσεις. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Tesla Model Y με 538 πωλήσεις και στην τρίτη θέση το Volvo XC60 με 296 πωλήσεις. Το Tesla Model 3 ακολούθησε με 284 μονάδες, αποτελώντας το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο "κλασικού" τύπου της κατηγορίας. 

Oι συνολικές πωλήσεις στα SUV ανήλθαν σε 38.285 μονάδες (ανεξαρτήτως κατηγορίας), κατακτώντας το 54.4% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. 





 
To Tesla Model Y ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του 2023. H αμερικάνικη εταιρεία πέτυχε άνοδο πωλήσεων +216.6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι. 



Σε ορισμένα μοντέλα ο ΣΕΑΑ δίνει τον συνολικό αριθμό πωλήσεων στις υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις τους (PHEV & BEV). Για παράδειγμα, το Volvo XC40 πέτυχε 506 πωλήσεις, μια ιδιαίτερα καλή επίδοση, όμως είναι άγνωστο πόσες από αυτές αφορούσαν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. 







Β.Α
Hellenic Motor History © (2023)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου