
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Η Toyota έχει εξασφαλίσει την πρώτη θέση από τις αρχές του έτους, εφόσον προηγείται με διαφορά από τον ανταγωνισμό. Το 2024 η ιαπωνική εταιρεία είχε βρεθεί στην κορυφή με ποσοστό 17.2% ενώ το Toyota Yaris Cross ήταν το best seller της χρονιάς. Ήταν η πρώτη φορά που ένα SUV μοντέλο κατέκτησε την πρώτη θέση στην εγχώρια αγορά, όμως στην δεύτερη θέση τερμάτισε ακόμα ένα μοντέλο με τα σήματα της Toyota, το κλασικό supermini Yaris. Kαι τα δύο μοντέλα κέρδισαν με άνεση τις υψηλότερες θέσεις στην γενική κατάταξη, έχοντας σαφές προβάδισμα από τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Στους οκτώ πρώτους μήνες του 2025 τα πράγματα έχουν εξελιχθεί διαφορετικά. Το Peugeot 2008 ανέπτυξε δυναμική και βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, την οποία διατήρησε στο σύνολο του οκταμήνου. Το γαλλικό SUV είχε βρεθεί στην τρίτη θέση το 2024, με 4.984 μονάδες για όλο το έτος. Στο πρώτο οκτάμηνο φέτος οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 4.830 μονάδες, όμως τον Αύγουστο έπαψε να διαθέτει το σχετικά άνετο προβάδισμα που είχε ως τότε. Αυτό οφείλεται στην πολύ καλή επίδοση του Toyota Yaris Cross τους δύο τελευταίους μήνες, που το έφεραν στην πρώτη θέση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Το Peugeot 2008 ήταν σταθερά δεύτερο σε αυτό το διάστημα, όμως η επίδοση του Αυγούστου ήταν αρκετά υποτονική έναντι του ιαπωνικού μοντέλου, με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά η μεταξύ τους διαφορά. Όμως το "γκάζι" που πάτησε το Yaris Cross κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξασφάλισε σημαντική διαφορά από το νέο Citroen C3 με το οποίο έδινε μάχη το προηγούμενο διάστημα. Να σημειωθεί ότι μικρό Citroen κατέκτησε την δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη τον Μάρτιο, την οποία διατήρησε τον Απρίλιο με προβάδισμα μόλις... μιας μονάδας από το Yaris Cross! Τον Μάιο το ιαπωνικό SUV βρέθηκε στην δεύτερη θέση, που το Citroen κατέλαβε εκ νέου τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο η Toyota ανάγκασε το Citroen C3 να υποχωρήσει στην τέταρτη θέση, εφόσον τα Yaris Cross και Yaris πήραν προβάδισμα (2η & 3η θέση αντίστοιχα). Το περσινό best seller ξέφυγε αρκετά μπροστά τον Αύγουστο, όμως το Citroen C3 πήρε την ρεβάνς από το Yaris και επανήλθε στην τρίτη θέση αλλά η μεταξύ τους διαφορά παρέμεινε μικρή. Η εξέλιξη στην μάχη των πωλήσεων έχει διαμορφώσει έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των Γάλλων της Stellantis και της Toyota. Το Toyota Yaris Cross διεκδικεί πλέον με αξιώσεις την πρώτη θέση, ενώ είναι σίγουρο πως θα υπάρξει ντέρμπι για την διαμόρφωση της πρώτης τριάδας συνολικά. Σημαντική βελτίωση παρουσίασε μέσα στο καλοκαίρι το Suzuki Vitara, που βρέθηκε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης τον Ιούλιο και την οποία διατήρησε στο σύνολο του οκταμήνου (κατείχε την ένατη θέση στο εξάμηνο).

To Toyota Yaris Cross αντιμετώπισε με επιτυχία τον έντονο ανταγωνισμό από το Citroen C3 και πλέον το μοναδικό εμπόδιο για την κορυφή είναι το Peugeot 2008.
Είναι ασφαλές να προβλέψουμε ότι, ανεξάρτητα από την έκβαση της μάχης, το best seller ελληνικής αγοράς για το 2025 θα είναι ξανά ένα SUV μοντέλο. Άλλωστε τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στην ελληνική αγορά στο πρωτο οκτάμηνο του 2025, με συνολικά 61.928 μονάδες από 57.346 μονάδες πέρσι (+8.0%) και ποσοστό 61.9% από 58.3%. Είναι επίσης χαρακτηριστικό πως στα πρώτα πέντε σε πωλήσεις μοντέλα, τα τέσσερα προέρχονται από την υπο-κατηγορία των B-SUV. Αν εξετάσουμε την πρώτη δεκάδα, την εικόνα συμπλήρωσαν τέσσερα supermini (Β segment) και δύο μίνι αυτοκίνητα πόλη (A segment). Η κατηγορία B είναι η δημοφιλέστερη στην Ελλάδα, με συνολικά 56.464 μονάδες στο πρώτο οκτάμηνο του έτους και ποσοστό 56.5%. Τα B-SUV κατέκτησαν ποσοστό 35.3% με 35.299 μονάδες και τα κλασικά hatchback ακολούθησαν με ποσοστό 21.1% και 21.165 μονάδες. Τα μικρομεσαία οικογενειακά ήρθαν στην δεύτερη θέση (C segment), με συνολικά 24.140 μονάδες και ποσοστό 24.1%. Εδώ υπήρξε κυριαρχία των C-SUV με 17.7% και 17.688 μονάδες, ενώ τα κλασικά μικρομεσαία αρκέστηκαν στο 6.4% με 6.452 μονάδες. Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας ήταν το Toyota C-HR με 2.242 μονάδες (11ο γενικής). Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα μίνι του A segment με 10.012 μονάδες και ποσοστό 10.0%. Δύο μοντέλα κυριαρχούν σε αυτή την κατηγορία, που πλέον έχει σημαντικά λιγότερους εκπροσώπους σε σχέση με μερικά χρόνια πρίν. Πρόκειται για το Kia Picanto, που τερμάτισε στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης με 2.747 μονάδες και για το Fiat Panda, που τερμάτισε στην όγδοη θέση με συνολικά 2.711 μονάδες στο οκτάμηνο. Το ιταλικό μοντέλο μείωσε την διαφορά μόλις τον Αύγουστο, παραμένοντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικό παρά τα χρόνια του. Μόνο δύο ακόμα μοντέλα έχουν αξιόλογη παρουσία στην μίνι κατηγορία, τα Toyota Aygo X (1.943) και Hyundai i10 (1.704). Συνολικά 6.813 ταξινομήσεις και ποσοστό 6.8% για τα μεσαία οικογενειακά στο D segment, με καθαρή επικράτηση των D-SUV που κατέκτησαν ποσοστό 5.8% έναντι 1.0% των κλασικών μεσαίων προτάσεων. Πρώτο μοντέλο στην κατηγορία το BMW X2 με 701 μονάδες.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βελτίωσαν το ποσοστό τους στο 5.3% από 4.8% που κατείχαν στο πρώτο οκτάμηνο του 2024, με συνολικά 5.304 μονάδες. To C segment προηγήθηκε εδώ, με 1.629 μονάδες ή το 30.7% στα BEV. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει άλλωστε και το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς, το BYD Dolphin με 502 μονάδες. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε το D segment με 1.568 μονάδες και ποσοστό 29.6% στα BEV. Πρώτο σε πωλήσεις της μεσαίας κατηγορίας τερμάτισε το Tesla Model Y με συνολικά 383 μονάδες, ενώ δεύτερο ήταν το Tesla Model 3 με 319 μονάδες. Τo B segment κάλυψε το 25.7% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 1.365 μονάδες και δημοφιλέστερο μοντέλο το Volvo EX30 με 332 μονάδες.
Το BYD Dolphin ήταν το best seller αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην χώρα μας στο πρώτο οκτάμηνο του 2025.
B.A
© Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου