Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

Ελλάδα Μάιος & πρώτο πεντάμηνο 2025. Σε ανοδική τροχιά η αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο, ενώ προσέγγισε τα περσινά επίπεδα στο πεντάμηνο.

 


Επιτάχυνε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο, με τις ταξινομήσεις στις 15.670 μονάδες έναντι 13.760 τον ίδιο μήνα πέρσι (+13.9%). Ήταν ο τρίτος συνεχόμενος μήνας που οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα κινήθηκαν ανοδικά μέσα στο έτος και μάλιστα με το θετικό πρόσημο ιδιαίτερα ενισχυμένο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συνολικές ταξινομήσεις για το 2025 να προσεγγίσουν τα περσινά επίπεδα και στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου ανήλθαν σε 63.515 μονάδες από 63.873 το 2024 (-0.6%). Αισθητή άνοδο παρουσίασαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), το ποσοστό τους όμως παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τον Μάιο οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά ανήλθαν σε 746 μονάδες από 405 μονάδες πέρσι (+84.2%) και το ποσοστό τους αυξήθηκε στο 4.8% από 2.9%. Στο πρώτο πεντάμηνο το ποσοστό τους ενισχύθηκε στο 5.3% από 4.1% πέρσι, με συνολικά 3.396 μονάδες έναντι 2.589 (+31.2%). Θετική ήταν η εικόνα και στα plug-in υβριδικά (PHEV), με 1.066 μονάδες τον Μάιο από 646 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+65.0%) και ποσοστό 6.8% από 4.7%. Οι ταξινομήσεις τους από τις αρχές του έτους ανήλθαν σε 3.919 μονάδες από 3.441 στο πεντάμηνο του 2024 (+13.9%), με ποσοστό 6.2% από 5.4%. 

Η Τοyota βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων τον Μάιο, με 2.572 μονάδες (+15.4%) και ποσοστό 16.4%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Peugeot με 1.193 μονάδες (+29.4%) και ποσοστό 7.6%. Με μικρή διαφορά από την γαλλική εταιρεία, η Hyundai ανέβασε στροφές και τερμάτισε στην τρίτη θέση με 1.172 μονάδες (+37.2%) και ποσοστό 7.5%. Η Suzuki βελτιώνει σταθερά την επίδοσή της από τις αρχές του έτους και τον Μάιο πέτυχε 1.109 μονάδες με ποσοστό 7.0%. Βέβαια, αυτή η επίδοση υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη πέρσι τον Μάιο (-41.3%), που είχε έρθει στην δεύτερη θέση με 1.888 μονάδες και ποσοστό 13.7%. Ιδιαίτερα ενισχυμένη εμφανίστηκε η Kia, τόσο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του έτους όσο και σε σχέση με πέρσι τον Μάιο. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 1.098 μονάδες (+90.0%) και βρέθηκε στην πέμπτη θέση με ποσοστό 7.0%. Να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2024 είχε βρεθεί στην ένατη θέση με ποσοστό 4.2%. Σημαντικό ρόλο στην άνοδο της κορεάτικης φίρμας έπαιξε το μικρό Picanto, που ήρθε τρίτο σε πωλήσεις τον Μάιο με 703 μονάδες. Στην πρώτη θέση βρέθηκε το Toyota Yaris Cross με 782 μονάδες και στην δεύτερη θέση το Citroen C3 με 743 μονάδες. 


Το Κia Picanto βοήθησε στην σημαντική άνοδο της εταιρείας τον Μάιο. 



Σε επίπεδο έτους η Toyota κατέκτησε την κορυφή με μικρή υποχώρηση στις πωλήσεις της (-1.0%), που ανήλθαν στις 9.877 μονάδες από 9.976 μονάδες πέρσι και διατήρησε το ποσοστό της στο 15.6%. Στην δεύτερη θέση παρέμεινε η Peugeot, με συνολικά 5.830 μονάδες από 5.494 μονάδες στο πεντάμηνο του 2024 (+6.1%) και ποσοστό 9.2% έναντι 8.6%. Η Hyundai βελτίωσε ελαφρώς την εικόνα της τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και στο ποσοστό της, όμως ήταν αρκετό για να καταλάβει την τρίτη θέση σε σχέση με την πέμπτη θέση που κατείχε στο πρώτο πεντάμηνο πέρσι. Η κορεάτικη φίρμα πέτυχε συνολικά 4.441 πωλήσεις έναντι 4.373 (+1.6%) και ποσοστό 7.0% από 6.8%. Υποχώρηση για την Suzuki, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση από την τρίτη που ήταν πέρσι. Το ποσοστό της περιορίστηκε στο 6.1% από 8.5%, με 3.878 μονάδες έναντι 5.443 πέρσι (-28.8%). Η Opel διατήρησε τις δυνάμεις της και κατέκτησε την πέμπτη θέση στο πρώτο πεντάμηνο, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι ήταν στην έκτη θέση. Το ποσοστό της παρέμεινε αμετάβλητο σε 5.9%, με συνολικά 3.758 μονάδες από 3.769 μονάδες πέρσι (-0.3%). Σημαντικές απώλειες είχε η Citroen, που τερμάτισε στην έκτη θέση έναντι της τέταρτης θέσης που κατείχε πέρσι. Το ποσοστό της υποχώρησε στο 5.1% από 7.1%, με 3.233 μονάδες έναντι 4.527 πέρσι (-28.6%). Η BMW ακολούθησε στην έβδομη θέση με 3.177 μονάδες από 2.615 μονάδες πέρσι (+21.5%) και ποσοστό 5.0% από 4.1%. Έντονα ανοδική πορεία κατέγραψε η Kia, που βρέθηκε στην όγδοη θέση ενώ πέρσι κατείχε την δωδέκατη θέση στο πρώτο πεντάμηνο. Το ποσοστό της ενισχύθηκε στο 4.8% από 3.2% και οι πωλήσεις της ανήλθαν σε συνολικά 3.063 μονάδες έναντι 2.038 πέρσι (+50.3%). Στην ένατη θέση ήρθε η Volkswagen με 2.978 μονάδες από 2.642 πέρσι (+12.7%) και ποσοστό 4.7% από 4.1%. Η MG συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα για το πρώτο πεντάμηνο του 2025, ενώ πέρσι ήταν στην δέκατη πέμπτη θέση. Το ποσοστό της αυξήθηκε στο 3.5% από 2.4%, με συνολικά 2.229 πωλήσεις έναντι 1.551 (+43.7%).  

Το Peugeot 2008 διατήρησε το τίτλο του best seller στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, με 3.380 μονάδες (5.3%). Στην δεύτερη θέση ήρθε το Toyota Yaris Cross με 2.919 μονάδες και στην τρίτη θέση το Citroen C3 με 2.889 μονάδες. To Toyota Yaris πέτυχε 2.513 πωλήσεις και βρέθηκε στην τέταρτη θέση, ενώ την πρώτη πεντάδα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα πενταμήνου συμπλήρωσε το Opel Corsa με 2.129 μονάδες. 



Oι Omoda και Leapmotor ταξινόμησαν από εννέα αυτοκίνητα τον Μάιο. Από επτά ταξινομήσεις πέτυχαν οι Smart και Chery και έξι η KGM. Oι Xpeng και Moke είχαν από τρεις ταξινομήσεις, ενώ οι Lynk & Co, Jaguar και Voyah ταξινόμησαν από δύο αυτοκίνητα η καθεμία. Από μια μονάδα για τις Abarth και Lotus. 



H νεοεμφανιζόμενη κινέζικη Chery κατέγραψε τις επτά πρώτες της ταξινομήσεις τον Μάιο, που αποτελούν τον συνολικό αριθμό στο πρώτο πεντάμηνο. Aπό έξι ταξινομήσεις πέτυχαν οι Maserati και Xpeng. Οι Abarth και Voyah είχαν από τέσσερις μονάδες και οι Lotus, Bentley και Moke από τρεις μονάδες στο πρώτο πεντάμηνο. Δύο ταξινομήσεις πέτυχε η Lamborghini, μία τον Μάρτιο και μία τον Απρίλιο. Τέλος, από μια μονάδα διέθεσαν οι Ferrari, Rolls Royce, Capron, Ineos και η εγχώρια Keraboss. 






B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου