Tuesday, 19 June 2018

Ελληνικές διαφημίσεις φορτηγών, τη δεκαετία του '30


Την δεκαετία του '30, οι οδικές μεταφορές έπαιζαν όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Έτσι, οι μεγάλες εταιρίες προωθούσαν τα νέα επαγγελματικά τους μοντέλα στην εγχώρια αγορά. Έως τον πόλεμο, κυκλοφορούσαν στη χώρα μας περί τα 6.000 φορτηγά, εκ των οποίων περίπου τα 2.200 στη περιοχή της πρωτεύουσας. Ο αριθμός μπορεί να φαίνεται μικρός, όμως η Ελλάδα διέθετε σημαντικό αριθμό τέτοιων οχημάτων, για τα δεδομένα των Βαλκανικών χωρών. Σημαντική αύξηση στην εισαγωγή και διάθεση φορτηγών σημειώθηκε το 1929, ενώ το 1930 ο αριθμός τους έφτασε τα 1.119. Από το 1931 η αγορά αρχίζει να εμφανίζει σημάδια ύφεσης, λόγω της οικονομική κρίσης. Το 1932 διατέθηκαν στην Ελλάδα μόλις 202 φορτηγά, εκ των οποίων τα 88 ήταν Ford και τα 37 Chevrolet. H κατάσταση έγινε χειρότερη την επόμενη χρονιά, όπου ο αριθμός περιορίστηκε σε 171 φορτηγά. Βελτίωση καταγράφεται από το 1934 και μετά, αν και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος, έως το 1940, χαρακτηρίζεται από ποικίλους εισαγωγικούς περιορισμούς. 

Ας δούμε μερικές διαφημιστικές καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, από διάφορες ευρωπαϊκές και αμερικάνικες εταιρίες. 


International (Η.Π.Α), Απρίλιος 1931

M.A.N (Γερμανία), 1934

Republic (Η.Π.Α), Ιανουάριος 1931

Chevrolet, Μάρτιος 1931

Renault, Φεβρουάριος 1930

Ford V8, Οκτώβριος 1934

Krupp (Γερμανία), Ιούλιος 1935








Β.Α
Αρχείο © Hellenic Motor History
Στοιχεία: Τ.Ε.Ε & The Henry Ford-Benson Ford Research Center [Jan. 1933]






No comments:

Post a Comment