Πέμπτη 3 Απριλίου 2025

Γαλλία Μάρτιος και πρώτο τρίμηνο 2025. Πτώση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Απώλειες στα ηλεκτρικά, σημαντική άνοδος στα υβριδικά.




Αρνητικό πρόσημο εμφανίζει από τις αρχές του έτους η γαλλική αγορά αυτοκινήτου. Τον Μάρτιο του 2025 οι ταξινομήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 153.842 μονάδες έναντι 180.024 τον ίδιο μήνα πέρσι (-15.4%). Στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε συνολικά 410.085 μονάδες από 444.903 πέρσι (-7.8%). Όσον αφορά την σύνθεση της αγοράς ανά τύπο καυσίμου, υπήρξαν απώλειες σε όλες τις κατηγορίες εκτός από τα υβριδικά. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν πτώση -44.2% τον Μάρτιο, με 32.867 μονάδες. Στους τρεις πρώτους μήνες του έτους το ποσοστό τους μειώθηκε στο 23.9% από 33.4% που κατείχαν το ίδιο διάστημα πέρσι, με συνολικά 97.951 μονάδες έναντι 148.693 το τρίμηνο του 2024 (-34.1%). Τα diesel είχαν πτώση -52.1% τον Μάρτιο με 6.463 μονάδες. Στο τρίμηνο το ποσοστό τους υποχώρησε στο 4.4% από το 7.5% που ήταν στο ίδιο διάστημα πέρσι, με 18.126 μονάδες από 33.376 (-45.6%).
Απώλειες και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), με πτώση -13.9% και 29.261 μονάδες τον Μάρτιο. Σε επίπεδο έτους η πτώση περιορίστηκε στο -6.6% με συνολικά 74.519 μονάδες από 79.782 πέρσι, αλλά κατάφεραν να βελτιώσουν το ποσοστό τους στο 18.2% από 17.9% που κατείχαν στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Σημαντική πτώση υπήρξε και στα plug-in υβριδικά (PHEV) με -49.1% και 8.289 μονάδες τον Μάρτιο. Οι ταξινομήσεις τους στο πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 19.592 μονάδες έναντι 38.574 πέρσι (-49.2%) και το ποσοστό τους μειώθηκε στο 4.8% από 8.7%. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) ήταν η  μοναδική κατηγορία που είχε οφέλη. Τον Μάρτιο οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 70.641 μονάδες (+41.6%) με ποσοστό 45.9% από 29.6% που κατείχαν τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο πρώτο τρίμηνο το ποσοστό τους αυξήθηκε στο 44.9% από 28.1%, με συνολικά 184.267 μονάδες έναντι 124.938 πέρσι (+47.5%). 

Η Renault βρέθηκε στην κορυφή τον Μάρτιο με μικρές απώλειες (-0.7%), στις 29.401 μονάδες και ποσοστό 19.1%. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 κατέκτησε την πρωτιά καταγράφοντας άνοδο (+10.6%), με ποσοστό 17.5% και συνολικά 71.573 μονάδες. Στην δεύτερη θέση του Μαρτίου ήρθε η Peugeot με 23.696 μονάδες (-6.7%) και ποσοστό 15.4%. Πτώση παρουσίασε και σε επίπεδο τριμήνου (-3.9%), που κατέλαβε την δεύτερη θέση με 65.360 μονάδες και ποσοστό 15.9%. Η Dacia τερμάτισε στην τρίτη θέση τον Μάρτιο με 13.286 μονάδες (-3.7%) και ποσοστό 8.6%. Την ίδια θέση κατέκτησε και στο πρώτο τρίμηνο του έτους με συνολικά 36.076 μονάδες και ποσοστό 8.8%, όμως με μεγαλύτερες απώλειες (-8.6%). Στην τέταρτη θέση ήρθε η Citroen αλλά χωρίς ιδιαίτερα καλές επιδόσεις. Τον Μάρτιο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 10.805 μονάδες έναντι 13.528 πέρσι (-20.1%) και το ποσοστό της μειώθηκε στο 7.0% από 7.5%. Στο τρίμηνο είχε απώλειες -10.4%, με συνολικά 31.615 μονάδες και ποσοστό 7.7% από 7.9% το ίδιο διάστημα του 2024. Η Volkswagen βρέθηκε στην πέμπτη θέση τον Μάρτιο, με 10.153 μονάδες (-3.5%). Όμως η γερμανική εταιρεία κατέλαβε την έκτη θέση στο τρίμηνo, ενώ πέμπτη ήρθε η Toyota με συνολικά 29.866 μονάδες (-6.8%) και ποσοστό 7.3%. Η Volkswagen έχει πετύχει άνοδο +12.5% από τις αρχές του έτους, με συνολικά 27.799 μονάδες και ποσοστό 6.8%. 

To Renault Clio κατέχει τον τίτλο του best seller, με 23.537 μονάδες στο τρίμηνο (5.7%). Όμως το Peugeot 208 βρέθηκε στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά, στις 21.170 μονάδες (5.2%). Το Dacia Sandero ήρθε τρίτο σε πωλήσεις, με 17.590 μονάδες (4.3%). 


To Peugeot 208 συνεχίζει τον έντονο ανταγωνισμό έναντι του Renault Clio στην γαλλική αγορά και κατέκτησε με άνεση την δεύτερη θέση στο πρώτο τρίμηνο του 2025. 




Η Maserati και η Lotus διέθεσαν από 24 μονάδες στην Γαλλία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η Land Rover πέτυχε στο ίδιο διάστημα μόλις 22 πωλήσεις έναντι 1.797 πέρσι (-98.8%). Σημαντικές απώλειες και για την Jaguar, με μόλις 13 μονάδες (-88.3%). 










B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: CCFA 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου