Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1990


Με την είσοδο της δεκαετίας του '90,  νέα δεδομένα ίσχυσαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Η σημαντική μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για τα οχήματα αντιρυπαντικής τεχνολογίας, με καταλύτη, οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων νέων Ι.Χ, επιβατικών κατά 35%.
Συνολικά 115.314 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη χώρα μας το 1990, έναντι 85.645 τη προηγούμενη χρονιά (1989). Ήταν η πρώτη φορά μετά το 1978, που η εγχώρια αγορά  υπερέβαινε τις 100.000 μονάδες, ενώ η Ελλάδα έμπαινε στην εποχή των καταλυτικών αυτοκινήτων.
Στη πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η Nissan, με τις επιδόσεις της ελαφρώς πάνω από τις 14.000 μονάδες. Η Toyota ήρθε στη 2η θέση και η Fiat 3η.


Aναλυτικά, οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες στην Ελλάδα. 25 χρόνια πριν, ήταν οι εξής:



ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1990
Α/Α
ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
NISSAN
14.026
2
TOYOTA
11.216
3
FIAT
9.612
4
OPEL
6.871
5
LADA
6.566
6
VOLKSWAGEN
6.361
7
SEAT
6.132
8
RENAULT
5.867
9
SUZUKI
5.295
10
MAZDA
5.263

H Nissan κατέκτησε την κορυφή το 1990 στην Ελλάδα,  με μερίδιο 12.1%, κυρίως χάρη στο Sunny στην καταλυτική του, πλέον, έκδοση.

Στη 2η θέση κατετάγη η Toyota, το 1990. Nissan & Toyota κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά εκείνη τη χρονιά. Ήταν οι μοναδικές εταιρίες που πέτυχαν πωλήσεις άνω των 10 χιλιάδων μονάδων. (φωτό: Toyota Starlet)

Το 1990, η Fiat  βρέθηκε στη 3η θέση, αυξάνοντας σημαντικά τις πωλήσεις της σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημαντικό μερίδιο της επιτυχίας έφερε το ανανεωμένο Uno, στις καταλυτικές εκδόσεις του (φωτό).





B.A
© Hellenic Motor History














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου