Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Ελλάδα 2024. Μικρή άνοδος στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, με αύξηση στα ηλεκτρικά. Απόλυτη κυριαρχία της Toyota, best seller το Yaris Cross.

 


Βελτιωμένη ήταν η εικόνα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Δεκέμβριο του 2024, με άνοδο +5.6% και 8.704 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων έναντι 8.240 τον ίδιο μήνα του 2023. Όπως ήταν αναμενόμενο, η επίδοση της αγοράς για όλο το έτος εμφάνισε μικρή άνοδο με συνολικά 137.075 ταξινομήσεις έναντι 134.484 την προηγούμενη χρονιά (+1.9%). Η πτωτική πορεία που είχαν οι πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα για τέσσερις συνεχόμενους μήνες (Ιούνιος-Οκτώβριος, με σημαντικές απώλειες από τον Αύγουστο), δεν άφηναν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για σημαντική βελτίωση έναντι του προηγούμενου έτους. Άνοδο +36.5% πέτυχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην χώρα μας (BEV), με 8.707 μονάδες έναντι 6.379 και κατέκτησαν ποσοστό 6.35% από 4.7% που κατείχαν το 2023. Τον Δεκέμβριο τα ηλεκτρικά πέτυχαν μια πολύ καλή επίδοση, με το ποσοστό τους στο 12.4% και 1.081 μονάδες (+87.3%) έναντι 7.0% και 577 μονάδες τον αντίστοιχο μήνα του 2023. 

Το 2024 ήταν αναμφίβολα η χρονιά που η Toyota κυριάρχησε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η ιαπωνική εταιρεία παρέμεινε σταθερά στην κορυφή των μηνιαίων πωλήσεων, γεγονός που τις έδωσε εντυπωσιακό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Στο σύνολο του έτους η Toyota πέτυχε 23.518 ταξινομήσεις με εξαιρετικό ποσοστό 17.2% και σημαντική άνοδο +43.4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, που είχε έρθει πρώτη με 16.400 μονάδες και ποσοστό 12.2%. Το Δεκέμβριο κατέκτησε την πρώτη θέση με ποσοστό 13.4% και 1.166 μονάδες. Επιπλέον, τα δύο πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην χώρα μας ήταν της Toyota. To Toyota Yaris Cross κατέκτησε τον τίτλο του best seller με 8.181 μονάδες (+74.8%), το πρώτο SUV που κατέκτησε την κορυφή στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Toyota Yaris με 6.832 μονάδες (+27.1%). Ντέρμπι για γερά νεύρα παίχτηκε εντός του έτους μεταξύ Peugeot και Suzuki. Η ιαπωνική εταιρεία κατέλαβε την δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη τον Ιούνιο, που ως τότε κατείχε η Peugeot, χωρίς όμως να αποκτήσει σαφές προβάδισμα. Η γαλλική φίρμα ανακατέλαβε την δεύτερη θέση τον Νοέμβριο και προηγήθηκε με μικρή διαφορά από την Suzuki. Kατά συνέπεια το τελικό αποτέλεσμα κρίθηκε τον τελευταίο μήνα του έτους, με την Suzuki να κερδίζει την μάχη κατακτώντας την δεύτερη θέση με συνολικά 10.636 μονάδες (+39.8%) και ποσοστό 7.8% από 7.606 μονάδες και 5.7% την προηγούμενη χρονιά, που είχε τερματίσει στην έβδομη θέση. H Peugeot αρκέστηκε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης με ποσοστό 7.6% και 10.381 μονάδες (+1.8%). Σε αυτό έπαιξε σίγουρα ρόλο η χαμηλή επίδοση που είχε η γαλλική φίρμα τον Δεκέμβριο, με μόλις 255 ταξινομήσεις που την έφεραν στην δωδέκατη θέση. Να σημειωθεί ότι η Peugeot είχε βρεθεί στην τρίτη θέση και την προηγούμενη χρονιά, με το ίδιο ποσοστό (7.6%). 


To Toyota Yaris Cross ήταν το best seller της ελληνικής αγοράς για το 2024, το πρώτο SUV που κερδίζει τον τίτλο στην χώρα μας. 


Στην τέταρτη θέση του έτους βρέθηκε η Hyundai, παρέμεινε δηλαδή αμετακίνητη σε σχέση με το προηγούμενο έτος αλλά παρουσίασε απώλειες, με το ποσοστό της μειωμένο σε 6.5% από 7.3% που κατείχε το 2023 ενώ οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 8.906 μονάδες από 9.877 (-9.8%). Υποχώρηση είχε και η Citroen, που κατάφερε να διατηρήσει την πέμπτη θέση παρά τις ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις που κατέγραψε τους τελευταίους μήνες του έτους. Η γαλλική εταιρεία πέτυχε συνολικά 7.248 πωλήσεις έναντι 8.816 το προηγούμενο έτος (-17.8%) με ποσοστό 5.3% από 6.6%. Τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις της ανήλθαν σε μόλις 138 μονάδες και ήρθε στην 21η θέση. Το 2024 αποδείχθηκε μια καλή χρονιά για την BMW, που κατέκτησε την έκτη θέση με 6.753 μονάδες (+8.9%) με ποσοστό 4.9% ενώ το προηγούμενο έτος είχε βρεθεί στην ένατη θέση με ποσοστό 4.6% και 6.201 μονάδες. Τον Δεκέμβριο η γερμανική premium φίρμα πέτυχε την καλύτερη επίδοση του έτους και ήρθε δεύτερη σε πωλήσεις με 776 μονάδες και ποσοστό 8.9%. Η Οpel ήταν στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς, τερματίζοντας στην έβδομη θέση από την δεύτερη που κατείχε το 2023. Οι πωλήσεις της είχαν σημαντική πτώση, με 6.381 μονάδες έναντι 10.384 (-38.5%) και το ποσοστό της μειώθηκε στο 4.7% από 7.7% την προηγούμενη χρονιά. Αρνητικό αποτέλεσμα και για την Volkswagen, που έχασε δύο θέσεις και τερμάτισε όγδοη με 6.105 μονάδες (-27.2%) και ποσοστό 5.4% από 8.384 μονάδες και ποσοστό 6.2% την προηγούμενη χρονιά. Στην ένατη θέση βρέθηκε η Fiat με 5.144 μονάδες (-11.9%) και ποσοστό 3.8% (-0.5%). Αν και είχε απώλειες, η ιταλική εταιρεία κατάφερε να κερδίσει μια θέση στην εγχώρια αγορά, εφόσον το 2023 είχε βρεθεί στην δέκατη θέση. Αντίθετα, η Kia έχασε δύο θέσεις και βρέθηκε στην δέκατη θέση για το 2024 από όγδοη που ήταν το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 4.771 μονάδες από 6.363 (-25.0%) και το ποσοστό της σε 3.5% από 4.7%. 

Η κατηγορία των supermini (segment B) ήταν για ακόμα μια χρονιά η δημοφιλέστερη στην Ελλάδα, με συνολικά 76.733 μονάδες και μερίδιο 56.0%. Από το σύνολο, η υποκατηγορία των B-SUV κατέκτησε το 32.8% με 44.975 μονάδες ενώ το υπόλοιπο 23.2% αφορούσε τα "παραδοσιακά" hatchback με 31.758 μονάδες. Τα μικρομεσαία οικογενειακά ακολούθησαν με ποσοστό 24.5% και 33.598 μονάδες (segment C). Σε αυτή την περίπτωση τα SUV υπερίσχυσαν με ποσοστό 17.4% και 23.874 μονάδες ενώ τα κλασικού τύπου αρκέστηκαν μόλις στο 7.1% με 9.724 μονάδες. Αθροιστικά, το 2024 τα SUV κατέκτησαν το 60.0% της ελληνικής αγοράς, ανεξάρτητα από κατηγορία, με συνολικά 82.197 μονάδες. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημοφιλέστερο μοντέλο ήταν το Tesla Model 3, με 1.282 πωλήσεις. Tην δεύτερη θέση στις πωλήσεις BEV κατέκτησε το Volvo EX30 με 985 μονάδες και την τρίτη το ανερχόμενο BYD Atto 3 με 729 μονάδες. Σημαντική παρουσία στα ηλεκτρικά είχε επίσης το BYD Dolphin, που ήρθε τέταρτο σε πωλήσεις με 701 μονάδες και το Tesla Model Y που συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με 673 μονάδες. 


H Suzuki κέρδισε την μάχη με την Peugeot και κατέκτησε την δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς, με άνοδο +39.8%. 



Πέντε ταξινομήσεις είχε τον Δεκέμβριο η Mitsubishi, τρεις η Subaru και δύο η Maserati. Aπό μια μονάδα ταξινόμησαν οι Lotus & Voyah.

 

Στο σύνολο του έτους, η Saic Maxus διέθεσε τέσσερα αυτοκίνητα και η εγχώρια Keraboss τρία (όλα τον Ιούνιο). Από δύο αυτοκίνητα διέθεσαν οι Ferrari, Lamborghini, Voyah και Zhidou, ενώ ταξινομήθηκε και μια Rolls Royce (τον Νοέμβριο).







B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 
Πίνακες: Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου