Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025

Ελλάδα Σεπτέμβριος & εννέα πρώτοι μήνες 2025. Σημαντική άνοδος στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Σεπτεμβρίου, με ενίσχυση στο θετικό πρόσημο για το έτος. Το Toyota Yaris Cross στην κορυφή.

 


Τονωτική ένεση για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο, με άνοδο 27.0% και 12.273 μονάδες από 9.661 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Η Toyota κατέκτησε την κορυφή με συντριπτική διαφορά έναντι του ανταγωνισμού και αισθητά βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 2.189 μονάδες έναντι 1.681 πέρσι (+30.2%) και ποσοστό 17.8% από 17.4%. Το Toyota Yaris Cross κέρδισε με άνεση την πρώτη θέση, με 904 μονάδες τον Σεμτέμβριο. Η επίδοση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο του στην κορυφή του έτους με 5.637 μονάδες, κερδίζοντας πλέον τον τίτλο του best seller που ως πρόσφατα κατείχε το Peugeot 2008. Στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης του μήνα ήρθε η Suzuki με 886 μονάδες (+29.3%) και ποσοστό 7.2%. Η Hyundai τερμάτισε στην τρίτη θέση με 825 μονάδες (+47.8%) και ποσοστό 6.7%. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς κινήθηκε η Peugeot, που ήρθε τέταρτη με 797 μονάδες και ποσοστό 6.5%. Η BMW συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του μήνα, με 702 μονάδες και ποσοστό 5.7%. Υποχώρηση υπήρξε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο, με το ποσοστό τους στο 6.9% από 9.0% τον ίδιο μήνα πέρσι και 850 μονάδες έναντι 865 (-1.7%). Καλύτερα ήταν τα πράγματα στα plug-in υβριδικά, με 1.148 μονάδες έναντι 734 πέρσι (+56.4%) και ποσοστό 9.4% από 7.6% πέρσι. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 112.232 μονάδες από 108.035 μονάδες το αντίστοιχο δάστημα πέρσι (+3.9%). Όλα δείχνουν πως η αγορά φέτος θα κινηθεί ανοδικά στο σύνολο του έτους και, πιθανότατα, λίγο πάνω από τις 140.000 μονάδες. Η Toyota εξασφάλισε σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, όμως κατέγραψε απώλειες σε σχέση με τους εννέα πρώτους μήνες του 2024. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 17.280 μονάδες από 18.931 μονάδες πέρσι (-8.7%) και το ποσοστό της υποχώρησε στο 15.4% από 17.5%. Στην δεύτερη θέση σταθερά η Peugeot, που όλα δείχνουν πως έχει εξασφαλίσει την παραμονή της εκεί για όλο το 2025. Η γαλλική φίρμα έχει πετύχει 9.300 πωλήσεις από τις αρχές του έτους (+7.1%), με ποσοστό 8.3% από 8.0% πέρσι που κατείχε την τρίτη θέση. Μια θέση επάνω και η Hyundai σε σχέση με πέρσι, που βρέθηκε τρίτη με 8.115 μονάδες (+10.5%) και ποσοστό 7.2% από 6.8%. Πτωτική πορεία ακολούθησε η Suzuki, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση από την δεύτερη που κατείχε στο πρώτο εννιάμηνο του 2024. Η ιαπωνική εταιρεία πέτυχε συνολικά 7.368 μονάδες από 8.782 πέρσι (-16.1%) και το ποσοστό της υποχώρησε στο 6.6% από 8.1%. Θετικός απολογισμός και για την Opel, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 6.110 μονάδες (+11.7%) και ποσοστό 5.4% από 5.1% πέρσι. Τα BEV επιβατικά είχαν άνοδο αλλά όχι εντυπωσιακή, με συνολικά 6.154 μονάδες από 5.602 πέρσι (+9.9%) και το ποσοστό τους ελαφρώς βελτιωμένο στο 5.5% από 5.2%. Οι πωλήσεις στα PHEV ανήλθαν σε 7.944 μονάδες έναντι 6.058 πέρσι (+31.1%), με ποσοστό 7.1% από 5.6%. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, το Toyota Yaris Cross βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων με 5.637 μονάδες, ενώ το Peugeot 2008 αρκέστηκε στην δεύτερη θέση με 5.326 μονάδες. Mένει να αποδειχθεί αν το ιαπωνικό SUV θα διατηρήσει τον τίτλο του best seller ως το τέλος του έτους. Τα supermini ήταν η δημοφιλέστερη κατηγορία στην χώρα μας (segment B), με συνολικά 63.310 μονάδες στους εννέα πρώτους μήνες του 2025 και ποσοστό 56.4%. Η υποκατηγορία των B-SUV πέτυχε 39.924 μονάδες (35.6%) και τα παραδοσιακά supermini 23.386 μονάδες (20.8%). Τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας κατέκτησαν ποσοστό 62.9% στην ελληνική αγορά έναντι 58.4% πέρσι, με 70.624 μονάδες από 63.250 μονάδες το ίδιο διάστημα του 2024 (+11.7%). 



Toν Σεπτέμβριο η DFSK κατέγραψε οκτώ ταξινομήσεις. Από τρεις ταξινομήσεις είχαν οι Bentley (!), Changan, Dongfeng και Zeekr. H Bentley συγκεριμένα διέθεσε μια Flying Spur, μια Bentayga και μια Continental. Οι Abarth, Subaru και Zhidou πέτυχαν από μια ταξινόμηση. 



Από τις αρχές του έτους οι πωλήσεις της Moke ανήλθαν σε 29 μονάδες, της Jaguar σε 21 μονάδες, ενώ Bentley και Maserati πέτυχαν από δέκα πωλήσεις η κάθε μία. Οι Xpeng και Dongfeng είχαν από επτά πωλήσεις, έξι η Lotus και από πέντε πωλήσεις η Abarth και η Lamborghini. Στις τέσσερις μονάδες παρέμειναν οι Seres & Voyah. Οι Keraboss, Changan και Zeekr πέτυχαν από τρεις ταξινομήσεις και δύο η Nio. Ferrari, Rolls Royce, Capron, Zhidou και Ineos είχαν από μια ταξινόμηση. Όλες οι παραπάνω εταιρείες με μηδενικό ποσοστό. 





Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου