Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Toyota Yaris. To "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2021

 


Το νέο Toyota Yaris κέρδισε τον τίτλο για το Ευρωπαϊκό "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2021. Το ιαπωνικό μοντέλο πήρε το έπαθλο, αφήνοντας πίσω του αντιπάλους όπως τα Fiat 500, Cupra Formentor, Volkswagen ID.3, Skoda Octavia, Land Rover Defender και Citroen C4. Το Toyota Yaris κερδίζει για δεύτερη φορά τον πολυπόθητο τίτλο. Το 2000, η πρώτη γενιά του μοντέλου είχε κατακτήσει το τρόπαιο. Τότε, η επιτροπή είχε εκτιμήσει ιδιαίτερα το συμπαγές σύνολο με την τολμηρή σχεδίαση και τον ζωηρό κινητήρα του ενός λίτρου. Φέτος, τα στοιχεία που έδωσαν τη νίκη στο Yaris ήταν η σχεδίαση, η απτή ποιότητα, ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης, η απόδοση και το κράτημα στον δρόμο. Μεγάλο ρόλο έπαιξε και το αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα του μοντέλου. 


Ο Σωτήρης Κωβός και η 1η γενιά του Toyota Yaris (φωτό: 4Τροχοί)


H πρώτη γενιά του μοντέλου ήταν διαθέσιμη το 1999, αντικαθιστώντας το επιτυχημένο Starlet, που όμως είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του. Πίσω από την σχεδιάση του Yaris ήταν ο Σωτήρης Κωβός, ο οποίος εργαζόταν στην Toyota από το 1993. Σε αντίθεση με τον συντηρητικό προκάτοχό του, το Yaris ακολούθησε μια τολμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Η αποδοχή του από το ευρωπαϊκό κοινό ήταν θετική. Σύντομα έδειξε την δυναμική του και στην ελληνική αγορά, με σημαντικές πωλήσεις. Υπήρχε η δυνατότα επιλογής ανάμεσα σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, είτε με τον κινητήρα των 998 cc 68 ίππων, είτε με τον κινητήρα των 1.299 cc 86 ίππων. 
Το 2000 κέρδισε τον τίτλο "Car of the Year" με 344 βαθμούς, ενώ στην δεύτερη θέση ήρθε το Fiat Multipla με 325 βαθμούς.

Οι επόμενες γενιές συνέχισαν την εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς, όμως η σχεδίασή τους ήταν περισσότερο συγκρατημένη (ιδιαίτερα στην προηγούμενη γενιά). Το νέο Yaris υιοθετεί μια πιο δυναμική εμφάνιση και κέρδισε τον τίτλο με 266 βαθμούς. Από την επιτροπή του θεσμού δεν πέρασε απαρατήρητη η σπόρ τετρακίνητη έκδοση GR Yaris, η οποία βοήθησε στην βελτίωση της εικόνας του μοντέλου. Mε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τριών κυλίνδρων στα 1.6 λίτρα, αποδίδει 257 ίππους και χρειάζεται μόλις 5.2" για 0-100 χλμ/ώρα. Το  κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ/ώρα. Η τιμή του στην χώρα μας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της επίσημης αντιπροσωπείας, ξεκινάει από €42.670.
Στην υβριδική έκδοση, υπάρχει διαθέσιμος αποκλειστικά ένας κινητήρας βενζίνης τριών κυλίνδρων στα 1.5 λίτρα που, σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό κινητήρα, η απόδοση ανέρχεται στους 116 ίππους. 

Toyota GR Yaris


Το μικρό της Toyota αποτελεί το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα για οκτώ συνεχόμενα χρόνια, από το 2013 έως το 2020. Η απονομή του τίτλου για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2021 έγινε στο Palexpo, τον χώρο που διεξάγεται η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, που φέτος ακυρώθηκε λόγω των συνθηκών. Η επιτροπή των 59 δημοσιογράφων από 22 Ευρωπαϊκές χώρες, έδωσαν την δεύτερη θέση στο Fiat 500 με συνολικά 240 βαθμούς. Στην τρίτη θέση, με έναν βαθμό διαφορά, ήρθε το Cupra Formentor, ενώ το Volkswagen ID.3 τερμάτησε στην τέταρτη θέση με 224 βαθμούς. Την Ελλάδα εκπροσώπησε η Ελένη Ξενάκη, από το περιοδικό 4Τροχοί, η οποία έδωσε την ανώτερη βαθμολογία στο Volkswagen ID.3, με 6 βαθμούς και ακολούθησε το Toyota Yaris με 5 βαθμούς. Αναλυτικότερα η βαθμολογία των φιναλίστ για τον τίτλο "Car of the Year" 2021, ήταν η εξής: 







B.A
 © Hellenic Motor History (2021)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου