Monday, 19 June 2017

Η Holden στην Ελλάδα



Η Holden αποτελεί το παρακλάδι της General Motors στην Αυστραλία. Το 1948 κατασκεύασε το πρώτο της μοντέλο αποκλειστικά σχεδιασμένο για την τοπική αγορά. Το 1954 ξεκίνησε να εξάγει αυτοκίνητα, αρχικά στη γειτονική Νέα Ζηλανδία και από το 1956 σε χώρες όπως η Ταϋλάνδη, το Χονκ Κονγκ, η Ταϊτή, το Σουδάν, η Ινδονησία, καθώς και σε αγορές της Αφρικής. Το 1960 κατασκευάζει για εξαγωγή τα πρώτα αριστεροτίμονα αυτοκίνητα. Aνάμεσα στις αγορές στις οποίες προορίζονται είναι και η ελληνική. Η χώρα μας είναι πιθανότατα η μοναδική ευρωπαϊκή αγορά που διατέθηκαν τα Holden (με εξαίρεση, ίσως, την δεξιοτίμονη αγορά της Κύπρου). Το πρώτο μοντέλο της Holden που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, ήταν της σειράς "FB" (1960). Ήταν διαθέσιμο με κινητήρα 2.300 κυβικών εκατοστών, 6 κυλίνδρων, στους 15 φορ. ίππους. Η αισθητική του ακολουθούσε τα αμερικάνικα πρότυπα της εποχής.
Αντιπροσωπεία της Ηolden στην Ελλάδα, ήταν η "Εισαγωγική Αθηνών Ε.Π.Ε" με έδρα αρχικά στην οδό Αχαρνών 39 και αργότερα επί της Πατησίων 55 & Ηπείρου 1. Ακολούθησαν διάφορα μοντέλα, κατά κανόνα με μεγάλα αμαξώματα και σχετικά μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Holden στην Ελλάδα να κυκλοφορήσει ως ταξί. Η εταιρία δραστηριοποιήθηκε στη χώρα μας ως τις αρχές, περίπου, της δεκαετίας του '70.



To Holden FB, ήταν το πρώτο μοντέλο της αυστραλιανής εταιρίας που διατέθηκε στην Ελλάδα (1960)

To Ηolden της σειράς HK (photo) παρουσιάστηκε στις αρχές του 1968 και κυκλοφόρησε στη χώρα μας (κυρίως) ως ταξί. Το ίδιο ίσχυσε και για το ΗΤ, ουσιαστικά μια ανανεωμένη έκδοση του ΗΚ με ίδια βασική σχεδίαση, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1969. Το καλοκαίρι του 1970 ακολούθησε το HG, που αποτέλεσε επίσης μια ανανεωμένη έκδοση, παρόμοιο σχεδιαστικά με τα 2 προηγούμενα. Όλες οι εκδόσεις ήταν διαθέσιμες με 6κύλινδρους κινητήρες.

Καταχώρηση "Εισαγωγική Αθηνών Ε.Π.Ε" 1966
(αρχείο Γιώργος Νεογιώργης)







Hellenic Motor History

No comments:

Post a Comment