Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Ηλεκτροκίνηση: Oι μισοί από όλους τους φορτιστές στην Ε.Ε είναι συγκεντρωμένοι μόνο σε δύο χώρες.

 


Σύμφωνα με νέα στοιχεία του European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), οι μισοί από το σύνολο των φορτιστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε, είναι συγκετρωμένοι σε μόλις δύο χώρες: Την Ολλανδία που καλύπτει το 29.4% (90.000) και την Γερμανία με 19.4% (60.000) 

Οι δύο αυτές χώρες καταλαμβάνουν λιγότερο από το 10% της συνολικής έκτασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το υπόλοιπο μισό των σημείων φόρτισης είναι διασκορπισμένο στις άλλες 25 χώρες, καλύπτοντας το 90% της έκτασης στην ευρύτερη περιοχή. To χάσμα μεταξύ των χωρών που βρίσκονται στην κορυφή και αυτών στις χαμηλότερες θέσεις της κατάταξης είναι τεράστιο. Ο αριθμός σε σημεία φόρτισης μόνο στην Ολλανδία ισοδυναμεί με αυτόν 23 άλλων χωρών της Ε.Ε. 

Σχετικά με την κατανομή των υποδομών, είναι σαφές ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των χωρών της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης σε σχέση με την Δυτική Ευρώπη. Για παράδειγμα, μια μεγάλη σε έκταση χώρα όπως η Ρουμανία -περίπου έξι φορές η έκταση της Ολλανδίας- διαθέτει μόλις το 0.4% των σημείων φόρτισης στην Ε.Ε. Παρά το γεγονός ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση στον αριθμό φορτιστών τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), πάντως η ύπαρξη συνολικά 307.000 φορτιστών είναι πολύ χαμηλότερα από όσοι χρειάζονται. 

Για την επίτευξη των στόχων CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να αυξηθούν θεαματικά σε όλη την Ευρώπη. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε πως απαιτούνται 6.8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, ώστε να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55%, που σημαίνει πάνω από 22 φορές ανάπτυξη των υποδομών σε λιγότερο από 10 χρόνια. 

"Αν και ορισμένες χώρες επιδεικνύουν μια δυναμική στις υποδομές τους, η πλειοψηφία έχει μείνει πίσω", δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema. "Η έντονη διαφορά που υπάρχει, δείχνει την ανάγκη για εναρμόνιση όλων των χωρών μελών της Ε.Ε σχετικά με τους στόχους του AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation)". Επίσης δήλωσε πως υπάρχει η παρότρυνση στα αρμόδια όργανα για ενίσχυση του AFIR, ώστε να αναπτυχθεί ένα πυκνό δίκτυο υποδομών, που θα εκείνεται από τον Βορρά στο Νότο και από τα Ανατολικά στα Δυτικά. 

Οι 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές

Οι 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές

1

Ολλανδία

90.284

1

Κύπρος

57

2

Γερμανία

59.410

2

Μάλτα

98

3

Γαλλία

37.128

3

Λιθουανία

207

4

Σουηδία

25.197

4

Εσθονία

385

5

Ιταλία

23.543

5

Λετονία

420


Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα καλύπτει μόλις το 0.2% στις υπάρχουσες υποδομές φόρτισης της Ε.Ε και περιλαμβάνεται στις χώρες με την μικρότερη κάλυψη ανά 100 χιλιόμετρα, όπως επίσης η Πολωνία και η Ρουμανία. 





B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Πληροφορίες & Στοιχεία: ACEA

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου