Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

Ευρώπη Μάιος & πρώτο πεντάμηνο 2025. Στάσιμη η αγορά αυτοκινήτου, με άνοδο στα επαναφορτιζόμενα και πτώση στα θερμικά.

 


Eλαφρώς αυξημένες ήταν οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα τον Μάιο, με 926.582 μονάδες στην Ε.Ε έναντι 911.581 τον ίδιο μήνα πέρσι (+1.6%). Η εικόνα δεν αλλάζει ιδιαίτερα αν προσθέσουμε τις αγορές της Βρετανίας και της EFTA, με άνοδο +1.9% και 1.113.194 μονάδες από 1.092.323 πέρσι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην υπάρξουν σημαντικές μεταβολές στο πρώτο πεντάμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Οι συνολικές ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 4.566.970 μονάδες από 4.594.302 μονάδες πέρσι (-0.6%). Συγκεντρωτικά, οι ταξινομήσεις σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA ανήλθαν σε 5.572.458 μονάδες από 5.567.714 (+0.1%). 

Τα υβριδικά (HEV) αποτελούν πλέον την κυρίαρχη δύναμη στη Ευρώπη και τον Μάιο πέτυχαν άνοδο +16.0% στην Ε.Ε, με 315.597 μονάδες και ποσοστό 34.1% έναντι 272.048 μονάδες και ποσοστό 29.8% πέρσι. Στο πρώτο πεντάμηνο κατέκτησαν ποσοστό 35.1% με 1.601.090 μονάδες έναντι 29.1% και 1.336.587 μονάδες το ίδιο διάστημα πέρσι. Πτωτική ήταν η πορεία στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως συνέχισαν να κατέχουν την δεύτερη θέση. Τον Μάιο το ποσοστό τους στην Ε.Ε ανήλθε σε 28.5% με 263.953 μονάδες έναντι 35.6% και 324.247 μονάδες πέρσι (-18.6%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 πέτυχαν συνολικά 1.305.525 ταξινομήσεις έναντι 1.636.063 πέρσι (-20.2%) και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 28.6% από 35.6%. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ενίσχυσαν την θέση τους στην Ε.Ε. Τον Μάιο το ποσοστό τους αυξήθηκε στο 15.4% από 12.5% τον ίδιο μήνα πέρσι, με 142.776 μονάδες έναντι 114.231 (+25.0%). Το ίδιο ποσοστό κάλυψαν και στο πρώτο πεντάμηνο, 15.4% από 12.1% πέρσι με συνολικά 701.089 μονάδες έναντι 556.015 (+26.1%). Από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, σημαντική άνοδο κατέγραψαν τα ηλεκτρικά στην Ισπανία (+78.6%), την Ιταλία (+70.4%) και την Γερμανία (+43.2%). Ιδιαίτερα θετική πορεία είχαν επίσης στην Αυστρία (+44.7%), το Βέλγιο (+26.7%) και την Σουηδία (+18.4%). Αντίθετα, στην Γαλλία είχαν υποχώρηση -7.1%. Στις αγορές εκτός Ε.Ε, η Νορβηγία αποτελεί την σημαντικότερη ευρωπαϊκή αγορά για τα BEV. Το ποσοστό τους ανήλθε 92.7% για τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, με άνοδο +41.5% και 52.949 μονάδες. Στην Βρετανία τα ηλεκτρικά πέτυχαν επίσης σημαντική αύξηση (+33.4%). Θετική ήταν η πορεία και στα plug-in υβριδικά (PHEV), με 87.301 μονάδες τον Μάιο στην Ε.Ε (+46.9%) και ποσοστό 9.4% από 6.5% πέρσι. Στο πρώτο πεντάμηνο τα PHEV πέτυχαν συνολικά 375.182 ταξινομήσεις από 326.340 πέρσι (+15.0%), με ποσοστό 8.2% από 7.1% πέρσι. Τα diesel συνέχισαν την έντονα πτωτική τους πορεία, με μόλις 85.698 μονάδες και ποσοστό 9.2% τον Μάιο από 118.355 μονάδες και ποσοστό 13.0% πέρσι (-27.6%). Σε επίπεδο έτους το ποσοστό τους μειώθηκε στο 9.5% από 12.9%, με συνολικά 433.462 μονάδες έναντι 590.706 (-26.6%).  




 


Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: ACEA


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου