Σάββατο 16 Ιουλίου 2022

Από την Simca-Chrysler στην Talbot και η αρχή της πτώσης στην ελληνική αγορά.

 


Η Simca αποτελούσε μια από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την παρουσία και την θέση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα στην Ελλάδα, έχει γίνει εκτενές αφιέρωμα παλιότερα (μέρος 1ο & μέρος 2ο). Η πορεία της Simca στην εγχώρια αγορά ήταν ικανοποιητική, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του '60 παρουσίασε ανοδικές τάσεις. Από τα τέλη της δεκαετίας του '50 είχαν ξεκινήσει οι δεσμοί με την αμερικάνικη Chrysler, η οποία μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '70 διέθετε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών, δημιουργώντας την Chrysler Europe. Επισήμως η ονομασία της ήταν πλέον Simca-Chrysler και είχε προστεθεί το σήμα της αμερικάνικης εταιρείας στα αυτοκίνητα της. H καλύτερη περίοδος για την Simca-Chrysler στην Ελλάδα ήταν το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70. Το 1977 πέτυχε την καλύτερη επίδοση με μερίδιο αγοράς 5.0% και 4.995 πωλήσεις, κατακτώντας την έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Το γεγονός αυτό την ανέδειξε ως την δημοφιλέστερη γαλλική φίρμα στην χώρα μας, εκείνη την χρονιά. Επίσημη αντιπροσωπεία της Simca εκείνη την εποχή ήταν η "ΑΚΜΙΣ" Α.Ε, όμως στις αρχές του 1978 ανέλαβε η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε. 

Η γαλλική εταιρεία έδειχνε να έχει καλές προοπτικές. Τον Οκτώβριο του 1975 παρουσίασε το νέο της μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, το Simca Chrysler 1307/1308, που κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1976 στην Ευρώπη. Την διετία 1976-1977 αποτέλεσε το δεύτερο σε πωλήσεις εισαγόμενο αυτοκίνητο στην δύσκολη γερμανική αγορά. Σημαντική άνοδο παρουσίασε το 1976 η Simca στην Γαλλία, που όμως ήταν σταθερά στην τέταρτη θέση, πίσω από τις Renault, Peugeot και Citroen. Στα τέλη του 1977 παρουσιάστηκε το νέο Simca-Chrysler Horizon, με βασικό κινητήρα στα 1.100 cc. To μικρομεσαίο hatchback κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1978, δεύτερη σημαντική διάκριση για την Simca μέσα σε μόλις δύο χρόνια! 




Η Chrysler όμως ήδη αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες, τόσο στις Η.Π.Α όσο και στην Ευρώπη, που αφορούσαν κυρίως στο βρετανικό παρακλάδι της Chrysler Europe (Rootes Group). H αμερικάνοι αναζητούσαν πλέον διέξοδο ώστε να αποχωρήσουν από την Ευρώπη και το 1978 κατέληξαν σε συμφωνία με την Peugeot, η οποία απέκτησε τo σύνολο της Chrysler Europe στην συμβολική τιμή του... $1. Βέβαια το σύνολο περιλάμβανε και χρέη ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων! Πλέον η Simca ανήκε στον όμιλο της PSA (Peugeot-Citroen) και τον Αύγουστο του 1979 μετονομάστηκε επίσημα σε Talbot. 

Το 1979 ήταν η τελευταία καλή χρονιά για την Simca στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 4.1% και 3.614 πωλήσεις που την κατέταξαν στην ένατη θέση. Όμως η ονομασία Simca σύντομα θα αποτελούσε παρελθόν. Το Horizon ήταν το τελευταίο νέο μοντέλο της φίρμας, που θα συνέχιζε τα επόμενα χρόνια να είναι διαθέσιμο ως Talbot Horizon. Την δεκαετία του '80 η πορεία της Talbot ήταν πτωτική σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής. Η ανανέωση της γκάμας ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη, ενώ το νεότερο Talbot Samba δεν ήταν παρά μια ανασχεδιασμένη έκδοση των γνωστών Peugeot 104 & Citroen LNA. Η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε συνέχισε ως αντιπροσωπεία της Talbot έως το καλοκαίρι του 1982. Από την 1η Ιουλίου 1982 τα Talbot ήταν διαθέσιμα μέσα από το δίκτυο της "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε, παράλληλα με τα Peugeot. Έως τα μέσα της δεκαετίας του '80 ήταν φανερό ότι είχε γραφτεί ο επίλογος για την Talbot. 

Nα σημειωθεί πως το 1978 η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε ανέλαβε στην χώρα μας και τα βρετανικά μοντέλα της Chrysler Europe (Chrysler UK/Sunbeam), η παραγωγή των οποίων σταμάτησε υπό την διοίκηση της Peugeot στα τέλη του 1981. H εξέλιξη των πωλήσεων της Talbot στην χώρα μας την δεκαετία του '80, διαμορφώθηκε ως εξής: 


Πωλήσεις Talbot στην Ελλάδα

Έτος

Πωλήσεις

%

1980

529

1.5

1981

356

0.8

1982

302

0.4

1983

223

0.4

1984

200

0.3

1985

24

0.0





Είναι σαφές ότι η παρουσία του ονόματος Talbot στην Ελλάδα ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, ενώ δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με τα ποσοστά και τις πωλήσεις της Simca-Chrysler μόλις μερικά χρόνια πριν. Στην φωτογραφία το Horizon, που εκπροσωπούσε την Talbot στην σημαντικότερη κατηγορία της εγχώριας αγοράς, στους 8 φορ. ίππους, έως το τέλος. Όταν η Peugeot αποφάσισε την κατάργηση της φίρμας, το μικρομεσαίο μοντέλο ήταν ήδη πολλά χρόνια στην παραγωγή χωρίς να έχει κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 




B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 

2 σχόλια:

  1. Το πρώτο μας αμάξι ένα Talbot horizon ls 1100cc το οποίο αγοράστηκε καινούργιο το 1986 έναντι 1.600.000 δραχμών από την ιμπορτεξ (Συγγρού και Λαγουμιτζή) Ήταν το βασικό μοντέλο και εννοείται το φθηνότερο, ούτε στροφόμετρο ούτε ρολόι ούτε καν αναπτήρα.Τα δύο τελευταία μπήκαν έξτρα lol.
    Υπήρχαν όμως και ακριβότερες εκδόσεις στα 1400 1500 και 1600 με πλούσιο εξοπλισμό ηλ. Παράθυρα δερμάτινα καθίσματα μέχρι και trip computer

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι 1400, μετά τα 1100 ανέβαινε στα 1300 1500 και 1600

    ΑπάντησηΔιαγραφή