Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Η ολλανδική αγορά αυτοκινήτου, τη δεκαετία του '80 (H.M.H Special)


Oι Ολλανδοί αγαπάνε να χρησιμοποιούν το ποδήλατο και τα ποσοστά των ανθρώπων που μετακινούνται καθημερινά με αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλά. Η τάση αυτή δεν είναι καινούργια, εφόσον στην Ολλανδία αποτελεί παράδοση εδώ και δεκαετίες.
Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι οι Ολλανδοί δεν αγοράζουν αυτοκίνητα. 
To 2017 η αγορά αυτοκινήτου της χώρας, έκλεισε στις 417.075 μονάδες, αύξηση 9.2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 
Δυναμικά χαρακτηριστικά παρουσίαζε , όμως, και όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τις απαραίτητες αυξομειώσεις. Κάτι που ίσχυε και στη δεκαετία του '80.

Το 1980, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 451.587 μονάδες. 
Την επόμενη χρονιά σημειώθηκε πτώση κατά 13.4% και το 1982 παρουσίασε ελαφρά άνοδο, κατά 4.1%. Σημαντική αύξηση των πωλήσεων υπήρξε το 1983, με συνολικά 459.129 μονάδες (+12.1%), ενώ το 1984 διατέθηκαν ελάχιστα περισσότερα αυτοκίνητα (+0.5%). 
Άνθηση γνώρισε η ολλανδική αγορά αυτοκινήτου τα επόμενα δυο χρόνια. Το 1985, οι πώλησεις έφτασαν τις 495.720 (+7.4%), ενώ η επόμενη χρονιά έκλεισε με αριθμό-ρεκόρ. Το 1986 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά για όλη τη δεκαετία του '80, με συνολικά 560.411 πωλήσεις (+13.05%). 
Αρκετά καλή επίδοση υπήρξε και το 1987, με 556.574 πωλήσεις (-0.7%), όμως το 1988 ο αριθμός πέφτει στις 482.617 μονάδες (-13.3%). Η δεκαετία τελειώνει,και το 1989 βρίσκει 495.653 νέους αγοραστές δηλαδή μόλις κατά 2.7% περισσότερους. 

Το κύριο χαρακτηριστικό της δεκαετίας του '80, στην ολλανδική αγορά, ήταν η κυριαρχία της Opel.
H γερμανική θυγατρική της General Motors, βρισκόταν σταθερά στη κορυφή των προτιμήσεων, κυρίως χάρη στο Kadett.
To μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρίας, ήταν άλλωστε το best seller στην Ολλανδία, για όλη αυτή την περίοδο, στην 4η & 5η γενιά του.
Το 1986, το Kadett πέτυχε 57.431 πωλήσεις, από τις συνολικά 92.279 της Opel, με μερίδιο 10.2%. Έκτοτε, κανένα άλλο μοντέλο στην Ολλανδία, δεν έχει πετύχει μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων σε ετήσια βάση. 
Σταθερά στη 2η θέση βρισκόταν η Ford, κυρίως χάρη στο Escort, ενώ η Volkswagen ακολουθούσε στη 3η θέση, με το Golf ως ένα από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα μοντέλα της αγοράς. 
Οι γαλλικές εταιρίες βρίσκονταν μεταξύ των δημοφιλέστερων, το ίδιο και η Fiat, ενώ δυνατή ήταν και η παρουσία της Volvo, με τα μικρότερα 340/360 να σημειώνουν επιτυχία.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στους ιάπωνες κατασκευαστές. 
Σε μια περίοδο όπου πολλές ευρωπαϊκές αγορές λειτουργούν προστατευτικά απέναντι στα ιαπωνικής προέλευσης αυτοκίνητα, στην Ολλανδία δεν ισχύει κάτι ανάλογο. Έτσι, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου το "Made in Japan" αποτελούσε από μικρή έως σχεδόν ανύπαρκτη ποσότητα, εδώ διέθετε σημαντική παρουσία. 
Οι Nissan και Toyota αποτελούσαν τις δημοφιλέστερες ιαπωνικές εταιρίες. Ειδικά στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, η παρουσία τους ενισχύθηκε και οι δυο άγγιξαν, κατά καιρούς, την πρώτη πεντάδα των πωλήσεων. Το ενδιαφέρον είναι, όμως, ότι πολύ καλές επιδόσεις παρουσίαζαν επίσης οι Mazda & Mitsubishi, ενώ αρκετά καλές πωλήσεις είχε και η Honda. Ακόμα πιο αξιοπερίεργο είναι ότι, από το 1982 έως τα τέλη της δεκαετίας του '80, η Suzuki κατάφερε να εδραιωθεί στην ολλανδική αγορά, με πωλήσεις που έφτασαν έως και τις περίπου 18.500 μονάδες, το 1988. Κάτι τέτοιο φάνταζε απλά ακατόρθωτο σε άλλες αγορές της γηραιάς ηπείρου, εκείνη την εποχή.

Η Opel ήταν η δημοφιλέστερη σε πωλήσεις στην Ολλανδία, τη δεκαετία του '80. Το Kadett αποτέλεσε σταθερά το best seller της αγοράς. Η 5η γενιά του μοντέλου, κατάφερε να κάνει ρεκόρ πωλήσεων το 1986 (φωτογραφία). 

H Ford ήταν σταθερά η Νο 2 σε πωλήσεις εταιρία στην Ολλανδία, για όλη τη δεκαετία του '80. Το Escort αποτελούσε το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο, για ένα μεγάλο μέρος αυτής της περιόδου.

H Volkswagen ήταν σταθερά στη 3η θέση, όμως από το 1987 το Golf προηγήθηκε του Escort, αποτελώντας το 2ο σε πωλήσεις μοντέλο.








Β.Α
 © Hellenic Motor History








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου