Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1987.


Πτωτική ήταν η πορεία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, το 1987.
Οι πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών παρουσίασαν μείωση κατά 23%, με συνολικά 50.501 μονάδες έναντι 65.166 μονάδων το 1986. 
Αντίστοιχη μείωση, κατά 24%, παρουσίασε και το κομμάτι των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Το 1987 διατέθηκαν συνολικά 23.679 μονάδες, έναντι 31.015 τη προηγούμενη χρονιά. Πάντως, τα μεταχειρισμένα κάλυψαν το 31.9% επί του συνόλου των επιβατικών Ι.Χ. 
Η ζήτηση αυτών των αυτοκινήτων ενδεχομένως επηρεάστηκε αρνητικά από την έναρξη της λειτουργίας των Κ.Τ.Ε.Ο,  στα οποία ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων έγινε υποχρεωτικός από την 1η Σεπτεμβρίου 1987.

Στα καινούργια, πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα ήταν η Nissan, με συνολικά 8.860 μονάδες και μερίδιο 17.5%. Ήρθε στη κορυφή των πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και παρουσίασε απώλειες κατά 20.6% σε σχέση με το 1986.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota, με 4.704 μονάδες και μερίδιο 9.3%. Η ιαπωνική εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 107.5% (!), εφόσον το 1986 είχε διαθέσει 2.268 αυτοκίνητα και ήταν 9η στη κατάταξη.
Η Seat ακολούθησε στη τρίτη θέση, με 4.387 μονάδες και μερίδιο 8.7%, ενώ η Lada διατήρησε τη τέταρτη θέση που κατείχε και το 1986, με 3.555 μονάδες και ποσοστό 7.0%, έχοντας όμως απώλειες στις πωλήσεις κατά 35.2%.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η βρετανική Austin Rover, η οποία βρέθηκε στη 5η θέση των πωλήσεων το 1987. 
Με τη Biamax Α.Ε του Φωστηρόπουλου να έχει ξεκινήσει μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική από το 1986, η Austin Rover πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 259.6%, με συνολικά 3.193 μονάδες και μερίδιο 6.3%


Αναλυτικότερα, οι 15 πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην Ελλάδα το 1987, ήταν οι εξής: 





Από τα 50.501 καινούργια επιβατικά που πουλήθηκαν το 1987, τα 23.202 (45.9%) αφορούσαν αυτοκίνητα με προέλευση από τη Δυτική Ευρώπη. Τα ιαπωνικά κάλυψαν το 35.1% της αγοράς, με 17.720 μονάδες, ενώ το 18.8% είχε προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη με 9.485 μονάδες. 
Τα υπόλοιπα 94 που διατέθηκαν αφορούσαν άλλες χώρες, εκ των οποίων τα 55 είχαν εισαχθεί από τη Ν. Κορέα (Hyundai).

Στα μεταχειρισμένα, η ζήτηση αφορούσε κατά 90.4% αυτοκίνητα από τη Δυτική Ευρώπη, με 21.415 μονάδες στο σύνολο των 23.679 μεταχειρισμένων που διατέθηκαν. 

Στη 1η θέση ήταν η Fiat με μερίδιο 14.0% και 3.305 μονάδες. Τη πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Opel με 2.699 μονάδες (11.4%) και η Renault με 2.436 μονάδες (10.3%)

Τo Nissan Sunny ήταν το Νο1 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα, 30 χρόνια πριν. Περί τις αρχές καλοκαιριού 1987, ξεκίνησε η διάθεση του νέου μοντέλου (φωτογραφία), με τη συναρμολόγησή του να γίνεται στη χώρα μας, από τη ΤΕΟΚΑΡ. Η νέα γενιά Sunny έδωσε νέα δυναμική στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας. Το πρώτο διάστημα ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1.300 & 1.500 κ.εκ, με τη δυνατότητα επιλογής κλιματισμού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Η τιμή όλων των εκδόσεων ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Oι πωλήσεις του Sunny για όλο το έτος ανήλθαν σε 5.812 μονάδες (11.5%)

Το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο στη χώρα μας, ήταν το Lada 1200, με συνολικά 2.958 πωλήσεις και μερίδιο 5.9%

Στη 3η θέση ήρθε το Nissan Cherry, με κινητήρα στους 7 φορ. ίππους (1.000 κ.εκ.), που πέτυχε 2.952 πωλήσεις (5.8%)
Tην λίστα με τα 5 πιο εμπορικά μοντέλα το 1987, συμπλήρωνε η Toyota.
Στη 4η θέση βρέθηκε το μικρό Starlet, με 2.130 πωλήσεις (4.2%), ενώ 5ο ήρθε το Corolla με 2.084 πωλήσεις (4.1%). Το μικρομεσαίο της ιαπωνικής εταιρείας, στους 9 φορ. ίππους, ήταν διαθέσιμο στη νέα γενιά του μέσα στο έτος. 


Η Lada κατετάγη στη 4η θέση γενικής το 1987, διαθέτοντας όμως το 2ο σε πωλήσεις μοντέλο στη χώρα μας, το κλασικό "1200".

Το Starlet ήταν το 4ο σε πωλήσεις μοντέλο στην ελληνική αγορά του 1987. Μαζί με την Corolla, έφεραν τη Toyota στη 2η θέση των συνολικών ταξινομήσεων εκείνη τη χρονιά.


Τα 10 πρώτα μοντέλα- Eλλάδα 1987
 ..
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
Nissan Sunny
5.814
2
Lada Nova 1200
2.958
3
Nissan Cherry
2.952
4
Toyota Starlet
2.130
5
Toyota Corolla
2.084
6
Seat Ibiza
1.848
7
Austin Metro
1.678
8
Seat Gredos
1.620
9
Fiat Uno
1.468
10
Austin Montego
 1.421 


Η Seat κατέκτησε τη 3η θέση των πωλήσεων το 1987, κυρίως χάρη στα Ibiza και Gredos (φωτογραφία)

Με τις πωλήσεις της αυξημένες κατά 259.6%, η Austin διέθετε δύο από τα εμπορικότερα μοντέλα στη χώρα μας, το 1987. Το μικρό Metro (φωτογραφία) με το μοτέρ των 998 κυβικών εκατοστών και το μεσαίο οικογενειακό Montego, στα 1.300 κ.εκ.







 B.A
  © Hellenic Motor History (2017)
Πίνακες: Hellenic Motor History 
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου