Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

1988: Skoda Target, το φθηνότερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς.




Είναι γνωστό ότι η απόκτηση ενός ιδιωτικού αυτοκινήτου κατά την δεκαετία του '80 στην χώρα μας, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η υψηλή φορολογία στα αυτοκίνητα σε συνδυασμό με παράγοντες ανεξάρτητους από την φορολογική πολιτική του κράτους, όπως οι αυξήσεις στις εργοστασιακές τιμές και οι συναλλαγματικές διαφορές, είχαν ως αποτέλεσμα την διαρκή άνοδο στις λιανικές τιμές πώλησης. Τον Σεπτέμβριο του 1988 η "ΒΙΑΜΑΡ" Α.Ε, αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Skoda, προωθούσε το μοντέλο Target 105 L στην "εκπληκτική τιμή" των 998.000 δραχμών. 

Εκείνη την εποχή ήταν πλέον το μοναδικό αυτοκίνητο με τιμή κάτω από το ένα εκατομμύριο δραχμές και αποτελούσε το φθηνότερο μοντέλο της ελληνικής αγοράς! Υπήρχε η δυνατότητα επιλογής της έκδοσης Target 120 L, με τιμή αγοράς 1.180.000 δραχμές. Η φθηνότερη έκδοση 105 L ανήκε στην κατηγορία των 7 φορ. ίππων, με κινητήρα 1.046 cc. Το χαμηλό κόστος αγοράς αφορούσε βέβαια ένα "πακέτο" που ήταν παρωχημένο τεχνολογικά και σχεδιαστικά, όπως άλλωστε και όλες οι προτάσεις του Ανατολικού Μπλοκ. Όμως αυτά τα αυτοκίνητα έδιναν την δυνατότητα απόκτησης ενός φθηνού μεταφορικού μέσου, σε ένα σημαντικό ποσοστό αγοραστών. Είναι χαρακτηριστικό πως οι συναλλαγματικές διαφορές στα περισσότερα από τα κυριότερα νομίσματα είχαν αυξηθεί έως τα τέλη καλοκαιριού του 1988. Την μεγαλύτερη αύξηση είχε το δολάριο (+20.5%), με το οποίο κυρίως εισάγονταν στην Ελλάδα τα ανατολικά αυτοκίνητα. Το γεγονός αυτό δημιουργούσε επιπλέον ανοδικές τάσεις στις λιανικές τιμές ακόμα και των "προσιτών" μοντέλων, κάτι που είχε ιδιαίτερη σημασία στο αγοραστικό κοινό με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. 

H "ΒΙΑΜΑΡ" Α.Ε διατήρησε σταθερή την τιμή του Target 105 L έως τα τέλη του έτους, Οι συνολικές πωλήσεις της Skoda το 1988 ανήλθαν σε 2.002 μονάδες (+1.8%) και ήρθε στην 10η θέση της κατάταξης με μερίδιο αγοράς 3.5%. Να σημειωθεί ότι μετά το Target 105 L, η φθηνότερη πρόταση στην Ελλάδα ήταν το μικρότερο Yugo 45, με τιμή 1.090.000 δρχ.  




B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου