Κυριακή 3 Ιουλίου 2022

Αλήθειες και ψέμματα για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Το Δελτίο Τύπου του ΣΕΑΑ το 1982.

 


H εικονιζόμενη καταχώρηση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), δημοσιεύτηκε στον Ημερίσιο Τύπο τον Οκτώβριο του 1982. Το κείμενο είναι σαφές ότι επιχειρεί να παρουσίασει τα γεγονότα στην "σωστή" τους διάσταση σχετικά με τα δεδομένα στον χώρο του αυτοκινήτου. Την συγκεκριμένη χρονιά η εγχώρια αγορά παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, μετά το σοκ που υπέστη με τον διπλασιασμό στην φορολογία των επιβατικών αυτοκινήτων, τον Ιούλιο του 1979. Η αύξηση στις πωλήσεις ανήλθε στο 71%, με συνολικά 79.981 καινούργια αυτοκίνητα, όμως ανοδικά κινήθηκε και η αγορά μεταχειρισμένων με 11.946 μονάδες (+49%). Η πρόβλεψη του ΣΕΑΑ ήταν για αύξηση κατά 60%, όμως σε καμία περίπτωση οι πωλήσεις δεν ήταν "υπερβολικά" πολλές και η αγορά συνέχισε να κινείται κάτω από τα επίπεδα της περιόδου 1977-1978, που υπήρξε έντονη δυναμική στην ανάπτυξη του κλάδου. Ήταν πράγματι γεγονός ότι η Ελλάδα βρισκόταν πίσω στην αναλογία αυτοκινήτων/κατοίκων, ακόμα και σε σχέση με χώρες του Ανατολικού Μπλοκ. Φυσικά η αναφορά που κάνει ο ΣΕΑΑ στην Αυστρία και την Ολλανδία δεν μπορούσε να είναι μέτρο σύγκρισης. H Ελλάδα από άποψη πληθυσμού βρισκόταν μεταξύ των δύο χωρών, με περίπου 9.8 εκ. κατοίκους έναντι 7.6 της Αυστρίας και 14.3 της Ολλανδίας, όμως τα οικονομικά μεγέθη δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν άμεσα συγκρίσιμα (εις βάρος της Ελλάδας βέβαια). Είναι αμφίβολο αν εκείνη την εποχή θα μπορούσε να αναπτυχθεί η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου στα επίπεδα που αναφέρει ο ΣΕΑΑ (220.000), ακόμα και αν η φορολογική πολιτική του κράτους ήταν ευνοϊκή. Φυσικά υπό ιδανικές συνθήκες το νούμερο αυτό είναι πράγματι στις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς, όμως θα έπρεπε να περάσει ακόμα μια δεκαετία για να κινηθεί κοντά σε αυτά τα πλαίσια. Δυστυχώς το συγκεκριμένο Δελτίο Τύπου δεν ήταν παρά ακόμα μια προσπάθεια του ΣΕΑΑ καταδικασμένη να πέσει στο κενό. Όλο το επόμενο διάστημα, έως τα τέλη της δεκαετίας του '80, η πολιτική απέναντι στο "Ι.Χ" είχε ως κύριο μέλημα την υπέρογκη φορολογία και την οικονομική αφαίμαξη από τους αγοραστές και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Η τελευταία παράγραφος στο κείμενο της καταχώρησης περιγράφει πράγματι την αλήθεια εκείνης της περιόδου, εφόσον η Ελλάδα κατείχε για πολλά χρόνια τα περισσότερα από τα αρνητικά ρεκόρ στο θέμα του αυτοκινήτου. 

 






 Β.Α
Αρχείο: Hellenic Motor History © (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου