Tuesday, 15 August 2017

Πρεμιέρα μοντέλων της Fiat στην ελληνική αγορά.


Στις 17 Μαρτίου 1955 πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του μικρού Fiat 600, στην Ελλάδα. Η πρεμιέρα έγινε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, στο Σύνταγμα, και αμέσως μετά ακολούθησε δεξίωση. Τους καλεσμένους υποδέχθηκαν οι κ.κ. Ανδρέας Λάσκαρις και Παναγιώτης Λυκουρέζος, που εκπροσωπούσαν την "Εταλλάς Α.Ε", αντιπροσωπεία των ιταλικών αυτοκινήτων στη χώρα μας εκείνη την εποχή. 
To "600" διέθετε κινητήρα 633 κυβικών εκατοστών, τοποθετημένο πίσω.


Fiat 600


Περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 1966, έγινε στην 31η Δ.Ε.Θ η επίσημη παρουσίαση του Fiat 124 στη χώρα μας. Το νέο μοντέλο αντικαθιστούσε το επιτυχημένο "1300" που είχε παρουσιαστεί το 1961. Στη πρεμιέρα του "124" βρισκόταν ο υφυπουργός Εμπορίου της Ιταλίας, καθώς και ο γενικός πρόξενος της Ιταλίας. Φυσικά δεν έλειπε ο κύριος Ν. Ζαρντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της "Νορθελλάς Ε.Π.Ε", επίσημης αντιπροσωπείας της Fiat στη Βόρεια Ελλάδα. 
Εκείνη τη περίοδο η "Νορθελλάς" είχε εγκαινιάσει το νέο σύγχρονο συνεργείο της στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Μοναστηρίου 171. Στις εγκαταστάσεις αυτές, πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες αργότερα και η παρουσίαση του "124" σε όλους τους αντιπροσώπους Fiat των νομών της Β. Ελλάδος. Εκεί έγινε πλήρης μηχανολογική ανάλυση του νέου μοντέλου.
Το 124 ανήκε στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων, με κινητήρα 1.197 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 60 hp.
Το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Κυρίως χάρη σε αυτό, η Fiat
 ήρθε 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1967, με σημαντική διαφορά από τον ανταγωνισμό. 

Στις 21 Μαρτίου 1969 παρουσιάστηκε στη χώρα μας το "124 Special", που διέθετε μεγαλύτερο κινητήρα 1.438 κ.εκ (10 φορ. ίπποι, 78 πραγματικοί) και μάσκα με διπλά φανάρια, καθώς και το "125 Special" στα 1.608 κ.εκ με απόδοση 100 ίππων (αυξημένη σε σχέση με το απλό "125"). Η τιμή τους ήταν στις 118.000 και 133.000 δραχμές αντίστοιχα, ενώ το βασικό "124" κόστιζε την ίδια εποχή 97.500 δρχ.

To πολύ επιτυχημένο στη χώρα μας, Fiat 124 (1966)

Fiat 124 Special (επάνω) & Fiat 125 Special (κάτω)


Tον Σεπτέμβριο του 1972, στα πλαίσια της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε στη χώρα μας το μεγάλο οικογενειακό της Fiat, το "132". Η ιταλική εταιρία παρουσίαζε για πρώτη φορά το νέο της μοντέλο σε διοργάνωση εκτός ιταλικού εδάφους. Παράλληλα, έγινε δεξίωση στους εκπροσώπους του Τύπου αλλά και σε κατά τόπους αντιπροσώπους της Fiat, υπό τον κ. Νικ. Ζαρντινίδη. Το "132" ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1.600 και 1.800 κυβικών εκατοστών. 

Fiat 132 (1972)


Το Tipo παρουσιάστηκε από τη Fiat στις αρχές του 1988. Αντικατέστησε το γηρασμένο Ritmo, στη μικρομεσαία κατηγορία και διέθετε μια σειρά από σύγχρονα χαρακτηριστικά, που του χάρισαν τον τίτλο για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1989. Στην ελληνική αγορά έφτασε με σημαντική καθυστέρηση. Η προαναγγελία της άφιξής του έγινε στις αρχές της άνοιξης του 1989. Επρόκειτο για μια μεταβατική περίοδο για τη Fiat στη χώρα μας, εφόσον εκείνη την εποχή θα άλλαζε η γενική αντιπροσωπεία. Στην εικονιζόμενη καταχώρηση, χαρακτηριστικό είναι ότι απουσιάζει η αναφορά σε κάποιον αντιπρόσωπο. Τυπικά τα ιταλικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να εκπροσωπεί η "Ν.Γ. Παπαϊωάννου Α.Ε", όμως πολύ σύντομα τη θέση της θα πάρει η "Fiat Auto Hellas", με έδρα στη Λ. Συγγρού 167. Η διάθεση του Tipo ξεκινάει μέσα στην άνοιξη, με τους κινητήρες στα 1.100 & 1.400 κ.εκ. Με το μικρό κινητήρα υπήρχε σε εκδόσεις Media & Digit, με αναλογικό και ηλεκτρονικό ταμπλό αντίστοιχα. Η τιμή του ξεκινούσε λίγο κάτω από τα 2.500.000 δραχμές (1.1 Media), ενώ στα 1.400 κ.εκ (αποκλειστικά ως Digit) το κόστος προσέγγιζε τα 3.570.000 δρχ. Οι πρώτες καταλυτικές εκδόσεις πρέπει να έκαναν την εμφάνισή τους μέσα στο καλοκαίρι του 1990, αποκλειστικά με τον κινητήρα στα 1.400 κ.εκ, με μειωμένες τιμές. Το Tipo αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο στην Ελλάδα.








Β.Α
Έρευνα: Hellenic Motor History


No comments:

Post a Comment