Σάββατο 20 Μαΐου 2023

A.N. 1348/1949 "Περί ρυθμίσεως ενίων περί αυτοκινήτων ζητημάτων".

 


O Αναγκαστικός Νόμος 1348/1949 (ΦΕΚ 335 - 29.11.1949) καθόριζε μια σειρά από συγκοινωνιακά ζητήματα. Ειδικότερα, το άρθρο 1 απαγόρευε την προσθήκη νέων λεωφορείων στις υπεραστικές γραμμές που δεν είχαν σύνδεση με την Αθήνα ή τον Πειραιά, μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1950. Κατ'εξαίρεση επιτρεπόταν η προσθήκη νέων λεωφορείων στις γραμμές αυτές, σε πληγέντες αυτοκινητιστές που διατηρούσαν δικαίωμα να θέσουν σε κυκλοφορεία τέτοια λεωφορεία. Για τις υπεραστικές γραμμές με σύνδεση σε Αθήνα και Πειραιά, η απαγόρευση έκδοσης αδειών σε νέα λεωφορεία είχε ισχύ μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1952, με εξαίρεση τους πληγέντες αυτοκινητιστές. Ομοίως απαγορευόταν η ίδρυση νέων υπεραστικών γραμμών, με εξαίρεση τις γραμμές Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Αθήνας-Κοζάνης και Αθήνας-Αιδηψού (παρ. 3). Το άρθρο 2 όριζε ακτίνα 20 χιλιομέτρων από την Πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα ως αστική περιοχή και οριοθετούσε την απόσταση ώστε να χαρακτηριστεί μια γραμμή ως υπεραστική.  

Το άρθρο 3 απαγόρευε την προσθήκη νέων αστικών λεωφορείων (με ακτίνα 20 χιλιομέτρων από την Ομόνοια), μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1952 (παρ. 1). Απαγόρευση χορήγησης αδειών σε φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως ίσχυε μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1950, όμως και στις δύο παραπάνω περιπτώσει επιτρεπόταν η χορήγηση άδειας σε νέα λεωφορεία ή φορτηγά που αντικαθιστούσαν παλιότερα, όπως και σε πληγέντες αυτοκινητιστές που είχαν δικαίωμα να θέσουν σε κυκλοφορία λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο (παρ. 3). Ειδικότερα για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ο υπουργός Μεταφορών μετά την υποβολή των ετήσιων στατιστικών εκμεταλλεύσεως και την μέλετη αυτών, μπορούσε να προσθέσει νέα φορτηγά σε διάφορες περιφέρειες της χώρας ή και να απαγορεύσει μερικώς ή ολικώς την κυκλοφορία νέων φορτηγών επί ένα επιπλέον έτος. Στο άρθρο 4 γίνεται αναφορά στον καθορισμό του συνεταιριστικού μεριδίου των πληγέντων αυτοκινητιστών, βάσει των απωλειών που είχαν υποστεί κατά την πολεμική περίοδο σχετικά με λεωφορείο, φορτηγό ή επιβατικό αυτοκίνητο. 

Το άρθρο 5 απαγόρευε την μεταφορά προσώπων με επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης "επί κομίστρω". Επίσης απαγορευόταν η μεταφορά προσώπων με φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα αν γινόταν με κόμιστρο ή όχι. Η παράβαση των παραπάνω είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για ένα μήνα. Σε περίπτωση υποτροπής γινόταν αφαίρεση της άδειας για ένα εξάμηνο ενώ υπήρχε η πιθανότητα ποινικής δίωξης του κατόχου  και η παραπομπή του στο αρμόδιο Πλημμελειοδικείο. 





B.A
Έρευνα: Hellenic Motor History © (2023)
Φωτογραφία: αρχείο Donald D. Cassady (Αθήνα 1953).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου